Najmocniejsza Klasa E w historii
Mowa o Mercedesie E 63 S 4MATIC+, z silnikiem 4.0 V8 biturbo i mocą 612 KM - to najmocniejsza jednostka, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę Klasy E.
Mercedes chwali się, że ta jednostka jest jednocześnie jeszcze bardziej wydajna – dzięki seryjnemu systemowi odłączania cylindrów. To samo dotyczy osiągów: z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,4 s wariant E 63 S 4MATIC+ ma nie mieć sobie równych w segmencie. Nowa sportowa limuzyna Mercedes-AMG otrzymała też m.in. 9-biegową przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology), którą po raz pierwszy połączono z mokrym sprzęgłem startowym, a także nowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z zmiennym rozdziałem momentu obrotowego między osiami. Najnowsza generacja E 63 ma oferować nowy poziom komfortu na dalekich trasach, dzięki zawieszeniu pneumatycznemu AIR BODY CONTROL.
Nadwozie wyjeżdża na ulice z nową osłoną chłodnicy i maską w stylu modeli coupé.
Dane techniczne w skrócie:
|
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ |
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ |
Silnik |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
Pojemność |
3982 ccm |
3982 ccm |
Moc maks. |
420 kW (571 KM) przy |
450 kW (612 KM) przy |
Maks. moment obrotowy |
750 Nm przy 2250–5000 obr./min |
850 Nm przy 2500–4500 obr./min |
Układ napędowy |
Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. |
Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. |
Przekładnia |
9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT |
9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT |
Średnie zużycie paliwa |
8,9-9,2 l/100 km |
8,9-9,2 l/100 km |
Średnia emisja CO2 |
203-209 g/km |
203-209 g/km |
Klasa efektywności |
D |
D |
Masa własna (DIN/EC) |
1875*/1950** kg |
1875*/1950** kg |
Przyspieszenie 0–100 km/h |
3,5 s |
3,4 s |
Prędkość maksymalna |
250 km/h*** |
250 km/h*** |
* masa własna wg DIN, bez kierowcy; ** masa własna wg EC, włącznie z kierowcą (75 kg); *** ograniczona elektronicznie (300 km/h z Pakietem Kierowcy AMG)
Najnowsze
-
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
Niebezpieczna sytuacja i spór dwóch kierowców, którzy są przekonani do swoich racji. Który z nich powinien dostać mandat? -
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
Zostaw komentarz: