Motor Show 2012 – informacje dla zwiedzających

Już jutro rozpoczynają się targi Motor Show 2012 w Poznaniu. Zapraszamy do zapoznania się z praktycznymi informacjami dla zwiedzających.

Ogromną ekspozycję zapowiada koncern Volkswagen – w osobnym pawilonie 3A na powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych zaprezentowane zostaną samochody marek Volkswagen, Audi, Skoda i Porsche. Nie zabraknie atrakcji i nagród, w tym nagrody głównej: samochodu Volkswagen up!

Targi odbywają się w dniach: 13-15 kwietnia 2012.


Godziny otwarcia:

Piątek – Motor Show VIP Day: 13.00-20.00

Sobota: 10.00-18.00

Niedziela: 10.00-17.00

Ceny biletów:

Wejście bezpłatne – dzieci do lat 3

Bilet 15 zł / osoba – bilet obowiązuje w sobotę lub w niedzielę. Upoważnia do jednorazowego

wejścia na Motor Show.

BILET RODZINNY 10 zł / osoba – dla rodziny od min. 3 osób (sprzedaż wyłącznie w kasach

MTP, w czasie Motor Show)

Bilet 100 zł / osoba – bilet specjalny, upoważnia do wejścia na Motor Show VIP DAY.

Aby uniknąć kolejek przy kasach, zachęcamy do kupienia biletu online na stronie www.MotorShow.pl

Miejsce:

Międzynarodowe Targi Poznańskie

Pawilony 3, 3a, 4, 5, 6, 6A MTP. Wejścia: wschodnie (ul. Głogowska), północne (ul. Bukowska).

Najnowsze

Susie Wolff kierowcą testowym Williams F1 Team

Williams F1 Team ogłosiło, że Susie Wolff dołączy do ekipy jako kierowca testowy (development driver), tym samym stając się kolejną w ostatnim czasie kobietą-kierowcą w Formule 1 po Marii de Villota.

Susie Wolff
fot. dtm.com

O Marii de Villota piszemy tutaj.

Susie natomiast ma za sobą już całkiem znaczącą karierę. Ścigała się jeszcze pod panieńskim nazwiskiem Stoddart. Urodzona w Szkocji zawodniczka zaczynała od kartingu, potem startowała w Formule Renault, Brytyjskiej Formule 3 oraz DTM.

Frank Williams określa Susie jako doświadczoną, utalentowaną i ambitną zawodniczkę. Bardzo stanowczo podkreśla, że jej związek małżeński z Toto Wolffem, dyrektorem Williamsa, nie miał żadnego wpływu na wybór tej kandydatury. Zarząd rozważył ją i zatwierdził bez udziału Toto.

„Susie dołączy do Williamsa jako kierowca rozwojowy. Będzie pomagać nam w rozwoju symulatora, weźmie również udział w testach aerodynamicznych FW34, oraz w pełnym teście na torze i pojedzie z nami na kilka wyścigów” – mówi Frank Williams.

Susie Wolff nie kryje entuzjazmu:

„Chcę podziękować za tę szansę. Mam nadzieję udowodnić, że kobieta może się świetnie sprawdzić na najwyższym poziomie sportu motorowego”.

Bernie Ecclestone, prezes F1, skomentował z kurtuazją:

„Jeśli szybkość Susie dorównuje jej urodzie, nie wspominając o inteligencji, to zawodniczka będzie cennym nabytkiem dla każdego zespołu”.

Najnowsze

Samochód zaprasza na kawę

Zanim opiszemy wrażenia z jazdy Volkswagenem Passatem Alltrack, chcemy przybliżyć działanie systemu rozpoznawania zmęczenia u kierowcy. System miał już swoją premierę m.in. w autach Mercedesa – dziś w najnowszym modelu Volkswagena montowany jest seryjnie.

Kierowca przemęczony to kierowca stwarzający zagrożenie na drodze. Konsekwencją zmęczenia bywa zaśnięcie za kierownicą, które może mieć tragiczne skutki. Jednak symptomy zapowiadające taki rozwój wydarzeń można zauważyć dosyć wcześnie.

fot. Bosch

System rozpoznawania zmęczenia firmy Bosch rozpoznaje objawy wyczerpania fizycznego na podstawie ruchów kierownicy i odpowiednio wcześnie zaleca kierowcy przerwę w podróży. Typowymi oznakami malejącej koncentracji są fazy, w których kierowca w ogóle nie kieruje, a następnie wykonuje kilka gwałtowniejszych ruchów kierownicą, aby skorygować tor jazdy. Na podstawie częstotliwości takich typowych korekt położenia kierownicy oraz innych parametrów, jak np. czas podróży, włączanie kierunkowskazów oraz pora dnia, system oblicza współczynnik zmęczenia. Informacje dostarcza elektryczny układ wspomagania kierownicy lub odpowiedni czujnik kąta skrętu kierownicy, który jako element układu ESP® znajduje się zwykle w wyposażeniu pojazdu. Jeżeli określony próg zostanie przekroczony, na zestawie wskaźników może zapalić się kontrolka z symbolem filiżanki kawy. To znak, że trzeba się zatrzymać i odpocząć.

System jest przeznaczony do stosowania w samochodach osobowych i lżejszych pojazdach użytkowych – po raz pierwszy pojawił się w wyposażeniu seryjnym Volkswagena Passata w 2010 roku, a najnowszym modelem weń wyposażonym jest Passat Alltrack.

 

Najnowsze

Poczuj miętę do bezpiecznej jazdy

Wielu kierowców ulega złudzeniu, że po długiej i suto zakrapianej nocnej imprezie wystarczy kilka godzin snu, prysznic, miętówka – i już można bezpiecznie prowadzić. Lepiej jednak być na sto procent pewnym, niż potem żałować.

Aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze i utraty prawa jazdy Kompania Piwowarska sugeruje skorzystanie z aplikacji „Sprawdź promile”. Wystarczy ją pobrać na telefon, a następnie wprowadzić swoje dane (płeć, wiek, wagę oraz ilość wypitego alkoholu i czas zakończenia picia). Na tej podstawie telefon poda ilość promili w naszym organizmie i wyliczy czas, po którym bezpiecznie możemy usiąść za kierownicą samochodu.

 „Sprawdź promile” to sztandarowy program odpowiedzialnościowy Kompanii Piwowarskiej. Jego celem jest ograniczenie liczby pijanych kierowców na polskich drogach. W swojej świeżej odsłonie program promowany jest przez odpowiedzialne miętówki. Promocyjne cukierki z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile” umożliwiają pobranie aplikacji przez specjalny QR code umieszczony na opakowaniu.

Kompania Piwowarska rozda 45 tysięcy takich materiałów promocyjnych. Miętówek będzie można skosztować na recepcjach należących do KP browarów, w centrach wycieczkowych przy browarach (Poznań, Tychy), a także podczas Targów Motor Show w Poznaniu 13-15 kwietnia i na Europejskim Kongresie Gospodarczym 14-16 maja 2012.

Więcej o akcji na stronie www.sprawdzpromile.pl

fot. Kompania Piwowarska

Najnowsze

SUV z zacięciem sportowym: nowe Porsche Cayenne GTS

W Pekinie na Auto China 2012 Porsche zaprezentuje nowe Cayenne GTS – będzie to światowa premiera modelu pomyślanego jako mariaż wygody i sportowych osiągów.  

Porsche Cayenne GTS
fot. Porsche

Pod maską Cayenne GTS pracuje 4,8-litrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie V o podwyższonej do 420 KM (309 kW) mocy, którego budowa bazuje na silniku Cayenne S. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Auto-Start-Stop. Silnik i zmodyfikowana skrzynia biegów podkreślają typowo sportowe właściwości auta. Cayenne GTS przyspiesza do setki w 5,7 sekundy, po 13,3 sekundach osiąga 160 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h. Zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu NEFZ to 10,7 litra na 100 km. Zawieszenie jest sztywniejsze, wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM), a nadwozie obniżone o 24 milimetry w stosunku do Cayenne S.

Dzięki temu nowe Cayenne GTS porusza się jeszcze bliżej drogi.

Porsche Cayenne GTS
fot. Porsche

Również zewnętrznie Cayenne GTS wyróżnia się typowo sportowymi elementami, jak przód nadwozia, czarne ramy i listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy z podwójnym profilem skrzydła.

Seryjnie GTS jest wyposażony w skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary, a także siedzenia z ośmiokierunkową regulacją.

Cayenne GTS pojawi się na rynku w lipcu 2012 roku. Będzie kosztowało 107 997 euro (z podatkiem VAT).

Najnowsze