Nawyki za kierownicą dziedziczymy po rodzicach
Ford sprawdził, kto ponosi odpowiedzialność za nawyki za kółkiem u młodych ludzi. W USA przeprowadzone badanie na 900 osobach w wieku od 9 do 19 lat. Wyniki okazały się zaskakujące.
Złe nawyki za kierownicą? Zapewne po mamie lub tacie! |
![]() |
fot. Motocaina
|
Jak wynika z badań, 95 procent dorosłych twierdzi, że świecą dobrym przykładem swoim pociechom, lecz nastolatkowie uważają inaczej: aż 82% potwierdza, że było świadkami niebezpiecznej jazdy ich rodziców, wymieniając m.in. prowadzenie rozmów przez telefon, pisanie smsów w czasie jazdy, czy przekraczanie prędkości.
Zatrważające jest też to, że 66 procent amerykańskich nastolatków, którzy są już kierowcami, przyznaje się do powielania negatywnych zachowań swoich opiekunów. Jednocześnie większość rodziców uważa, że chętnie wysłałaby swoje pociechy na kursy doszkalające, lecz tylko jedna piąta decyduje się podjąć takie działanie.
Ford myśląc o swoich przyszłych kierowcach stworzył program dla nastolatków „Driving Skills for Life”, mający na celu za pomocą nowych technologii polepszyć bezpieczeństwo młodych kierowców. Według NHTSA (organizacji amaerykańskiej badającej bezpieczeństwo na drodze), aż 2300 osób w wieku 15-20 lat straciło życie w USA w 2009 roku, a blisko 200 000 młodych kierowców zostało rannych w wypadkach samochodowych. NHTSA podkreśla, że przyczyną w 80 procentach wypadków wśród młodych osób było rozkojarzenie spowodowane korzystaniem z telefonów, jedzeniem posiłków czy prowadzeniem rozmów z współpasażerami podczas jazdy.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: