Monza dla Brawn GP
Reporterka Motocainy relacjonuje wyścig Formuły 1 z toru Monza. Po raz czwarty w tym sezonie kierowcy Brawn GP stanęli na mecie na najwyższych dwóch stopniach podium ruszając do wyścigu z 5. i 6. pola startowego. Zespół Rossa Brawna nie dostał przewidywanej "zadyszki".
Ross Brawn – genialny strateg? |
fot. autorka
|
Prosto z toru Monza relacjonuje Agnieszka Banaszkiewicz.
Niedzielny wyścig rozpoczął się tak, jak się spodziewano – Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen ruszyli bezproblemowo z pierwszej i trzeciej pozycji – wyprzedzając na starcie Adriana Sutila. Sutil radził sobie jednak świetnie utrzymując niewielką stałą stratę za Raikkonenem do końca wyścigu. Tylko trzech pierwszych kierowców miało zaplanowane dwa zjazdy na dotankowanie. Z całą pewnością najbardziej opłaciło się to kierowcom Brawn GP.
Po wczorajszych kwalifikacjach w podwójne zwycięstwo – jakie stało się udziałem Rubensa Barrichello i Jensona Buttona – nie uwierzyłby prawdopodobnie nawet sam Ross Brawn.
Faktem jest, że w finiszującym dublecie Brawn GP pomógł trochę Lewis Hamilton, który popełnił błąd na jedno okrążenie przed metą. Jak stwierdził po wyścigu Brytyjczyk, bardzo chciał podarować zwycięstwo swojej drużynie. Jak zamierzał to osiągnąć mając kilka sekund straty do prowadzącego, tego nie wyjaśnił…
Z całą pewnością, nigdy nie wolno wychodzić przed zakończeniem wyścigu. Nawet na ostatnich metrach może wydarzyć się coś niespodziewanego, co zmieni układ sił. Tak czy owak, Lewis nie ma już szans na obronę tytułu Mistrza Świata.
Grand Prix Włoch było z pewnością trudnym weekendem dla Roberta Kubicy. Wystartował bardzo dobrze zyskując pozycje, ale na skutek kontaktu jego bolidu z samochodem Marka Webbera naderwana została lewa strona przedniego skrzydła. Sędziowie zdecydowali się pokazać czarno pomarańczową flagę, a tym samym nakazali Robertowi zjazd do pitlane. Krótko potem Polak zakończył wyścig – według oficjalnych informacji – na skutek awarii.
Autorem najszybszego okrążenia był na Monzy Adrian Sutil z zespołu Force India, który ukończył wyścig na 4. pozycji – z czasem 1’24.739 na okrążeniu 36.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Okrążenia |
Czas |
Poz. |
Punkty |
1 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
53 |
1:16:21,706 |
5 |
10 |
2 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
53 |
+2.8 sek |
6 |
8 |
3 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
53 |
+30.6 sek |
3 |
6 |
4 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
53 |
+31,1 sek |
2 |
5 |
5 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
53 |
+59,1 sek |
8 |
4 |
6 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
53 |
+60,6 sek |
4 |
3 |
7 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
53 |
+82, sek |
15 |
2 |
8 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
53 |
+85.4 sek |
9 |
1 |
9 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
53 |
+86,8 sek |
14 |
– |
10 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
53 |
+162,163 sek |
17 |
– |
11 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
53 |
+163,925 sek |
16 |
– |
12 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
52 |
Wypadek |
1 |
– |
13 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
52 |
Wycofany |
19 |
– |
14 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
52 |
+1 okr. |
11 |
– |
15 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
52 |
+1 okr. |
12 |
– |
16 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
51 |
+2 okr. |
18 |
– |
Wyc. |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
22 |
Awaria |
7 |
– |
Wyc. |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
19 |
Awaria |
20 |
– |
Wyc. |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
15 |
Awaria |
13 |
– |
Wyc. |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
0 |
Wypadek |
10 |
– |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Pani Agnieszko!
Czym byłby ten portal bez Pani?
Świetne reportarze!
Wszystkiego dobrego!!!!!!!!!!!!!!!
Anonymous - 5 marca 2021
Pani Agnieszko!
Czym byłby ten portal bez Pani?
Świetne reportarze!
Wszystkiego dobrego!!!!!!!!!!!!!!!