Motocykl EBR 1190SX – najmocniejszy wśród nakedów

Kiedy w 2009 roku ze względu na panujący w USA kryzys gospodarczy firma Harley Davidson zdecydowała o zaprzestaniu produkcji motocykli pod marką Buell, Erik Buell po raz kolejny zdecydował się na niezależną produkcję wyjątkowych jednośladów.

Wtedy to właśnie były zawodnik wyścigów motocyklowych, inżynier i projektant założył firmę Eric Buell Racing. Pierwszym wypuszczonym przez tę manufakturę modelem był 1190RS. Założeniem było stworzenie 100 sztuk tej wersji. Widząc zainteresowanie swoim typowo sportowym motocyklem, firma zdecydowała się na wprowadzenie jego ulicznej wersji – 1190SX.

Wysoka Grzęda Baja Poland - światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta

Silnik v-twin od starszego brata został zupełnie nietknięty. Największe wprowadzone zmiany to brak owiewek, nowa lampa i tradycyjna kierownica. Dzięki ograniczeniu liczby plastików, udało się obniżyć masę o 2 kilogramy. Nowa wersja EBR to najmocniejszy ze wszystkich dostępnych naked bike’ów. Ma masę 188 kilogramów, a silnik generuje moc 185 KM i 137,8 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wysoka Grzęda Baja Poland - światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta

Jak przystało na projekt Buella, motocykl ma nieszablonową stylistykę i ekstrawaganckie rozwiązania techniczne. Dziwnie może zabrzmieć informacja, że przy tak mocnym pojeździe, zdecydowano się z przodu na jedną tarczę hamulcową. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że owszem, tarcza jest pojedyncza, jednak jej średnica to 386 milimetrów. Montowana jest z kolei do felgi, a nie do piasty koła. Tego typu rozwiązanie konfiguracja ma mniejszą masę niż rozwiązanie z dwiema tarczami, tradycyjnie mocowanymi do piasty. Do imponujących rozmiarów tarczy dobrano ośmiotłoczkowy zacisk. Patrząc na ramę EBR 1190SX już na pierwszy rzut oka widać, że projekt wyszedł spod pióra amerykańskiego designera – jest ona typowa dla Buella.

Można stwierdzić, że Erik Buell po raz kolejny dowiódł, że w swoich nowych modelach utrzymuje charakterystyczny i wyszukany design, który po odejściu z HD, stał się jeszcze bardziej indywidualny.

Najnowsze

Zawodniczki na gali zakończenia sezonu sportu samochodowego i motocyklowego 2014Panie w blasku pucharów i medali – Gala Zakończenia Sezonu Sportu Motocyklowego 2014

W sobotę 29 listopada w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego odbyła się gala zakończenia sezonu sportu samochodowego, a tydzień później samochodowego. Która z pań została wyróżniona?

Uroczystość, tak jak w poprzednim roku poprowadził znany dziennikarz motoryzacyjny stacji Eurosport Sławomir Szymczak. Uhonorowani zostali zdobywcy mistrzowskich tytułów, wśród nich nie zabrakło kobiecego akcentu. W Mistrzostwach Polski w Motocrossie w klasie MX Kobiety bezapelacyjnie triumfowała Joanna Miller. Asia wygrała cztery z pięciu tegorocznych rund a w ostatniej była dwukrotnie druga, zdobywając w klasyfikacji generalnej mistrzostw równe czterysta punktów. Wicemistrzynią Polski została Wiktoria Horodyńska zawodniczka ENDURO TEAM Kielce. Wygrywając dwukrotnie ostatnią rundę w Gdańsku i trzykrotnie stając na 2 miejscu przez sezon zebrała trzysta pięćdziesiąt punktów w generalce. Karolina Liszewska reprezentująca KM Cross Lublin wywalczyła tytuł II Wicemistrzyni Polski z dorobkiem trzystu trzydziestu sześciu punktów w końcowej klasyfikacji mistrzostw.

W Pucharze Polski MX pierwsze miejsce wywalczyła sobie Karolina Liszewska w barwach KM Cross Lublin. Drugie i trzecie miejsce w pucharze zajęły zawodniczki Klubu Motorowego TNT Karolina Mikoda i Maria Staniak. W Pucharze Polski Enduro w klasie Kobiet Patrycja Komko stanęła na najwyższym stopniu podium. Na drugim miejscu uplasowała się Agnieszka Smolińska (WMKS Włodawa). Trzecie miejsce przypadło Annie Wlazło z BMK Bielsko Biała.

W tym roku trialowy Puchar Polski padł łupem Klary Dubanikowskiej, druga była Natalia Janik reprezentująca MKS Trial Ochotnica.

Tydzień później w warszawskim Hotelu Victoria miało miejsce zakończenie sezonu sportu samochodowego. Tę galę jak co roku poprowadził znany dziennikarz motoryzacyjny Andrzej Borowczyk. W gronie nagrodzonych zawodników takich jak Robert Kubica czy Kajetan Kajetanowicz również nie mogło zabraknąć pań.

W Rajdowym Pucharze Polski drugie miejsce w klasie 9RPP zajęła Klaudia Temple. Zawodniczka Automobilklubu Śląskiego ścigająca się Honda Civic ukończyła pięć imprez z dorobkiem punktowym. Tytuł Mistrzowski wywalczyła sobie Anna Wojewoda zawodniczka AMK Tarnów jeżdżąca Renault Clio w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Na koniec sezonu 24 latka zebrała trzynaście punktów w klasyfikacji końcowej, co dało jej tytuł II Wicemistrza Polski w klasie A -2000.

W Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych Małgorzata Kosińska zdobyła tytuł Mistrza Polski w klasie Open. W swoim Nissanie Patrolu zawodniczka Automobilklubu Kieleckiego zebrała na swoim koncie dwieście osiem punktów w klasyfikacji końcowej wyprzedzając Krzysztofa Antończka o ponad czterdzieści punktów. Małgosia, która jeździ w barwach zespołu RMF 4 Racing Team, wyjeździła wraz z zespołem tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji sponsorskiej.

„Z roku na rok grupa medalistek jest coraz większa” – mówi Aleksandra Knyszewska przewodnicząca Zespołu ds. Kobiet w Polskim Związku Motorowym. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że sport motorowy w naszym kraju podbija również serca kobiet. Wychodząc naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu pań w rywalizacji motocyklami czy samochodami, powołaliśmy na początku roku zespół ds. Kobiet w PZM. Ma on na celu rozpowszechnianie sportu motorowego wśród pań jak i wspieranie zawodniczek już startujących. W tym roku naszym największym osiągnieciem była organizacja przy współpracy z FIM (Międzynarodowej Federacji Motocyklowej), obozu treningowego w Krzeszowicach dla zawodniczek trialowych. Obóz był prowadzony przez Iris Kramer – Mistrzynię Świata w Trialu z 2007 roku oraz byłych czołowych zawodników świata tej dyscypliny sportu motocyklowego: Siri Minken i Jordi Pasquet. Składał się z części praktycznych i teoretycznych w tym ćwiczeń psychologicznych. Serdecznie gratuluję wszystkim startującym dziewczynom, a w szczególności cudownym medalistkom. Życzyłabym sobie, żeby z roku na rok liczba pań w naszym sporcie ciągle rosła”. 

Najnowsze

Stylizacja świąteczna – z detalem motoryzacyjnym

Święta to czas, który większość z nas spędza ze swoją rodziną lub przyjaciółmi. Okazje tego typu bardzo często wymagają od nas bardziej oficjalnego stroju. Jak w takiej sytuacji podkreślić swoje zamiłowania do motoryzacji?

Kolor czarny dla większości z nas jest najwierniejszym przyjacielem, tak więc w stylizacji świątecznej do cekinowej sukienki i wysokich obcasów dodajmy mały, biżuteryjny drobiazg w postaci wisiorka z silnikiem motocyklowym. Nikt nie będzie miał wątpliwości co jest najbliższe naszemu sercu.

Sukienka – Vila

Buty – Iron Fist

Torebka – Alexander McQuenn

Wisorek – Ebay

Lakier – Inglot

Pomadka – Clarins

Najnowsze

Fotoreportaż z montażu ogrzewania postojowego Webasto – galeria

W punkcie serwisowym, gdzie montowałyśmy nasze ogrzewanie postojowe Webasto do redakcyjnego Renault zrobiłyśmy fotoreportaż, pokazując z bliska urządzenie i miejsca jego instalacji w samochodzie.

Czas montażu ogrzewania to około 1 dnia. Dla użytkownika ważna jest wiedza, że ma:

w komorze silnikowej:
– bezpiecznik przedziału pasażerskiego
– bezpiecznik urządzenia Webasto

przy zespole bezpieczników fabrycznych:
– bezpiecznik sterowania Thermo Call3 Webasto
– bezpiecznik wentylacji

Po odbiorze auta z zamontowanym Webasto trzeba pamiętać, żeby przed opuszczeniem samochodu i wyłączeniem zapłonu ustawić pokrętło (regulator) temperatury wewnątrz pojazdu na maksymalnie ciepłą temperaturę, a kierunek nadmuchu powinien kierować nawiew na szyby i ewentualnie na środek kabiny pasażerskiej.

W przypadku naszego urządzenia Webasto można nim sterować zdalnie za pomocą telefonu komórkowego (lub stacjonarnego z funkcją wybierania tonowego). Możliwy jest wybór czasu działania układu ogrzewania / wentylacji, a także zaprogramowanie momentu uruchomienia systemu w ciągu najbliższej doby. Do korzystania z takiej możliwości jest potrzebna karta SIM, przy czym należy pamiętać, że przy uruchamianiu modułu telefonicznego w aucie wszystkie dane zapisane na karcie SIM zostaną usunięte (dlatego należy kupić nową kartę).

Zaleca się, żeby zapobiec rozładowaniu akumulatora, ustawić czas grzania równy czasowi jazdy po nagrzaniu pojazdu. W przypadku czasu jazdy około 30 minut, ustawić grzanie również na 30 minut.

Moduł telefoniczny jest fabrycznie ustawiony na 60 minut grzania, ale można go ustawiać w zakresie od 1 do 999 minut. Możliwy jest też tryb stałego grzania (tryb ciągły).

Najnowsze

Volvo dba o bezpieczeństwo rowerzystów – film

Dbałość Volvo o bezpieczeństwo nikogo już dzisiaj nie dziwi. Tym razem opracowano pierwszy na świecie system detekcji rowerzystów, składający się m.in. z kasku wyposażonego w nadajnik. Samochód automatycznie zahamuje, jeśli jego system wykryje ryzyko potrącenia rowerzysty.

W krajach skandynawskich, ale także w Niemczech czy Holandii, rowery używane są nie tylko rekreacyjnie, ale jako zwykły, bardzo popularny środek transportu. Mimo, że w Polsce ten sposób komunikacji jest mniej popularny, w 2013 roku na naszych drogach zginęło 317 osób. Volvo chcąc zmienić te niepokojące statystyki stworzyło specjalny system bezpieczeństwa, angażując w ten projekt producenta kasków POC i koncern telekomunikacyjny Ericsson. Szwedzka marka opracowała technologię, dzięki której samochód będzie komunikował się z systemem zamontowanym w specjalnym kasku rowerowym. Pozwoli to na wzajemne wczesne wykrywanie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Już wcześniej samochody z systemem City Safety zostały wyposażone w funkcję CDS (Cyclist Detection System), która dzięki zamontowanym czujnikom może wykrywać rowerzystów. Aby technologia zadziałała poprawnie, rower musi być wyposażony w czerwone światło odblaskowe, a różnica prędkości między samochodem i rowerem nie może przekroczyć wartości krytycznej.

Aby korzystać z nowej technologii rowerzysta oprócz posiadania specjalnego kasku musi jedynie zainstalować w smartfonie jedną z aplikacji treningowych, np. Strava, która będzie określać jego lokalizację. Z kolei położenie samochodu Volvo będzie zapisywane w internetowej chmurze, stworzonej przez firmę Ericsson. Stąd też Volvo będzie czerpać informacje o zbliżającym się rowerzyście. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, obaj użytkownicy zostaną o tym zaalarmowani. Kierowcy samochodu wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie. Rowerzysta zostanie natomiast zaalarmowany za pomocą sygnałów świetlnych emitowanych przez urządzenie umieszczone w kasku.

Mercedes-Benz EQC 4x4² – elektryczny monster truck

Nowy system bezpieczeństwa zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w trakcie targów Consumer Electronics Show 2015, które odbędą się 6 – 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas.

Najnowsze