Mustang GT500 V8 o mocy 760 KM – nowa, superdoładowana oferta Forda
Entuzjaści poszukujący niezwykle mocnego silnika V8 do umieszczenia w swoim samochodzie, będą mieli wkrótce dodatkową opcję do wyboru. Ford potwierdził, że doda do swojej oferty GT500 superdoładowany, 5,2-litrowy silnik.
Nazywany Predatorem, V8 rozwija moc 760 KM i posiada 848 Nm momentu obrotowego, kiedy jest przykręcony pod wybrzuszoną maską GT500. Predator ma wyróżniać się jako najpotężniejszy silnik skrzyniowy Forda, a my zakładamy, że tunerzy na rynku wtórnym znajdą kreatywne sposoby na wydobycie z niego jeszcze większej mocy.
W GT500 5,2-litrowy silnik przełącza się na siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów, połączoną z parą manetek zmiany biegów przy kierownicy. Przykręcenie go do manualnej skrzyni biegów nie jest niemożliwe, ale musiałbyś znaleźć taką, która jest wystarczająco mocna, aby poradzić sobie z Predatorem.
Mike Goodwin, dyrektor wykonawczy Ford Performance ds. silników, układu napędowego i kalibracji, w rozmowie z Ford Authority ujawnił:
Jesteśmy obecnie na wczesnym etapie rozwoju pakietu kontrolnego, aby móc uruchomić silnik. Trochę łatwiej jest go skonfigurować, ponieważ nie jest w pełni wtryskiwany bezpośrednio, jak Coyote trzeciej generacji.
Ceny i dostępność Predatora zostaną ogłoszone po zakończeniu przez Forda opracowywania pakietu sterującego, który składa się ze wszystkich akcesoriów i elektroniki potrzebnych do uruchomienia nowoczesnego silnika, niezależnie od tego, w czym jest zainstalowany. Obejmuje on moduł sterowania zespołem napędowym, moduł dystrybucji zasilania oraz między innymi czujnik masowego przepływu powietrza.
W międzyczasie, największym pytaniem, które pozostało bez odpowiedzi, jest to, w czym ostatecznie skończy V8. Crown Victoria Police Interceptor? 2021 Bronco?
Katalog silników skrzyniowych Forda obejmuje również Godzilla V8 Super Duty, który ma 7,3 litra pojemności skokowej i generuje moc 530 KM, a także kilka wariantów szacownego 5,0-litrowego Coyote V8. Jeśli szukasz czegoś mniejszego, 2,3-litrowy EcoBoost, który napędza Mustanga i Rangera, jest również dostępny.
Przeczytaj też: Test Ford Focus EcoBoost 1.5 – zwyczajny niezwyczajny
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: