Natalia Florek po raz drugi na podium! Galeria

Natalia Florek - motocyklistka startująca w miniony weekend na torze Poznań w przedostatniej rundzie Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, zajęła trzecie miejsce w klasie Rookie 600! Niestety przytrafiła jej się podczas kwalifikacji przykra niespodzianka... Oto jej relacja z przebiegu eliminacji. 

Natalia doszła do perfekcji w pozycji na motocyklu i doborze właściwego toru jazdy.
fot. Wojciech Grzesiak

W czwartek miałam dwa treningi wolne. Niestety szybko pojawił się problem z hamowaniem – okazało się, że odważnik odkleił się od przedniej felgi, lecz dopiero po drugim treningu usterka ta została wykryta. Następnego dnia odbył się  jeszcze jeden trening wolny, oraz pierwsza kwalifikacja, która przebiegła dla mnie pomyślnie – wypracowałam sobie drugi czas – 1:42.

W sobotę były kolejne kwalifikacje. Wyjeżdzając na tor spotkała mnie przykra niespodzianka – poluźnione sprzęgło – tego wcześniej nie było. Już na pierwszym lewym zakręcie nie mogłam przez ten defekt zredukować biegu. W rezultacie całe okrążenie przejechałam na 4 biegu. Zjeżdżając awaryjnie do depo nie chciałam zbyt mocno wytrącać prędkości; chodziło o to, by bez większych awarii dojechać do strefy serwisowej. Kwalifikacja wciąż trwała i chciałam chociaż częściowo ją zaliczyć, jednak zmiana biegów w moim motocyklu była praktycznie nie możliwa. W efekcie dostałam mandat za przekroczenie prędkości w depo. Uważam, że nie słusznie. Wynajmując boks zapewniano mnie, że te pomieszczenia są chronione. Niestety w nocy z piątku na sobotę najwidoczniej mój boks nie był wystarczająco doglądany, skoro sprzęgło zostało naruszone przez osobę trzecią. Straciłam praktycznie drugą kwalifikację, wyjechałam na jej ostatnie 10 minut, zdenerwowana zaistniałą sytuacją. Ostatecznie nie poprawiłam już czasów z dnia poprzedniego, a była na to szansa… Na szczęście nadal mój czas z pierwszej kwalifikacji był drugim najlepszym czasem; to zapewniło mi drugie pole startowe w niedzielnym wyścigu.

Natalia Florek koncentruje się przed wyścigiem.
fot. Paweł Głowacki

Poranny warm-up przebiegł bez przygód. Dzień był bardzo gorący, a niebo czyste od chmur. O godzinie 15:20, po wjechaniu na nitkę toru ustawiliśmy się na polach startowych w pełnym słońcu. Kilka minut dla fotoreporterów i komentarzy spikera oraz zawodników. Próbny start, okrążenie rozgrzewające i… główny start. Z tego co pamietam chwilę po rozpoczęciu wyścigu byłam siódma, lecz za moment przed pierwszym lewym zakrętem już piąta. Na drugim okrążeniu zdążyłam wyprzedzić dwóch poprzedzających zawodników, w efekcie wylądowałam na trzeciej pozycji.

Podczas wyścigu miałam kilka uślizgów tylnego koła. Jeden był szczególnie ostry, po prawym zakręcie zwanym „mała patelnia”. Na szczęście udało się opanować motocykl. Kolejną bardzo podbramkową sytuacją było zakleszczenie biegu podczas redukcji po szykanie „pod dębami”. Będąc już prawie złożona do wejścia w prawy zakręt próbowałam z powrotem wbić 4 bieg – to znacznie mnie spowolniło i  straciłam nieco odległość do zawodnika, który jechał jako drugi. Gdyby nie to, byłyby większe szanse na jego wyprzedzenie. Tymczasem i tak zagwarantowałam sobie solidną trzecią pozycję, a linię mety przekroczyłam jedynie kilka metrów za drugim kierowcą. Zawodnik jadący jako czwarty miała do mnie zdecydowanie większą stratę.

Radość Natalii z 3 miejsca była ogromna!
fot. Krzysztof Puziak

Cieszę się z wyniku. Jazda podczas minionego wyścigu przyniosła mi dużo emocji, a ja już nie mogę doczekać się ostatniej eliminacji na wrześniowej rundzie, która odbędzie się w dniach 17-19 września. Moja strata w klasyfikacji generalnej do poprzedzających zawodników zmniejszyła się, teraz do trzeciego zawodnika mam tylko 10 punktów do odrobienia i 13 punktów do drugiego (kandydanta na wicemistrza).

Dziękuję za miniony weekend zespołowi i sponsorom: TNTuning i firmie AFA-TRANS oraz portalowi motocaina.pl za ciągłe wsparcie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Od redakcji:
Motocaina dziękuje świetnym fotografom, którzy zechcieli udostępnić nam swoje zdjęcia. Są to:
Paweł Głowacki pawel.glowacki@me.com
Krzysztof Puziak krzysztof@sp-foto.pl
Wojciech Grzesiak info@wgrzesiak.com

Najnowsze

Chevrolet Orlando – nowy, rodzinny van

Orlando to pierwszy samochód Chevroleta, który pojawi się w europejskim segmencie pojazdów wielofunkcyjnych, rodzinnych vanów. Jest oparty na sedanie Cruze, a zadebiutuje podczas wrześniowego salonu w Paryżu.

Zobaczymy go już 30 września, podczas salonu Mondial de l’Automobile w Paryżu. Ma 7 miejsc dla pasażerów w trzech rzędach i intrygującą stylizację nadwozia. Auto może zostać osadzone na 16-, 17- i 18-calowych obręczach.

Chevrolet Orlando – przód podobny do Captivy może się podobać.
fot. Chevrolet

Dzięki wielu opcjom konfiguracji foteli, Orlando można będzie przekształcić w pojemnego vana do przewożenia ładunków. Samochód ma oferować szeroką gamę pojemników o różnych kształtach i rozmiarach umieszczonych w konsoli głównej, na przednich i tylnych drzwiach, w tylnej przestrzeni załadunkowej, a nawet w dachu. Jednak być może najbardziej pomysłowy jest pojemnik ukryty za przednią deską rozdzielczą urządzenia audio, łatwo dostępny zarówno od strony pasażera, jak i kierowcy – ta przestrzeń ukazuje się po odwróceniu do góry frontu urządzenia audio. Może pomieścić takie przedmioty jak odtwarzacz mp3, okulary przeciwsłoneczne czy portfele. W tym miejscu znajduje się także port USB do naładowania odtwarzacza mp3 lub iPoda podczas podróży. 

Wnętrze samochodu zawiera najnowsze osiągnięcia technologiczne Chevroleta, takie jak inspirowany modelem Corvette podwójny kokpit oraz niebieskie podświetlenia głównej konsoli.

Pod maską Orlando do wyboru będzie jeden z trzech nowych silników Chevroleta: 1.8-litrowy silnik benzynowy o mocy 141 KM lub jeden z dwóch motorów diesla – 2.0-litrowa jednostka o mocy 131 KM lub 163 KM. Klienci będą także mogli wybrać jeden z trzech poziomów wyposażenia z systemem stabilizacji toru jazdy, sześcioma poduszkami powietrznymi i elektrycznymi lusterkami w standardzie we wszystkich wersjach. 

Pełna produkcja Chevroleta Orlando rozpocznie się w październiku, a samochód pojawi się w sprzedaży w Europie na początku 2011 r.

Orlando z tyłu wygląda, jakby miał pomieścić w środku conajmniej Daewoo Tico 😉
fot. Chevrolet
Dołącz do fanów Chevroleta na Facebooku.

Najnowsze

Pancerny Jaguar mocniejszy od Rosomaka

Jaguar wprowadza na rynek pancerną wersję swojego nowego luksusowego samochodu XJ. Wersja Sentinel oficjalnie zostanie zaprezentowana w Moskwie w 2010 roku na International Motor Show i w niektórych kwestiach jest bardziej odporna niż transporter opancerzony Rosomak!

fot. Jaguar

Nowy Sentinel jest praktycznie nie do odróżnienia od standardowego modelu XJ, a jednocześnie ma specjalny pakiet zbrojenia, który przewiduje ochronę pasażerów do poziomu ochrony balistycznej B7 (czyli zabezpiecza przed ostrzałem z ostrej amunicji np. AK-74)  i chroni pasażerów przed zdetonowanym w pobliżu pojazdu ładunkiem wybuchowym o wadze 15 kg! Dla porównania wzmocniona wersja Rosomaka – samochodu pancernego używanego między innymi przez Wojsko Polskie – zapewnia ochronę załodze przy najechaniu kołem na ładunek o masie tylko 10 kg TNT.

– Jaguar XJ w wersji Sentinel to doskonała oferta dla członków rządów, organizacji i osób prywatnych, którym niezbędna jest najlepsza ochrona i najwyższy poziom bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zastosowaniu zaawansowanych technologii oraz luksusowym wykończeniu wnętrz – powiedziała Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.

Kompleksowy system zbrojenia podniósł masę całego samochodu aż do 3300 kilogramów. Pancerz zbudowany jest ze specjalnej stali o dużej wytrzymałości z dodatkiem kewlaru. Konstrukcja Sentinel oparta jest na wydłużonym rozstawie osi XJ, a napędzana przez jednostkę benzynową 5,0 l V8 o mocy 385 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Auto przyspieszado setki w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h. Znaczna masa wymusiła użycie najwytrzymalszych hamulców, zastosowany system pochodzi od najmocniejszej 510-konnej wersji Jaguara XJ Supercharged. Samochód wyposażono w system Adaptive Dynamics, aby sprostać wzrostowi masy pojazdu. Specjaliści Jaguara tak dostroili zawieszenie, że pancerny model był podobnie zwinny i zwrotny co „cywilna” wersja XJ.

Najnowsze

Auto w firmie podczas upałów

Temperatura przekraczająca 30 stopni Celsjusza, rozgrzany asfalt, spaliny, korek - to problem wszystkich kierowców. W jaki sposób firmy radzą sobie z problemem upałów w ramach polityki flotowej? Czy klimatyzacja w służbowym aucie wystarczy, aby zmotywować pracownika?

Wysokie temperatury to problem dotyczący, zarówno kierowców poruszających się pojazdami prywatnymi, jak i użytkowników aut służbowych. Upały są jednak bardziej uciążliwe dla tych, dla których auto stanowi narzędzie pracy. Jeżdżenie do klientów, dojazdy na spotkania, czy przemieszczanie się pomiędzy kilkoma filiami firmy wymaga niejednokrotnie spędzania w samochodzie kilku godzin dziennie. Z tego względu, wiele firm stosuje w ramach polityki flotowej rozwiązania, pozwalające na zwiększenie komfortu jazdy użytkownikom pojazdów służbowych.

fot. Motocaina

– Jeszcze kilka lat temu tylko samochody dla dyrektorów oraz pracowników najwyższego szczebla charakteryzowały się wysokim standardem wyposażenia. Dziś większość aut flotowych posiada takie elementy jak, poduszka powietrzna, radio czy klimatyzacja mówi Anna Wiśniewska, Account Team Leader LeasePlan Fleet Management.

Coraz częściej pracodawcy pozwalają swoim pracownikom wybrać model auta lub jego wyposażenie, określając przy tym jedynie wysokość miesięcznych kosztów utrzymania pojazdu. Efekt motywacyjny takiego prostego działania może się okazać zaskakujący, w momencie kiedy pracownik może zadecydować o wyborze samochodu dopasowanego nie tylko do standardów firmy, ale i osobistych potrzeb. 

Według badań firmy LeasePlan Fleet Management, pojazdy służbowe zajęły pierwsze miejsce na liście najbardziej pożądanych benefitów pracy. Niejednokrotnie to właśnie możliwość użytkowania służbowego auta, oraz jego dodatkowe wyposażenie decydują o przyjęciu lub odrzuceniu oferty pracy. Warto jednak zaznaczyć, że tego typu rozwiązanie to również wymierne korzyści finansowe dla samych przedsiębiorców. Aby nagrodzić pracownika lub przekonać go do podjęcia pracy często wystarczy zwiększenie raty leasingu o 300 czy 400 złotych, tymczasem ta sama kwota przyznana pracownikowi w formie podwyżki nie odniosłyby znaczącego efektu motywacyjnego oraz zachęcającego.

Najnowsze

Muzyka na motocyklu

Najlepszą muzyką jest dźwięk silnika - to przekonanie jest wręcz wyryte w motorowej świadomości wszystkich fanów "dwóch kółek". Nieważne czy jest to głęboka i donośna chrypka choppera czy ultradźwiękowe, rześkie odgłosy ścigacza. Czy jest więc sens zagłuszania tej błogiej melodii na drodze?

fot. Kuryakyn

Zagłuszania – absolutnie nie. To grzech ciężki, łamiący jednośladowy dekalog. Co innego podkreślanie brzmienia i klimatu jazdy zestawem kawałków ulubionych kapel. Nie ma nic lepszego na długiej trasie niż duet chopperowy silnik feat. Bruce Dickinson. 

Sposobów, żeby w czasie jazdy usłyszeć tę dwójkę jest kilka. Prawdopodobieństwo spotkania śpiewającego na trasie Dickinsona jest dość niewielkie, więc lepiej zastanowić się nad bardziej przyziemnymi rozwiązaniami. Najprostszym z nich jest założenie słuchawek podłączonych do MP3. Problem może pojawić się jednak już przy wkładaniu kasku. Słuchawki będą albo wypadać, albo uwierać. Bardziej wymagający motocykliści mogą wyposażyć się w kaski z wbudowanymi fabrycznie słuchawkami i zestawem bluetooth. Jednak ich jakość często pozostawia wiele do życzenia, a i asortyment nie jest szczególnie szeroki. Oba pomysły mają do tego jedną, poważną wadę – głośne słuchanie muzyki w ten sposób w połączeniu z dobrze wyciszonym kaskiem gwarantuje niemal całkowitą głuchotę na dźwięki dochodzące z zewnątrz (w tym przyjemnych pomruków jednośladowca). Z jednej strony fani tych rozwiązań narażają się na kolizję, z drugiej stanowią zagrożenie dla pozostałych uczestników drogi, np. nie słysząc klaksonu czy dźwięku nadjeżdżającej karetki, czy sygnału policji. A przy okazji proszą się o mandat, bo według polskiego prawa kierowca prowadząc może mieć co najwyżej jedną słuchawkę w uchu. 

fot. Kuryakyn

Drugie wyjście to zainstalowanie sprzętu audio. Pomysł o tyle dobry, co kontrowersyjny. Bo gdzie zmieścić i jak wmontować głośniki czy wzmacniacz, szczególnie w motocyklach, niemal w całości wystawionych na zmienne warunki atmosferyczne?

O tym, że nie jest to motocyklowy mission impossible przekonuje od lat Honda w kolejnych wersjach turystycznego giganta Gold Wing. Model GL 1800 daje możliwość instalacji nie dwóch, ale według życzenia nawet czterech głośników, a także 6-płytowego odtwarzacza CD lub zestawu z czytnikiem kart pamięci.

Instalowanie sprzętu muzycznego na własną rękę nierzadko okazuje się sporym wyzwaniem i kończy „upośledzeniem wizualnym” lub, co gorsza mechanicznym maszyny. Chyba, że zdecydujemy się na głośniki przystosowane do samodzielnego montażu. Takie proponuje Kuryakyn w modelu The Sound of Chrome (ok. 1600 złotych). Dwa niewielkie, bo trzycalowe, chromowane głośniki dostarczą przyzwoitą jakość dźwięku, nie szpecąc przy tym naszego błyszczącego cacka. Ponadto kryją w sobie 50 W mocy, wzmacniacz oraz niespodziankę – tweetery do osiągnięcia bardziej soczystego poziomu brzemienia. Obrotowe głośniki można spokojnie podłączyć do odtwarzacza MP3, CD, iPoda czy radia, a później odpiąć odtwarzacz zostawiając motocykl np. na parkingu. 

Montaż nie wymaga ani wiele wysiłku, ani fachowej wiedzy.Głośniki pasują do każdej kierownicy o średnicy 1 i 1/4 cala. Wpina się je pod akumulator w motocyklu – może to zrobić praktycznie każdy.

fot. Kuryakyn
fot. Kuryakyn

Producent oferuje również alternatywę dla osób, które nie chcą zabudowywać kierownicy – model Cranker Tank Bag (680 złotych). Montowana na bak, sztywna torba zawierająca głośnik oraz wzmacniacz posłuży nie tylko jako sprzęt audio, ale również schowek na niezbędne w podróży drobiazgi. 

Źródło: lidor.pl

Najnowsze