Nie będzie pierwszeństwa dla pieszych
Sejm przyjął uchwałę Senatu o odrzuceniu nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Kierujący samochodem nie będą musiał ustępować pierwszeństwa pieszemu, który zbliża się do przejścia.
Od kilku tygodni toczyła się dyskusja na temat tego, czy nowelizacja przepisów jest słuszna i nie wprowadzi zbyt dużego zamieszania w kwestii bezpieczeństwa.
Głosowanie było burzliwe. 197 posłów było za odrzuceniem uchwały Senatu, 24 wstrzymało się od głosu, a 217 zagłosowało przeciw. W ten sposób Sejm, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów odrzucił poprawkę do nowelizacji Prawa o ruchu drogowym.
Sejmowa komisja infrastruktury rekomendowała odrzucenie poprawek. Podkreślano, że to kierowca oceniałby, czy pieszy chce przejść, a pieszy – czy kierowca się zatrzyma. Propagatorzy tej teorii argumentowali, że w zachodniej kulturze jazdy jest oczywistym, że samochód staje, gdy do przejścia zbliża się pieszy.
Posłowie PO argumentowali, że do czasu wejścia nowych przepisów w 2017 roku byłoby jeszcze sporo czasu na przeprowadzenie odpowiedniej kampanii informacyjnej. Z kolei posłowie PiS twierdzili, że ustawa naraża bezpieczeństwo pieszych, gdyż najwięcej wypadków ma miejsce właśnie na przejściach.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: