Nawyki za kierownicą dziedziczymy po rodzicach
Ford sprawdził, kto ponosi odpowiedzialność za nawyki za kółkiem u młodych ludzi. W USA przeprowadzone badanie na 900 osobach w wieku od 9 do 19 lat. Wyniki okazały się zaskakujące.
Złe nawyki za kierownicą? Zapewne po mamie lub tacie! |
fot. Motocaina
|
Jak wynika z badań, 95 procent dorosłych twierdzi, że świecą dobrym przykładem swoim pociechom, lecz nastolatkowie uważają inaczej: aż 82% potwierdza, że było świadkami niebezpiecznej jazdy ich rodziców, wymieniając m.in. prowadzenie rozmów przez telefon, pisanie smsów w czasie jazdy, czy przekraczanie prędkości.
Zatrważające jest też to, że 66 procent amerykańskich nastolatków, którzy są już kierowcami, przyznaje się do powielania negatywnych zachowań swoich opiekunów. Jednocześnie większość rodziców uważa, że chętnie wysłałaby swoje pociechy na kursy doszkalające, lecz tylko jedna piąta decyduje się podjąć takie działanie.
Ford myśląc o swoich przyszłych kierowcach stworzył program dla nastolatków „Driving Skills for Life”, mający na celu za pomocą nowych technologii polepszyć bezpieczeństwo młodych kierowców. Według NHTSA (organizacji amaerykańskiej badającej bezpieczeństwo na drodze), aż 2300 osób w wieku 15-20 lat straciło życie w USA w 2009 roku, a blisko 200 000 młodych kierowców zostało rannych w wypadkach samochodowych. NHTSA podkreśla, że przyczyną w 80 procentach wypadków wśród młodych osób było rozkojarzenie spowodowane korzystaniem z telefonów, jedzeniem posiłków czy prowadzeniem rozmów z współpasażerami podczas jazdy.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: