Karolina Chojnacka

Na co można wydać 17 miliardów euro? Na przykład na rozwój elektromobilności

Audi zwiększa budżet na elektromobilność w cyklu planowania do roku 2025. Niemal połowa wydatków inwestycyjnych zostanie przeznaczona na rozwój elektromobilności, modeli hybrydowych i na cyfryzację.

Planując inwestycje na najbliższych pięć lat, Audi kontynuuje swoją transformację w kierunku dostawcy połączonej w sieć i zrównoważonej mobilności segmentu premium. Dzięki kwocie około 35 miliardów euro inwestycje, zwłaszcza w zakresie przyszłych projektów motoryzacyjnych, pomimo trudnych warunków prowadzenia działalności pozostają na wysokim poziomie. Tylko na technologie przyszłości przeznacza się około 17 miliardów euro, co stanowi połowę sumy inwestycji.

Podobnie jak cała Grupa Volkswagen, Audi wzmacnia inwestycje w elektromobilność. Producent samochodów klasy premium przeznaczył około 15 miliardów euro na ten i przyszły temat hybrydyzacji, podkreślając w ten sposób ich kluczowe znaczenie w dążeniu marki do elektromobilności. Niezbędny zakres finansowy jest tworzony w oparciu o założenie efektu synergii w ramach Grupy Volkswagen – zarówno w strategii e-platform, jak i w rozwoju oprogramowania. Ulepszenia w zakresie kosztów stałych, szczuplejsze portfolio produktów oraz oszczędności na inwestycjach niezwiązanych z pojazdami, przyczyniają się dodatkowo do finansowej stabilności marki Audi.

Herbert Diess, przewodniczący Rady Nadzorczej Audi, mówi:

Dzięki planom inwestycyjnym, które są obecnie wdrażane, wzmacniamy Audi w newralgicznym czasie przekształceń głównego biznesu. Zapewnienie technicznego przywództwa czterech pierścieni w dziedzinie napędów elektrycznych i osieciowania jest celem działań rady nadzorczej i zarządu. Zapewniamy Audi niezbędne do tego środki.

Przeczytaj też: Audi E-Tron – nadchodzi elektryczny SUV

W latach 2021-2025, Audi planuje wydatki na badania i rozwój oraz na inwestycje w środki trwałe w wysokości około 35 mld euro. Prawie 17 miliardów euro przeznacza na projekty pojazdów i innowacyjne rozwiązania techniczne, podkreślając w ten sposób naczelne założenia marki, przejawiające się w haśle przewodnim: „Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice”.

Łączna suma kosztów przeznaczonych na rozwój uwzględnia efekt synergii w Grupie Volkswagen. Przykład: rozwój i wdrażanie platform elektrycznych odbywa się we wszystkich markach Grupy. Audi wspólnie z Porsche rozwija elektryczną platformę premium (PPE), jednocześnie korzystając z rozwiązania technicznego dostępnego dla wszystkich marek Grupy: modułowej platformy dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB). Plany inwestycyjne przewidują, że wydatki przeznaczone na lata 2021-2025 koncentrować się będą przede wszystkim na wdrażaniu „elektrycznej mapy drogowej”, z ofensywą produktową na dużą skalę modeli w pełni i częściowo elektrycznych. Na samą elektryfikację przewidziano w kontekście tej rundy planowania kwotę około 15 miliardów euro – to ponad 40 procent całkowitych wydatków. Około 10 miliardów euro ma zostać przeznaczonych na elektromobilność, a 5 miliardów euro na rozwiązania hybrydowe. Do 2025 roku Audi rozszerzy gamę samochodów częściowo lub w pełni elektrycznych do około 30 modeli, z czego około 20 będzie w pełni elektrycznych.

Przeczytaj też: Audi e-tron i Audi e-tron Sportback. Producent zapowiada napęd z trzema silnikami elektrycznymi

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze