Motor Show w Poznaniu: premiery aut z grupy Volkswagena

W dniach od 13 do 15 kwietnia odbędzie się Poznań Motor Show 2012. Oficjalne otwarcie jest zapowiadane na godzinę 14.00 w hali 3A. Tuż po tym swoje nowości zaprezentują marki należące do grupy Volkswagena.

Volkswagen up!
fot. Volkswagen

Popularność Targów Motoryzacyjnych w Poznaniu jest ogromna. Organizatorzy spodziewają się, że tegoroczna edycja zgromadzi ponad 50 tysięcy zainteresowanych.

Pierwszy dzień jest przeznaczony dla ekspertów i dziennikarzy, można o nim przeczytać tutaj.

Po oficjalnym otwarciu hala 3A przeobrazi się w Auto City – miasto marek grupy Volskwagen. Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowane zostaną Volkswagen up! w wersji pięciodrzwiowej, nowe Audi A3 i Porsche Boxster oraz Amarok z automatyczną skrzynią biegów. Škoda przedstawi nowy projekt wspierający bezpieczeństwo „Škoda Auto Lab“.

W sobotę oraz niedzielę (14-15 kwietnia) targi zostaną otwarte dla zwiedzających. Hala 3A
w całości będzie wypełniona ekspozycją marek należących go grupy Volkswagena w Polsce. Na powierzchni prawie 5 tysięcy m2 zaprezentowanych zostanie 50 samochodów. Wśród gości targów zostanie rozlosowana bardzo atrakcyjna nagroda: Volkswagen up!.

Najnowsze

Jubileuszowe modele Opla

W tym roku Opel obchodzi swoje 150. urodziny. Z tej okazji firma przygotowała kolekcję jubileuszowych modeli pod nazwą „Opel Edition 150”. Można wśród nich znaleźć Corsę, Merivę i Astrę.

Opel Astra
fot. Opel

Jubileuszowe edycje Corsy i Merivy są wyposażone w 16-calowe aluminiowe felgi, nową tapicerkę i specjalne nakładki na progi. Corsa została dodatkowo wyposażona w poduszki boczne. Meriva natomiast z okazji jubileuszu otrzymała przedni podłokietnik instalowany w szyny Flex Rail oraz przyciemniane szyby tylne-boczne oraz tylną.

Astra „Opel Edition 150” została wyposażona na urodziny marki w 17-calowe strukturalne felgi, również nową tapicerkę i nakładki na progi, a ponadto czujnik parkowania (przód i tył), komputer pokładowy, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, radio CD 400 z 7 głośnikami i pakiet foteli komfort 1.

Opel Meriva
fot. Opel

Wszystkie modele wyróżnia specjalne oznakowanie symbolem „Opel Edition 150”. Są dostępne w kolorach czerwonym i czarnym. W salonach pojawią się w specjalnie oznakowanych sektorach.

Oferta ważna jest do końca roku modelowego, co w praktyce oznacza, że do końca 2012 roku będzie można kupić Corsę, Merivę i Astrę z wyposażeniem specjalnej edycji.

Najnowsze

Abu Dhabi Desert Challenge: Dąbrowski nadal na przedzie

Czwarty etap za nami. Marek Dąbrowski ukończył wyścig na drugiej pozycji i nadal prowadzi w klasie Open Trophy. Kuba Przygoński natomiast zajął miejsce ósme i w klasyfikacji generalnej jest szósty.  

fot. Orlen Team

Etap czwarty liczył sobie 317 kilometrów i zdecydowanie wyróżnili się w nim Portugalczycy. Pierwszy na mecie pojawił się zeszłoroczny mistrz świata, Helder Rodrigues, wyprzedzając Rubena Farię i i Paulo Goncalvesa.

Kuba Przygoński traci do zwycięzcy 20’22, ale nadal zamierza walczyć o podium.

„Na pierwszym etapie popełniłem duży błąd nawigacyjny. Straciłem około 10 minut i to właśnie tego czasu nie mogę teraz nadrobić, by być sklasyfikowanym w czołowej trójce. Odrabiam sukcesywnie po kilka minut, ale jestem źle rozstawiony, jeśli chodzi o pozycję startową. Jutro ostatni dzień zawodów, często jest tak, że zawodnicy popełniają błędy nawigacyjne właśnie na tym etapie. Trochę liczę na pomyłkę konkurentów oraz to, że ja pojadę dobrze, co da mi możliwość walki i podium” – powiedział.

Marek Dąbrowski przegrał dziś wprawdzie z Australijczykiem Troyem O’Connorem, ale jego przewaga nadal wynosi 1h33’30, wygraną ma zatem w zasięgu ręki.

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja mistrzostw świata  (etap czwarty)

1. Helder Rodrigues (P) Yamaha 450 YZF              4:22.57
2. Ruben Faria (P) KTM 450                                    +40
3. Paulo Goncalves (P) Husqvarna TE 449 RR        +2.45
4. Matthew Fish (AUS) KTM 450 EXC                  +7.05
5. Jordi Viladoms (E) KTM 450                               +8.53
6. Alessandro Botturi (I) KTM 450                          +9.46
7. Sean Gaugain (ZA) Honda CRF 450X                +9.47
8. Kuba Przygoński (PL) KTM 450                          +11.14
9. Joan Barreda (E) Husqvarna TE 449 RR            +13.33
10. David Casteu (F) Yamaha 450 YZF                   +13.36
11. Marc Coma  (E) KTM 450                                  +15.26

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja Open Trophy (etap czwarty)

1. Troy O’CONNOR  (AUS) KTM 530 EXC                      5:04:49           

2. Marek Dąbrowski (PL) KTM 505                                   +12.25 

Klasyfikacja generalna (po etapie czwartym)

1. Coma 17:25.40, 2. Barreda +6.34, 3. Goncalves +8.25, 4. Faria +9.20, 5. Viladoms +12.36, 6. Przygoński +20.22, 7. Gaugain +34.32, 8. Fish +49.59, 9. Casteu +44.10, 10. Ceci +1:03.32

Klasyfikacja generalna Open Trophy (po etapie czwartym)

1. Dąbrowski 20:23:37, 2. O’Connor +1:33:30

 

Najnowsze

IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów – relacja

Pierwszy weekend marca, to czas, kiedy uwaga dużej części motocyklistów skierowana była na ulicę Marsa w Warszawie, gdzie w hali MT Polska odbywała się IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów.

Ducati Panigale robiło na zwiedzających ogromne wrażenie.
fot. Motocaina

Tradycyjnie, wystawa była miejscem wielu premier.

Wzorem roku ubiegłego, wzrok największej części odwiedzających hipnotycznie przykuwało stoisko Ducati. Tam właśnie zaprezentowano, między innymi nowe Panigale, 848 Streetfighter, a ponadto zeszłorocznego debiutanta – Ducati Diavel.

Nie ulega wątpliwości, że ta włoska marka zawładnęła nie tylko niewieścimi sercami.

Nie mogło również zabraknąć ekspozycji BMW Motorrad, gdzie z bliska można było się przyjrzeć bliźniaczym maksi skuterom: C600 Sport oraz C650 GT, a co więcej sportowej propozycji na nadchodzący sezon w postaci BMW S1000RR.

Podczas targów, widzowie mieli także możliwość zapoznania się z BMW Financial Services, dotyczącej zarówno kwestii finansowania zakupu motockli, jak i promocyjnej oferty ubezpieczeniowej.

Jedną z największych atrakcji Hondy na tegorocznych targach był model RC212V, na której zawodnik Moto GP, Casey Stoner wywalczył tytuł mistrza świata. Wielbiciele marki mieli okazję równiez zobaczyć nowy model Fireblade CBR 1000RR, a także kompaktowe modele NC700S i NC700X, czy też Crosstourera – turystyczny koncept o ciekawej stylistyce.

Suzuki zaś, przywitało swoich fanów premierą modelu Inazuma 250 – idealnego dla początkujących fanów dwóch kółek, oraz GSX-R 1000, dla tych bardziej zaawansowanych w sztuce jazdy.

Yamaha ukazała w tym roku różne oblicza swego zasięgu w branży. Odwiedzający mogli przyjrzeć się z bliska off-road’owemu modelowi WR450F, ale również poznać nową odsłonę T-Max’a i skutera Xenter.

Podążając w stronę motocyklów terenowych, nie można nie wspomnieć o stoisku KTM, gdzie swoje miejsce znalazły modele takie, jak Duke 200, Duke 690 oraz Freeride 350. Co więcej, przy stoisku można było spotkać Marka Dąbrowskiego czy Jacka Czachora, a także obejrzeć motocykle zawodników Orlen Team.

Nie brakowało chętnym, aby zrobić sobie zdjęcie na wyścigowej Hondzie.
fot. Motocaina

Miłym zaskoczeniem okazała się możliwość zobaczenia motocykli marki Ural, która jak dotąd kojarzona była jedynie z hasłami „sowiecki” i „druga wojna światowa”. Teraz, bez wątpienia, wraca ona jednak do łask, czego potwierdzeniem było szerokie zainteresowanie motocyklami podczas wystawy.

Co więcej, na targach pojawiło się też stoisko firmy Harley-Davidson. Choć skromne, to sama nazwa i oryginalny sposób stylizacji modelek przykuwały uwagę większości odwiedzających, którzy swój wzrok mogli zawiesić na nowościach, jak Softail Slim czy Sportster 72.

Na wystawie trudno było nie dostrzec akcentów patriotycznych. W tej kategorii królował, bez wątpienia, bydgoski Romet.

Swoją obecnością, po raz kolejny potwierdził swoją stabilną pozycję wśród innych marek, a ponadto zaskoczył swych fanów ekspozycją rowerów, których produkcją zajmuje się od 2006 roku.

Na wystawie pojawiło się równiez stoisko miesięcznika Top Gear. Tam właśnie na widzów czekał nowy Mercedes SLK 55 AMG, a także Ducati Streetfighter.Towarzystwo to uświetniła obecność auta Caterham Academy. Stoisku przyciągało też młodszych amatorów motoryzacji, gdzie przez 3 dni trwała zabawa przed symulatorem jazdy gry NFS: THe Run.

Na wystawie nie zabrakło równiez atrakcji natury „mniej motocyklowej”, niż same jednoślady.

Widzowie mieli szansę wysłuchać dyskusji dyrekcji Zarządu Dróg Miejskich z warszawską policją, a także członkami Związku Motorowego. Swoje zdanie w temacie bezpiecznego podróżowania motocyklem wyrazili także znani entuzjaści jednośladów, jak Adam Badziak, Bartosz Wilczyński, Jerzy Dziewulski oraz ksiądz Robert Kotowski.

Ponadto, w ramach programu, organizatorzy uraczyli odwiedzających pokazem pierwszej pomocy w razie wypadku na motocyklu.

Podczas wystawy miały miejsce również pokazy capoeiry i akrobatyki na szarfie, a sami organizatorzy postępując krok dalej i mając na uwadze dbałość o męską częśc publiczności, przygotowali pokaz odzieży motocyklowej oraz bielizny, a wszystko to w oprawie pięknych modelek.

Podsumowując, co mówią liczby?

Na powierzchni 9000 mkw w ciągu trzech dni rezydowało 78 wystawców, 81 dziennikarzy i widzów w ilości ponad 22 tys.

Teraz może być tylko lepiej.

Do zobaczenia za rok!

Najnowsze

Opona Dunlop ScootSmart

Dunlop wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla użytkowników skuterów – ScootSmart. Powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas projektowania i użytkowania opony motocyklowej Dunlop RoadSmart.

fot. Goodyear

Optymalna przyczepność opony Dunlop ScootSmart wynika m.in. z połączenia mieszanek silikonowych z zaawansowaną rzeźbą bieżnika. Lepsze rozproszenie składników i zmniejszenie liczby składników silikonowych oprócz poprawy właściwości jezdnych pozwoliło także wydłużyć okres eksploatacji. Wirtualne tworzenie prototypów przy wykorzystaniu analizy metodą elementów skończonych (FEA) pozwoliło precyzyjne określić wpływ napompowania, obciążeń pionowych i poprzecznych oraz działających w obszarze barkowym. Bieżnik w środkowej części opony ScootSmart ma więcej rowków, zapewniających lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, i mniej rowków w strefie barkowej, aby poprawić przyczepność w zakrętach pokonywanych przy dużym pochyleniu.

W oponach o rozmiarach radialnych zastosowano strukturę opon motocyklowych, optymalizując wydajność przy wysokich prędkościach i precyzję prowadzenia.

Zakres prędkości do 210 km/h – w zależności od rozmiaru.

fot. Goodyear

Paleta opon jest dostosowana do wszystkich typów skuterów: od małych o pojemności 50 cm3, przez klasyczne i o pojemności 125 cm3, po duże, z 16-calowymi kołami, trójkołowce i maszyny wyczynowe.

 

 

Najnowsze