Nawyki za kierownicą dziedziczymy po rodzicach
Ford sprawdził, kto ponosi odpowiedzialność za nawyki za kółkiem u młodych ludzi. W USA przeprowadzone badanie na 900 osobach w wieku od 9 do 19 lat. Wyniki okazały się zaskakujące.
| Złe nawyki za kierownicą? Zapewne po mamie lub tacie! |
![]() |
|
fot. Motocaina
|
Jak wynika z badań, 95 procent dorosłych twierdzi, że świecą dobrym przykładem swoim pociechom, lecz nastolatkowie uważają inaczej: aż 82% potwierdza, że było świadkami niebezpiecznej jazdy ich rodziców, wymieniając m.in. prowadzenie rozmów przez telefon, pisanie smsów w czasie jazdy, czy przekraczanie prędkości.
Zatrważające jest też to, że 66 procent amerykańskich nastolatków, którzy są już kierowcami, przyznaje się do powielania negatywnych zachowań swoich opiekunów. Jednocześnie większość rodziców uważa, że chętnie wysłałaby swoje pociechy na kursy doszkalające, lecz tylko jedna piąta decyduje się podjąć takie działanie.
Ford myśląc o swoich przyszłych kierowcach stworzył program dla nastolatków „Driving Skills for Life”, mający na celu za pomocą nowych technologii polepszyć bezpieczeństwo młodych kierowców. Według NHTSA (organizacji amaerykańskiej badającej bezpieczeństwo na drodze), aż 2300 osób w wieku 15-20 lat straciło życie w USA w 2009 roku, a blisko 200 000 młodych kierowców zostało rannych w wypadkach samochodowych. NHTSA podkreśla, że przyczyną w 80 procentach wypadków wśród młodych osób było rozkojarzenie spowodowane korzystaniem z telefonów, jedzeniem posiłków czy prowadzeniem rozmów z współpasażerami podczas jazdy.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: