Nie odpiął węża od dystrybutora i ruszył

Ten kierowca okazał się wyjątkowo nieuważny i to nie tylko dlatego, że nie odłączył węża z dystrybutora od zaworu w swoim samochodzie.

Kierowca Volkswagena zatankował samodzielnie gaz, zapłacił za niego, a wracając do samochodu przechodził tuż obok węża, który nadal łączył jego auto z dystrybutorem. Wcale nie było trudno go zauważyć.

Mężczyzna nie zauważył – ruszył i wyrwał węża, ale ani myślał się zatrzymać. Z opisu nagrania wynika, że dopiero drugiego dnia zorientował się, że jeździ z przyczepionym do auta wężem. Wrócił wtedy na stację i zobowiązał się do pokrycia naprawy wszystkich szkód.

Najnowsze

Goodc

Motocykle Wrocław – trzy marki motocyklowe w jednym miejscu!

Od 1 kwietnia w Długołęce funkcjonuje zupełnie nowy salon motocyklowy. Znajdziecie tam sprzedaż i serwis marek: Suzuki, Indian Motocycle i MV Agusta.

Motocykle Wrocław to salon motocyklowy pod Wrocławiem, który zapełnił pewną lukę na dolnośląskim rynku i prężnie się rozwija:

– Formalnie salon Motocykle Wrocław został otwarty 1 kwietnia, jednak faktycznie, pełne uruchomienie salonu przebiega etapami. Pierwsze były marki: Indian Motorcycle i MW Agusta, a w Suzuki przechodziliśmy procedurę autoryzacji. Serwis już ją ma, a kilka dni temu spełniliśmy już wszystkie wymagania, co do salonu, więc rozkręcimy się pełną parą! Jesteśmy jedynym przedstawicielem tych marek we Wrocławiu w zakresie sprzedaży i serwisu, a także kontynuujemy wszystkie akcje serwisowe, zapoczątkowane przez dotychczasowy serwis Suzuki Germaz – mówi Paweł Mierzwa.

Już od drugiego miesiąca istnienia salonu sprzedaż ma dobry poziom, ponieważ prezentowane marki świetnie uzupełniają naszą ofertę. Suzuki należy do czołówki producentów motocykli, ze swoją wierną rzeszą sympatyków i atrakcyjnymi cenami.

Indian Motorcycle to marka premium, która w klasycznych motocyklach ma już świetną renomę. Polaris wprowadził do tych modeli ducha nowoczesności, a sprzedaż wciąż wzrasta, stając się realną konkurencją dla klasycznych motocykli kilku znanych marek. Choć nie do końca konkurencją, ponieważ motocykle Indian są np. w środowisku H-D dobrze odbierane – jest Ameryka, jest klimat, jest legenda! Jako ciekawostkę powiem, że od niedawna motocykle te powstają w Opolu.

MV Agusta to uzupełnienie naszej oferty premium, niepowtarzalny wygląd, włoska robota i dbałość o detale. Do tego przepiękne serie limitowane i nieskończona możliwość personalizacji na życzenie.

Takim połączeniem marek jesteśmy w stanie zadowolić każdego klienta, który myśli o markowym produkcie motocyklowym. Salon mieści się w sąsiedztwie autostradowej obwodnicy Wrocławia, w samym Centrum Motoryzacyjnym Długołęka (ul. Wrocławska 33e), więc łatwo do nas dotrzeć z każdej części kraju.

Jesteśmy już po dniach otwartych dla marki Indian Motorcycle, gdzie obłożenie jazd testowych było pełne, a w najbliższą sobotę mamy otwarty wieczorek zapoznawczy, na który serdecznie zapraszamy! – podsumowuje Paweł.

 

Najnowsze

Kia XCeed – nowy miejski crossover już po wakacjach w sprzedaży. Zobaczcie zdjęcia!

Kia oficjalnie odkryła karty.Nowy model Xceed, który ma być czymś pomiędzy klasycznym kompaktowym hatchbackiem a SUV-em trafi już po wakacjach do sprzedaży. Sprawdzamy, co proponuje nam ta mieszanka kompaktu i SUV-a! Czy będzie hitem w całej Europie?

Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku. Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie w Niemczech, pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a – wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe.

Z profilu uwagę przykuwa długa maska, której linia płynnie przechodzi w linię wyznaczoną przez przednie słupki, co nadaje XCeedowi sportową sylwetkę z przysadzistym tyłem. O ile rozstaw osi – wynoszący 2.650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis w Kia XCeed zostały nieznacznie przedłużone w porównaniu do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).

Mocno pochylona pokrywa bagażnika, sprawia, że XCeed widziany od tyłu przypomina sportowe fastbacki. Krawędź bagażnika znajduje się przy tym o 60 mm wyższej niż w hatchbacku. Kia XCeed będzie dostępna, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze – odpowiednio – 205/60 R16 lub 235/45 R18 zapewniającymi bardzo dobrą przyczepność.

Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że CUV prezentuje się równie okazale, jak pozostałe SUV-y marki. Prześwit CUV-a wynosi 174 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm w wypadku kół 18-calowych, a to już o 42 mm więcej niż w pięciodrzwiowym Ceedzie. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu wygląd typowy dla SUV-ów. Podobnie jak metalizowana atrapa osłony podwozia w tylnym zderzaku. Kia XCeed będzie oferowana w 12 kolorach nadwozia do wyboru. Wśród nich znajduje się nowy, żywy kolor Quantum Yellow, który w rodzinie Ceeda jest zarezerwowany dla CUV-a.

Do wyboru gama silników turbodoładowanych, hybryda typu plug-in pojawi się później. Kia XCeed jest również oferowana z 1.6-litrowym silnikiem Smartstream o mocy 136 KM– najoszczędniejszym i najczystszym silnikiem wysokoprężnym kiedykolwiek produkowanym przez markę Kia. Z wyjątkiem 1,0-litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować, do wyboru, z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami. Silnik o pojemności 1,0 l współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. System Start & Stop należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji silnikowych.

Miejski CUV marki Kia – za sprawą innego tuningu zawieszenia i zastosowania nowych podzespołów, których nie ma w pozostałych modelach z rodziny Ceeda – charakteryzuje się nieco innymi właściwościami jezdnymi i równie wysoką precyzją prowadzenia jak bliźniacze modele. Pomimo podwyższonego nadwozia, XCeeda prowadzi się w sposób bardziej dynamiczny niż typowe rodzinne SUV-y. Oprócz zestrojenia zawieszenia sprzyjają temu bardziej kompaktowe rozmiary auta, niżej położony środek ciężkości i mniejsza masa własna.

XCeed jest jednym z pierwszych samochodów marki Kia dostępnych w Europie, który oferować będzie innowacyjny system UVO Connect. Wygodny dostęp do jego licznych funkcji zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon.Do XCeeda, podobnie jak do innych modeli z rodziny Ceeda, Kia oferuje także system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.

Najnowsze

Samochód vs. gorący piasek. Jak zadbać o komfort podróży na takiej nawierzchni?

Przed nami rekordowe letnie temperatury. Umiejętność bezpiecznej jazdy po suchej, piaszczystej nawierzchni przydaje się obecnie nie tylko rajdowcom na pustynnych bezdrożach, ale również każdemu kierowcy wyjeżdżającemu za miasto. Mamy dla was mały poradnik, jaki poradzić sobie na piaszczystej drodze!

Niektóre polne i leśne trasy w czasie suszy zamieniają się w pyliste i grząskie drogi, a ich pokonanie wymaga dobrego przygotowania zarówno kierującego, jak i jego samochodu. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać przed wyruszeniem w piaszczystą trasę, jest obniżenie ciśnienia w oponach o około 1,5 bara niż rekomendowane. W ten sposób zwiększa się powierzchnię styku opon z nawierzchnią, co zapobiega zapadaniu się kół na sypkiej powierzchni.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) nie sprzyja jeździe po piaszczystej nawierzchni. Ten system, montowany obowiązkowo we wszystkich samochodach wyprodukowanych po 2010 roku, może powodować blokowanie się kół na piasku. Przed wyjechaniem w trasę najlepiej dezaktywować ESP, dzięki czemu będziemy mieli większą kontrolę nad przyczepnością pojazdu. 

Jeśli musimy pokonać samochodem wzniesienie pokryte piaskiem, najlepiej wjechać na nią z niewielką, stałą prędkością ok. 20-30 km/godz. Przy wyższej prędkości istnieje zagrożenie, że koła zaczną buksować, zakopując się w piasku. Jako że do pokonania górki potrzebujemy całej mocy silnika, musimy na nią wjechać na pierwszym lub drugim biegu i nie zmieniać biegu podczas podróży.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że podczas jazdy po grząskim terenie nie należy zatrzymywać pojazdu. W przypadku zahamowania na piasku samochód może zacząć zapadać się pod własnym ciężarem, co utrudni lub wręcz uniemożliwi ponowne ruszenie. Dlatego gdy na naszej trasie pojawi się odcinek piaszczystej drogi, powinniśmy przejechać go na raz.

Najnowsze

Jakie podejście do jazdy samochodem mają Polacy? Jak odnajdujemy się w drogowej dżungli?

Najczęściej okazje do prowadzenia samochodu związane są głównie z dwoma obszarami życia – zawodowym i rodzinnym. Sprawdzamy, jacy jesteśmy za kierownicą - bardziej pragmatyczni, zachowawczy, czy jeździmy z fantazją?

51% kierowców w Polsce jako najczęstszą okazję do prowadzenia auta wskazuje jazdę do i z pracy, a 34% na duże weekendowe zakupy. Co trzeci Polak podróżuje z rodziną i wybiera właśnie samochód, by udać się w wakacyjną podróż.

Jednocześnie wielu kierowców w Polsce czerpie radość z jazdy i używa samochodu nie tylko po to, by przemieszczać się z punktu A do B, ale po to by się zrelaksować lub sprawdzić swoje umiejętności za kierownicą. Jazda w trudnych warunkach, szczególnie po krętych górskich drogach czy podczas niesprzyjającej pogody jest doskonałą okazją dla prowadzenia auta dla co czwartego Polaka.

Pragmatyczne podejście Polaków do motoryzacji widać również doskonale jeśli przyjrzymy czym kierują się przy wyborze i jakie oleje silnikowe wybierają.  Kierowcy w Polsce stawiają głównie na oleje syntetyczne – ponad 2/3 respondentów wybiera oleje syntetyczne i półsyntetyczne – odpowiednio 35 i 31%. Co więcej, ponad połowa Polaków osobiście wybiera olej do swojego samochodu, ale po zasięgnięciu opinii u specjalisty – mechanika czy doradcy serwisowego. O radę pyta co trzeci Polak. 50% kierowców wymienia olej w niezależnym lokalnym warsztacie, którego właścicielem jest osoba prywatna. Co ciekawe niemal połowa (46%) badanych samodzielnie uzupełnia olej silnikowy jeśli zachodzi taka potrzeba.

Statystyczny kierowca w Polsce ma 40 lat, jest mężczyzną (7 na 10 respondentów), z wykształceniem średnim i wyższym (75% respondentów) ma jedno dziecko oraz jeden samochód. Charakteryzuje się pragmatycznym podejściem do auta jako środka służącego do sprawnego i wygodnego przemieszczania się. Jednak nie brak Polakom fantazji i potrafią delektować się płynnością jazdy czy pokonaniem kolejnego wymagającego zakrętu czy wzniesienia.

Najnowsze