Najmocniejsza Klasa E w historii
Mowa o Mercedesie E 63 S 4MATIC+, z silnikiem 4.0 V8 biturbo i mocą 612 KM - to najmocniejsza jednostka, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę Klasy E.
Mercedes chwali się, że ta jednostka jest jednocześnie jeszcze bardziej wydajna – dzięki seryjnemu systemowi odłączania cylindrów. To samo dotyczy osiągów: z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,4 s wariant E 63 S 4MATIC+ ma nie mieć sobie równych w segmencie.
Nadwozie wyjeżdża na ulice z nową osłoną chłodnicy i maską w stylu modeli coupé.
Dane techniczne w skrócie:
|
|
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ |
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ |
|
Silnik |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
|
Pojemność |
3982 ccm |
3982 ccm |
|
Moc maks. |
420 kW (571 KM) przy |
450 kW (612 KM) przy |
|
Maks. moment obrotowy |
750 Nm przy 2250–5000 obr./min |
850 Nm przy 2500–4500 obr./min |
|
Układ napędowy |
Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. |
Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. |
|
Przekładnia |
9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT |
9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT |
|
Średnie zużycie paliwa |
8,9-9,2 l/100 km |
8,9-9,2 l/100 km |
|
Średnia emisja CO2 |
203-209 g/km |
203-209 g/km |
|
Klasa efektywności |
D |
D |
|
Masa własna (DIN/EC) |
1875*/1950** kg |
1875*/1950** kg |
|
Przyspieszenie 0–100 km/h |
3,5 s |
3,4 s |
|
Prędkość maksymalna |
250 km/h*** |
250 km/h*** |
* masa własna wg DIN, bez kierowcy; ** masa własna wg EC, włącznie z kierowcą (75 kg); *** ograniczona elektronicznie (300 km/h z Pakietem Kierowcy AMG)
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: