Napędy hybrydowe piątej generacji – produkcja ruszyła. Gdzie? W Polsce
Napędy hybrydowe piątej generacji są już produkowane w Europie, w jedynym na Starym Kontynencie, zdolnym do tego typu produkcji zakładzie Toyoty w Polsce.
Napędy hybrydowe piątej generacji w Europie powstają tylko w jednym miejscu: w Polsce. Toyota poinformowała o uruchomieniu produkcji silników elektrycznych i przekładni hybrydowych dla najnowszej generacji napędu hybrydowego japońskiej marki. Układ ten współpracuje z dobrze znanym z hybryd wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra.
Napędy hybrydowe piątej generacji – nowa linia produkcyjna uruchomiona
Napędy hybrydowe piątej generacji będą produkowane w wałbrzyskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP). Funkcjonująca w Wałbrzyskiej Strefie Ekonomicznej fabryka od 2018 roku produkowała dotychczas hybrydowe układy napędowe Toyoty czwartej generacji.
	Sam silnik o pojemności 1.8 litra jest produkowany w Wielkiej Brytanii, tamże powstają też egzemplarze hybrydowej Toyoty Corolli na rynek europejski. Japońska marka ma również zakład w Turcji (gdzie również jest wytwarzany model Toyota Corolla), ale to Polska jest jedynym państwem w Europie, gdzie wytwarzane są hybrydowe, bezstopniowe przekładnie planetarne zintegrowane z jednostką elektryczną hybrydowego napędu japońskiego producenta.
Napędy hybrydowe piątej generacji – jakie mają zalety?
Nowe, elektryczne przekładnie hybrydowe charakteryzują się mniejszymi gabarytami oraz zwiększoną o 13% mocą silników elektrycznych, a tym samym większym udziałem napędu elektrycznego w ogólnej pracy układu hybrydowego. Sam silnik, produkowany w Wielkiej Brytanii również poddano zmianom, w rezultacie przełożyło się to na lepszą dynamikę.
	Napędy hybrydowe piątej generacji z silnikiem 1.8 mają moc 140 KM. Większa moc pozwoliła skrócić czas rozpędzania się pojazdu od 0 do 100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy (dane przedhomologacyjne dla modelu Toyota Corolla). Przy obecnych zdolnościach produkcyjnych wałbrzyskie zakłady TMMP są w stanie wyprodukować ponad pół miliona elektrycznych przekładni dla układów hybrydowych rocznie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
Komentarze:
Jan Kowalski - 21 grudnia 2022
I jeszcze niech coś zrobią z tymi, co przy 3 pasach jadą środkowym.