
Napędy hybrydowe piątej generacji – produkcja ruszyła. Gdzie? W Polsce
Napędy hybrydowe piątej generacji są już produkowane w Europie, w jedynym na Starym Kontynencie, zdolnym do tego typu produkcji zakładzie Toyoty w Polsce.
Napędy hybrydowe piątej generacji w Europie powstają tylko w jednym miejscu: w Polsce. Toyota poinformowała o uruchomieniu produkcji silników elektrycznych i przekładni hybrydowych dla najnowszej generacji napędu hybrydowego japońskiej marki. Układ ten współpracuje z dobrze znanym z hybryd wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra.
Napędy hybrydowe piątej generacji – nowa linia produkcyjna uruchomiona
Napędy hybrydowe piątej generacji będą produkowane w wałbrzyskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP). Funkcjonująca w Wałbrzyskiej Strefie Ekonomicznej fabryka od 2018 roku produkowała dotychczas hybrydowe układy napędowe Toyoty czwartej generacji.

Sam silnik o pojemności 1.8 litra jest produkowany w Wielkiej Brytanii, tamże powstają też egzemplarze hybrydowej Toyoty Corolli na rynek europejski. Japońska marka ma również zakład w Turcji (gdzie również jest wytwarzany model Toyota Corolla), ale to Polska jest jedynym państwem w Europie, gdzie wytwarzane są hybrydowe, bezstopniowe przekładnie planetarne zintegrowane z jednostką elektryczną hybrydowego napędu japońskiego producenta.
Napędy hybrydowe piątej generacji – jakie mają zalety?
Nowe, elektryczne przekładnie hybrydowe charakteryzują się mniejszymi gabarytami oraz zwiększoną o 13% mocą silników elektrycznych, a tym samym większym udziałem napędu elektrycznego w ogólnej pracy układu hybrydowego. Sam silnik, produkowany w Wielkiej Brytanii również poddano zmianom, w rezultacie przełożyło się to na lepszą dynamikę.

Napędy hybrydowe piątej generacji z silnikiem 1.8 mają moc 140 KM. Większa moc pozwoliła skrócić czas rozpędzania się pojazdu od 0 do 100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy (dane przedhomologacyjne dla modelu Toyota Corolla). Przy obecnych zdolnościach produkcyjnych wałbrzyskie zakłady TMMP są w stanie wyprodukować ponad pół miliona elektrycznych przekładni dla układów hybrydowych rocznie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Jan Kowalski - 21 grudnia 2022
I jeszcze niech coś zrobią z tymi, co przy 3 pasach jadą środkowym.