Motomikołajki 2013 w Warszawie za nami – relacja i galeria

W pełnym zimowym słońcu warszawscy - i nie tylko - motocykliści zebrali się pod Stadionem Narodowym by utworzyć barwną i radosną kolumnę Mikołajów jadącą na Plac Zamkowy. Było około 200 motocykli, quadów i skuterów, a na nich nawet 250 Mikołajów i Mikołajek.

Motomikołajki 2013 w Warszawie.
fot. Fundacja Jednym Śladem

Do uczestników szybko dołączyły dzieci z dwóch rodzinnych i jednego publicznego domu dziecka. Dzieciom natychmiast wpadły w oko pięknie przystrojone maszyny, w tym bezkonkurencyjne sanie Mikołaja. Było co podziwiać!

Na Placu Zamkowym Mikołaje zrobili wspólne zdjęcie w kształcie choinki oraz tradycyjnie częstowali przechodniów słodyczami.  Dzieci z balonami w rękach i buzią pełną słodyczy, podziwiały motocykle, ale największym wyzwaniem dla nich był wybór NajMikołaja i NajMikołajki. Wybór był bardzo trudny, bo pięknych pań Mikołajek i okazałych panów Mikołajów nie brakowało!

Dalej parada ruszyła do sali zabaw na Merliniego, gdzie dzieci szalały wśród licznych atrakcji: zjeżdżalni, basenów z piłkami, małpiego gaju, paitnballa. Mikołaje w tym czasie rozgrzewała na zewnątrz wesoła muzyka i ciepła grochówka. Na koniec zabawy każde z dzieci otrzymało pokaźne paczki ze słodyczami, większość z nich miała spory problem z ich uniesieniem.

Szczegółowe informacje o liczbie zebranych środków organizatorzy przekażą na początku stycznia, wtedy bowiem kończy się zbiórka dla dzieciaków. Skarbonki możecie znaleźć do końca roku w większości motocyklowych miejsc w Warszawie.

Bardzo dziękujemy ekipie przygotowującej akcję: Polskiemu Stowarzyszeniu Motocyklistów i Fundacji Jednym Śladem, a także wszystkim osobom włączonym do pracy podczas akcji za sprawną organizację i świetną zabawę.

Galeria zdjęć z Motomikołajek autorstwa jednego z organizatorów – Fundacji Jednym Śladem, do obejrzenia tutaj.

Najnowsze

Sebastian Vettel zostanie ojcem!

Informacja od miesiąca krążyła po świecie F1, ale niedawno 4-krotny Mistrz Świata potwierdził krążące plotki.

Jako pierwsze informację o tym podały niemieckie gazety: Bild-Zeitung oraz magazyn Bunte. Wcześniej pojawiały się już informacje o dziecku oraz ślubie, jednak były one cały czas dementowane – aż do wczoraj.

O potencjalnym ożenku i wybrance Sebastiana Vettela pisałyśmy tutaj.

Jak podkreślił Vettel, jest to bardzo szczęśliwy i ważny moment i razem z Hanną chcą to przeżywać w spokoju, dając do zrozumienia dziennikarzom, aby nie wtykali nosa w nie swoje sprawy.

Mistrzowi Świata gratulujemy potomka, a my czekamy na potwierdzenie tezy, że kiedy kierowcy wyścigowemu rodzi się dziecko staje się on o 0,5 sekundy wolniejszy… Czego oczywiście Sebastianowi nie życzymy 😉

Sebastian Vettel z wybranką, Hanną Prater.

Najnowsze

RallyTaxi z Ramoną Karlsson

Ramona Karlsson wpadła na genialny pomysł, by dotrzeć do potencjalnych sponsorów. Otóż w okresie przedświątecznym została kierowcą taksówki dla pracowników działów marketingu w dużych koncernach.

Nie od dziś wiadomo, że Ramona prócz talentu rajdowego, ma także głowę do interesów. Dzięki temu zaszła tak wysoko i miała do dyspozycji auto klasy WRC. Swoją wiedzą o sportowym marketingu dzieliła się wielokrotnie na wykładach dla początkujących zawodniczek.

Tym razem to Ramona potrzebuje sporego budżetu na profesjonalne auto i cały sezon w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. W tym celu uruchomiła niecodzienny projekt RallyTaxi dla menadżerów marketingu i sponsoringu w Sztokholmie:

– Ten okres jest bardzo pracowity i trudno jest uzyskać termin spotkania z potencjalnym sponsorem. Dlatego oferuję podwożenie menadżerów – to pozwala zaoszczędzić czas i mogę w trakcie jazdy opowiedzieć o swoich planach na przyszły sezon. Tym razem jeżdżę prywatnym autem, ale gdy rozmowy się rozwiną, istnieje możliwość jazdy rajdówką – tłumaczy Ramona.

Projekt został pozytywnie odebrany, a jazdę można umówić przez internet w dniach 9-15 grudnia. Ramona przyznaje, że bez GPS nie dałaby rady, musi się przecież skupić na rozmowach z decydentami, którzy mogą jej pomóc w rozwoju kariery sportowej. Trzymamy kciuki, by się udało!

Ramona zaprasza na przejażdżkę potencjalnych sponsorów jej startów w rallycrossie.

Najnowsze

Toni Jardine, zawodniczka motocross, uczci w Polsce pamięć o Nelsonie Mandeli

Toni Jardine, młodziutka zawodniczka z Republiki Południowej Afryki, wystartuje w Mistrzostwach Świata Superenduro w Łodzi z napisem na kasku Madiba 46664. Niestety w Łodzi na Superenduro zabraknie najmnocniejszej zawodniczki w stawce - Lai Sainz.

O wszystkich zawodniczkach, które pojawią się na superenduro w Łodzi pisałyśmy tutaj.

Kalendarz klasy kobiet Mistrzostw Świata Kobiet w Motocrossie 2014 (FIM Women’s Motocross World Championchip) zobaczysz tutaj.

 

Toni Jardine
fot. Xcross

Jedna z nich, pochodząca z RPA Toni Jardine, zakłada kask z napisem Madiba 46664. W ten sposób chce złożyć hołd zmarłemu Nelsonowi Mandeli (46664 to numer więzienny byłego prezydenta RPA). Na kilka dni przed przyjazdem do Polski Toni powiedziała:

– Trenowałam codziennie na lokalnych torach enduro cross. Mam nadzieję, że zaowocuje to miejscem w pierwszej piątce. Byłabym super szczęśliwa, gdybym stanęła na podium. W tym roku najlepiej poszły mi wyścigi we Francji, gdzie zajęłam 4. miejsce. Potem niestety dopadła mnie kontuzja (zerwane więzadła), ale jest już OK. Niedawno pojechałam ostatnią rundę Mistrzostw RPA Offroad, zdobywając tytuł najszybszej riderki.

Kask Toni Jardine z napisem Madiba 46664 – ku czci Nelsona Mandeli
fot. Xcross

W Łodzi niestety nie zobaczymy Lai Sainz, która odwołała swój start w polskich zawodach, aby móc się lepiej przygotować do rajdu Dakar 2014, który rusza już za 3 tygodnie.

Oto lista startowa klasy kobiet na superneduro w Łodzi:

Klasa Kobiet

Nr startowy

Zawodniczka

Przynależność

Kraj

Motocykl

2

FORSLEY Louise

AMA

USA

KTM

6

BRISTOW Emma

ACU

Great Britain

Sherco

69

SNIADA Natalia

PZM

Poland

KTM

76

JARDINE Toni

MSA

South Africa

KTM

93

GOMEZ Sandra

RFME

Spain

Husaberg

96

DANIELS Jane

ACU

Great Britain

Husqvarna

103

FRANKE Maria

DMSB

Germany

Kawasaki

212

WYGACHIEWICZ Anna

PZM

Poland

KTM

995

SZKUDLAREK Ewelina

PZM

Poland

Suzuki

Najnowsze

Motocyklowe nowości Hondy na 2014 rok

Honda zaprezentowała nowości na rok 2014, rozszerzając swoją wyjątkowo bogatą ofertę o trzynaście nowych, bądź zmodyfikowanych motocykli.

Nowe modele mają na celu przyciągnięcie większej liczby klientów – w szczególności młodych i aktywnych – do motocyklowego świata. Część z nowości będzie mieć dwusprzęgłową przekładnię (DCT), która cieszy się rosnącą popularnością na rynku. Ponad 30 procent klientów Hondy w 2013 roku zdecydowała się na tego rodzaju przekładnię. Dlatego też zdecydowano, że w nastepnym seoznie oferta motocykli z DCT wzrośnie do siedmiu modeli. Poza tym pojawiło się więcej modeli spełniających normy prawa jazdy kat. A2.

Nowościami w Europie na rok 2014 są: CBR1000RR Fireblade SP, CB650F, CBR650F, CTX1300, CTX700 i CTX700N. Siedem maszyn zostało ulepszonych: VFR800F, Crosstourer, CBR1000RR Fireblade, Integra, NC750X, NC750S i CBR300R.

Wszystkie maszyny zobaczysz w naszej galerii nowościkliknij tutaj.

Honda CTX1300, Honda CTX700 i Honda CTX700N
Trio o niebanalnym cruiserowym charakterze z kombinacją komfortu i technologii. CTX700 i CTX700N, spełniające normy prawa jazdy kat. A2, są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię (DCT).

Honda CBR650F i Honda CB650F
Atrakcyjna para maszyn klasy średniej, z nowymi 4-cylindrowymi silnikami, ma oferować nową jakość i charakter w ofercie Hondy.

Honda CBR1000RR Fireblade SP
fot. honda

Honda CBR1000RR Fireblade i Honda CBR1000RR Fireblade SP
Dalsze udoskonalenia silników flagowego Super Sporta Hondy, plus nowa wersja wyposażona w zawieszenie Ohlins i hamulce Brembo, które mają gwarantować ostrzejszą jazdę po torze.

Honda CBR300R
Więcej mocy i momentu obrotowego, dzięki zwiększonej pojemności silnika. Stylistyka wzorowana na flagowym CBR1000R Fireblade – to ma być zdecydowany krok naprzód w kierunku dorosłych modeli Super Sport Hondy. Więcej o tym motocyklu pisałyśmy wcześniej tutaj.

Honda CBR300R
fot. Honda

Honda Integra, Honda NC750X i Honda NC750S
Trio znane jako Nowy Koncept (New Concept), zaprezentowane w 2011, otrzymuje dodatkowe centymetry sześcienne pojemności silnika oraz ulepszenia, które poprawiają maksymalną moc i moment obrotowy, a także zmniejszają zużycie paliwa.

Honda VFR800F i Honda Crosstourer
Dwa modele V4 Hondy zostały znacząco uatrakcyjnione na rok 2014. Crosstourer zyskuje kolejne technologiczne nowości, w tym 3-stopniowy system kontroli trakcji. VFR800F Sports Tourer otrzymuje zupełnie nowy wygląd i wiele ulepszeń, w tym ABS, podgrzewane manetki, regulowane siedzenie, reflektor LED i samo-wyłączające się kierunkowskazy.

 

Modele z DCT: VFR1200F, Crosstourer, Integra, NC750X, NC750S, CTX700 i CTX700N.

Najnowsze