Natalia Florek czwarta w WMMP! Relacja i galeria
Nasza motocyklistka sukcesywnie pnie się ku podium Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. Oto relacja Natalii Florek z eliminacji na torze Poznań, którą ukończyła na świetnym, czwartym miejscu.
| Mimo problemów technicznych na treningach poprawiałam tor jazdy. |
![]() |
|
fot. Paweł Głowacki
|
Moja pierwsza runda w tym roku na torze Poznań to duży postęp. Mimo problemów technicznych związanych z motocyklem, udało mi się przezwyciężyć trudności i zakończyć wyścig na dobrym miejscu. Ale od początku…
Trudne treningi, świetne kwalifikacje
W środę miałam możliwość wykupienia trzech sesji treningowych, niestety przez pęknięcie stalowego oplotu, zbyt miękko ustawionego zawieszenia i przedniego koła, które okazało się, że nie zostało należycie wyważone u wulkanizatora, pogorszyłam swoje czasy z treningów z początku sezonu. Ostatecznie trenowałam z takimi defektami jak buksujące koło i bardzo niestabilne zawieszenie. Zanim usterki zostały wykryte, treningi się skończyły, a ja byłam mocno w tyle za rywalami.
| Przed startem, z mamą. |
![]() |
|
fot. Jacek Kasprowicz
|
Nazajutrz odbywały się kwalifikacje, a ja startowałam praktycznie od zera. Wieczorem motocykl został przetransportowany do serwisu, gdzie został doprowadzony do należytego stanu. Następnego dnia czeski zawodnik – Viktor Dušek (ogromne podziękowania dla Niego za pomoc!) – ustawił moje zawieszenie prawidłowo pod moją wagę i odrazu były efekty! Jeździło się nieporównywalnie lepiej niż poprzednio. Motocykl zachowywał się stabilnie w zakrętach, więc teraz wiem, że przy takich ustawieniach jestem w stanie jeszcze dużo szybciej jechać. Czas jaki uzyskałam w kwalifikacjach wynosił 1:41:997 – to był drugi rezultat wśród Polaków.
Polak to czy Czech?
W wyścigu startowałam z czwartego pola, ponieważ jechaliśmy w łączonych zawodach (18 zawodników z Polski i 5 z Czech). Próbny start wyszedł mi naprawdę dobrze, a ten główny nieco gorzej – utraciłam przez to kilka pozycji. Na pierwszym okrążeniu w najostrzejszym zakręcie zwanym „mała patelnia” odpadła mi śruba od motocykla – domyślałam się od czego ona była. Wydawało mi się, że wykręciła się z przedniego koła i poturlała dokładnie przed motocykl, akurat wtedy, gdy byłam w szczycie zakrętu. Potem okazało się, że była to jedna z czterech śrub zapezpieczających oś koła. Przez następne okrążenie jechałam ostrożniej aby sprawdzić, czy motocykl nie został uszkodzony. Odrazu jak poczułam, że maszyna prowadzi się jak do tej pory, zaczęłam wyprzedzać.
| Podczas wyścigu nie dużo brakowało do podium! |
![]() |
|
fot. Paweł Głowacki
|
Będąc na czwartej pozycji jechałam za zawodnikiem z Polski, a byłam przekonana, że jest to motocyklista z Czech (identyczne kombinezony). Uznałam, że nie będę ryzykować wyprzedzania mimo, że był ode mnie wolniejszy (startujący Czesi nie liczyli się do klasyfikacji WMMP). Miałam w sumie trzy okazje do jego wyprzedzenia – ostatnią zaprzepaściłam przez zawodnika, którego dublowaliśmy – gdy zauważył niebieską flagę, przepuścił Polaka którego goniłam, ale widocznie nie spodziewał się, że jeszcze jedna osoba zamierza go dublować. Zajechał mi drogę – był to ostatni lewy zakręt przed metą i nie było już szansy na skok na trzecią pozycję. Moja strata na linii mety do trzeciego zawodnika wynosiła zaledwie 0,263 sekundy!
![]() |
|
fot. Paweł Głowacki
|
Lepsze czasy i nadzieje na podium
Mimo wszystko czwarta pozycja bardzo mnie cieszy. Dowiozłam punkty, które są cenne w klasyfikacji generalnej. Jechałam szybko i jeszcze w tym sezonie będę starała się uzyskać czas poniżej 1:40. Dla porównania w zeszłym roku w klasie Rookie 600 zrobił to tylko jeden zawodnik – Piotr Passek – jego wynik to 1:39.956. W tym roku, w miniony weekend, podobny rezultat osiągnął Adrian Pasek – wykręcił czas 1:39:901. W moim motocyklu zarówno na przodzie jak i z tyłu zamontowane jest seryjne zawieszenie. Mam standardowy amortyzator skrętu… a i tak liczę, że się uda osiągać lepsze czasy!
Powoli myślę już o przyszłym sezonie – kwalifikuję się wiekowo do klasy mistrzowskiej Suprstock 600 Junior. Zdaję sobie sprawę, że zastanę tam mocną stawkę, ponieważ znaczna część zawodników, która teraz w niej startuje, zamierza zostać też na przyszły sezon. To mnie jednak nie demotywuje, raczej dodaje większej energii do jeszcze lepszego przygotowania.
| Z przedszkolakami w paddocku. |
![]() |
|
fot. Jacek Kasprowicz
|
Na dziś w punktacji generalnej jestem czwarta; do trzeciego miejsca brakuje mi zaledwie 16 punktów. Zostały jeszcze dwa wyścigi – postaram się je ukończyć jak najlepiej, bo szanse na trzecie miejsce są ogromne. Następny wyścig jest już w niedzielę 22 sierpnia o 9:45 – zapraszam do obejrzenia wyścigów na torze Poznań.
Dziękuję sponsorom: zespołowi TNTuning, firmie AFA-TRANS, za opiekę nad motocyklem firmie MotoMolik.pl i Motocaina.pl za ciągłe wsparcie!
Motocaina.pl składa specjalne podziękowania utalentowanemu fotografowi za możliwość wykorzystania rewelacyjnych zdjęć Natalii Florek z rundy w Poznaniu. Jest nim Paweł Głowacki, polecamy! pawel.glowacki@me.com
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?





Zostaw komentarz: