Motocyklista w krótkich spodenkach i klapkach upadł przy prędkości 200 km/h. Więcej szczęścia niż rozumu?

Oto przykład kolejnego "pomysłowego" motocyklisty, który postanowił cieszyć się wakacyjną pogodą na motocyklu w samych klapkach i krótkich spodenkach. Niestety ta skrajna nieodpowiedzialność prędko przyniosła konsekwencje przy upadku na asfalt. Na szczęście nie stało się nic poważnego.

Zdarzenie zaprezentowane na poniższym video miało miejsce w Barra Mansa, w okolicach Rio de Janeiro w Brazylii. Czterech motocyklistów postanowiło urządzić sobie przejażdzkę po mieście z dużą prędkością, niestety zapomnieli o odzieży ochronnej. 

Na efekty tego „pomysłu” nie trzeba było długo czekać. Wesołą zabawę na motocyklach przerwał upadek jednego z motocyklistów. Brazylijczyk solidnie uderzył w asfalt przy prędkości blisko 200 km/h! Na szczęście nic poważnego mu się nie stało, upadek zakończył się licznymi obtarciami nóg oraz rąk.

Faktycznie, motocyklista chyba miał więcej szczęscia niż rozumu i mamy nadzieję, że będzie to dla was przestroga przed takim zachowaniem. Odzież ochronna dla motocyklistów jest jedyną ochroną ciała w momencie upadku czy zderzenia z innymi pojazdami lub obiektami. Trzeba pamiętać, że skutki wypadku na motocyklu często są większe niż wypadku samochodowego. Jadąc na motocyklu kierowca nie jest chroniony klatką bezpieczeństwa, strefami kontrolowanego zgniotu czy chociażby pasami bezpieczeństwa.

Najnowsze

Seria potencjalnych samobójców na przejeździe kolejowym

Widząc czerwone światło na skrzyżowaniu zatrzymujemy się, bo inaczej ryzykowalibyśmy kolizją. Wjeżdżając na czerwonym świetlne na przejazd kolejowy ryzykujemy śmiercią. Mimo to chętnych nie brakuje.

To nie jest tak, że opuszczające się rogatki mogą zaskoczyć kierowcę. Nim zaczną opadać, pojawia się czerwone światło i to nie jedno, ale dwa mrugające, żeby bardziej zwracały uwagę. Słychać także charakterystyczne dzwonienie, żeby tym bardziej nie było wątpliwości, że należy się zatrzymać. I co z tego?

Została uwięziona na przejeździe kolejowym i nie wiedziała, co robić!

Kompilacja nagrań pochodzi z monitoringu z jednego  przejazdu, znajdującego się w Sterkowcu. To że żaden z kierujących nie znalazł się w prawdziwym niebezpieczeństwie, zawdzięczają tylko temu, że rogatki ustawiono w dużej odległości od torów, więc każdy miał miejsce, żeby cofnąć.

Przejazd na czerwonym, zakończony dachowaniem

Oglądajcie całość bo warto. Naszym faworytem jest chyba traktorzysta, którego na oczach policji rogatka złapała między ciągnikiem, a przyczepą. Wyrazy uznania także dla kierowcy i pasażera Hondy Civic, którzy zamiast odjechać jak najdalej od torów, sprawdzali czy opadająca rogatka uszkodziła tył samochodu.

Najnowsze

Kompletnie pijany kierowca roztrzaskał betonowy płot!

Alkohol za kierownicą to prosty przepis na wypadek. Dodajmy do tego jeszcze prędkość, a nieszczęście jest właściwie pewne.

Do opisywanego zdarzenia doszło w miejscowości Ulim koło Gorzowa. Na nagraniu z monitoringu widać, jak samochód dosłownie zmiata ogrodzenie z betonowymi elementami. To wystarczyło, żeby go zatrzymać, ale odłamki uszkodziły elewację budynku.

Pijany uszkodził swoje auto na oczach policji

Jak się później okazało, siedzący za kierownicą Opla 38-latek miał 2,5 promila alkoholu w organizmie, a także sądowy zakaz prowadzenia pojazdów. W wyniku wypadku został ranny, podobnie jak trójka jego pasażerów.

Najnowsze

11 samochodów przyszłości od Peugeota – całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Od wielu lat samochody koncepcyjne Peugeot mają realistyczne wymiary konstrukcji oraz kół i są wyposażone w szereg elementów łatwych do wdrożenia w modelach seryjnych. Pierwszy projekt samochodu przyszłości powstał już w 1984 roku. Sprawdźcie, czy widzieliście wszystkie pomysły francuskiego producenta!

Pierwszy projekt o cechach samochodu koncepcyjnego powstał w 1984 roku – był to Peugeot Quasar, który pokazał poziom umiejętności technologicznych marki. Konstruktorzy i styliści dostali wolną rękę i mogli stworzyć przedmiot swoich marzeń, wolny od ograniczeń seryjnej produkcji. Kształt nadwozia, stworzony na bazie szkicu Erica Bertheta, był dziełem Gérarda Weltera, ówczesnego stylisty Peugeot.

Futurystyczne jak na tamte czasy wnętrze zaprojektował Paul Bracq. Zawieszenie powstało na bazie zawieszenia legendarnego Peugeot 205 Turbo 16. Podobnie jak silnik, którego moc została zwiększona do 600 KM. Kolejne samochody koncepcyjne miały zawsze związek ze światem sportów samochodowych, tak bliskim Gérardowi Welterowi. Peugeot Proxima, zaprezentowany między innymi na „Goodwood Festival of Speed”, był napędzany silnikiem V6 biturbo o mocy 680 KM.

Każdy samochód koncepcyjny jest prawdziwym „laboratorium pomysłów”. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w niektórych modelach znacznie wyprzedzały swoją epokę. Mimo że nie były projektowane z myślą o wielkoseryjnej produkcji, wiele występujących w nich elementów zostało wykorzystanych w modelach z gamy marki przeznaczonych do sprzedaży. Oto kilka najciekawszych przykładów:

Touareq – stworzony w 1996 roku mały samochód koncepcyjny typu Buggy był napędzany silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatorów pozwalających na 4 godziny jazdy. Mały silnik spalinowy pozwalał zwiększyć jego zasięg, pełniąc rolę agregatu prądotwórczego – tak narodził się „range extender”!

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Moonster i 4002 – te dwa projekty nie były produktem wyobraźni stylistów marki, ale bardzo uzdolnionych internautów! Nowatorski i prekursorski Peugeot był pierwszym producentem samochodów, który w latach 2000 i 2002 rozpisał dwa międzynarodowe konkursy stylistyczne. Nagrodą dla zwycięzcy była realizacja jego projektu w skali 1:1 i prezentacja modelu na firmowym stoisku podczas międzynarodowych salonów samochodowych. Gilles Vidal, do niedawna dyrektor ds. stylu Peugeot, organizował od 2018 roku tzw. „Summer class” marki Peugeot. Przez miesiąc 12 studentów wydziałów wzornictwa uczyło się pod opieką specjalistów w Automotive Design Network („ADN”) w Vélizy Villacoublay. Zanurzeni bez reszty w świecie designu, ci młodzi, kreatywni ludzie mogli zrealizować 4 projekty pod okiem profesjonalnych stylistów.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Sesame – wysoko zawieszona konstrukcja i elektrycznie otwierane, przesuwne drzwi dające niezrównanie łatwy dostęp do wnętrza to zwiastun PEUGEOT 1007!

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

EX1 ‒ w dwusetną rocznicę marki, w 100% elektryczny EX1 bije trzy światowe rekordy przyspieszania i zalicza trzy nowe rekordy na legendarnym torze wyścigowym Montlhéry. Tym samym, na którym w 1965 roku Peugeot 404 Diesel pobił kilka rekordów przyspieszenia oraz w jeździe długodystansowej.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

SR1 ‒ to nowy trend w stylistyce marki, który stanowi inspirację przy projektowaniu boków nadwozia Peugeot 208 pierwszej generacji, a zarazem pierwszy samochód koncepcyjny wyposażony w Peugeot i-Cockpit®.

Onyx ‒ nadwozie będące połączeniem karbonowych elementów i płatów czystej miedzi celowo pozostawionych w stanie surowym i wnętrze wykończone innowacyjnym, ekologicznym tworzywem „Newspaper Wood”. Jest ono otrzymywane ze sprasowanych ze sobą arkuszy starych gazet. Onyx jest napędzany silnikiem V8 HDi Hybrid4 o mocy 600 KM (z dodatkowym boosterem elektrycznym o mocy 80 KM), produkowanym przez Peugeot Sport i przeznaczonym do napędzania modelu 908. 

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Exalt ‒ jego sylwetka i deska rozdzielcza służyły za wzór przy projektowaniu nowego Peugeot 508, sedana o dynamicznych kształtach. Drewniane wykończenie bagażnika zostało przejęte przez limitowaną wersję First Edition modelu Peugeot 508 SW. Obicia siedzeń z melanżowej tkaniny w cienkie paski były inspiracją przy projektowaniu tapicerki najnowszego Peugeot 3008.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Quartz ‒ deska rozdzielcza tego samochodu koncepcyjnego trafiła do wnętrza nowego Peugeot 3008, a holograficzny zespół zegarów jest obecnie montowany w standardzie w nowym Peugeot 208, podobnie jak osłona chłodnicy z elementami ozdobnymi w układzie szachownicy.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Fractal – aż 80% jego części zostało wykonanych na drukarkach 3D, a unikatowe brzmienie systemu audio z głośnikami w układzie 9.1.2 uzyskano we współpracy z firmą Focal.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Instinct – aerodynamika i nadwozie typu „shooting brake” było zapowiedzią nowego Peugeot 508 SW. W tym projekcie wykorzystano również systemy zaprojektowane we współpracy z firmą Samsung. Model Instinct, po raz pierwszy w historii Peugeot, nie był prezentowany podczas międzynarodowego salonu samochodowego, lecz na targach telekomunikacyjnych Mobile World Congress w Barcelonie.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

e-Legend Concept – producent zaprezentował model na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku, by raz jeszcze pokazać, że jazda autonomiczna nie musi oznaczać monotonii, nuda nigdy nie będzie częścią DNA marki, a transformacja energetyczna nie wykreśli 120 lat historii motoryzacji.

To futurystyczny, a jednocześnie realistyczny samochód o rozsądnych gabarytach perfekcyjnie wyrażający elegancję zakodowaną w genach marki Peugeot. Ten model koncepcyjny umożliwił unowocześnienie strategicznej i medialnej wizji marki. Został wykorzystany w filmie reklamowym, emitowanym w godzinach największej oglądalności w ogólnokrajowych kanałach telewizyjnych. Wziął również udział w prestiżowym konkursie elegancji w Villa d’Este. Działania te zapewniły odpowiedni rozgłos.

11 samochodów przyszłości od Peugeota - całkowicie wyposażone i gotowe do jazdy. Znacie wszystkie?

Najnowsze

Coraz więcej kierowców wybiera pojazdy z automatyczną skrzynią biegów

Według nowych danych sprzedaży Forda, coraz więcej europejskich kierowców wybiera pojazdy z automatycznymi skrzyniami biegów. Ford oferuje automatyczne skrzynie biegów od prawie 70 lat. Ale dzisiejsza przekładnia odeszła daleko od Ford-O-Matic, która miała tylko trzy przełożenia do przodu.

Tylko w ciągu ostatnich trzech lat liczba sprzedawanych przez Forda samochodów osobowych i dostawczych z automatyczną skrzynią biegów wzrosła ponad trzykrotnie z 10,4 procent w 2017 r. Do 31,3 procent w pierwszym miesiącu 2020 r.

Współczesne automatyczne skrzynie biegów oferują wiele korzyści, m.in. zmniejszają hałas w kabinie, łagodzą też objawy choroby lokomocyjnej. Są bogatsze o rozwiązania, które pozwalają kierowcom podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu zatrzymać pojazd w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatycznie ruszyć z miejsca lub zaparkować bez udziału kierowcy za naciśnięciem przycisku.

Podobnie ma się sytuacja w grupie samochodów dostawczych Forda, gdzie aż 31 procent sprzedanych w styczniu egzemplarzy miało automatyczne skrzynie biegów, podczas gdy w 2017 roku było to 13,4 procent.

W tym samym miesiącu wśród klientów kupujących Transita 19 procent wybrało wersje wyposażone w automatyczne przekładnie, analogicznie, w roku 2017 było to tylko 4,7 procent klientów.

Automatyczne skrzynie biegów wskazują kierunek, w jakim zmierza motoryzacja stawiająca na pojazdy elektryczne, nie wymagające od kierowców zmiany biegów oraz na pojazdy autonomiczne.

W nowym, w pełni elektrycznym Mustangu Mach-E kierowca może przyspieszać i zwalniać za pomocą jednego pedału, ponieważ układ regeneracyjnego odzysku energii powoduje wystarczające spowolnienie, aby po zdjęciu nogi z pedału gazu musiał być używany pedał hamulca.

Najnowsze