Flagi używane w wyścigach Formuły 1
Sygnalizacja flagowa jeszcze do zeszłego sezonu była jedynym sposobem porozumiewania się sędziów z kierowcami podczas wyścigu.
W roku 2008 w kokpitach bolidów umieszczono także światła odpowiadające kolorom pojawiających się flag. Kierowca otrzymuje więc dzięki GPS dodatkową informację z siedziby sędziów w momencie kiedy zbliża się do miejsca, w którym sędziowie sygnalizują zdarzenie.
Czarno-biała w szachownicę
Zakończenie wyścigu. Pokazywana wszystkim kierowcom przekraczającym metę.
Czerwona
Wyścig zostaje zatrzymany, zwykle z powodu wypadku, obecności unieruchomionego samochodu w obrębie toru lub z powodu wystąpienia zbyt niebezpiecznych warunków dla odbywania się wyścigu. Zabrania wyprzedzania.
Niebieska
Ostrzega kierowcę, że będzie dublowany i powinien przepuścić wyprzedzający go samochód. Nie zastosowanie się do trzykrotnego pokazania flagi naraża kierowcę na karę. Kolor niebieski używany jest także przy wyjeździe z pit lane – migające niebieskie światło włączone jest, kiedy wyjazd jest otwarty, ale inny samochód na torze zbliża się do tego punktu.
Zielona
Tor wolny od niebezpieczeństw. Flaga ta odwołuje występującą uprzednio na skutek pojawienia się niebezpieczeństwa żółtą flagę.
Żółto-czerwona
Ostrzega kierowców o śliskiej nawierzchni, zwykle po wycieku paliwa lub oleju na tor.
Czarna z pomarańczowym okręgiem
Pokazywana nieruchomo z tablicą na której umieszczony jest numer samochodu ostrzega kierowcę o uszkodzeniu w jego bolidzie. Kierowca musi zjechać do garażu.
Czarna
Pokazywana z numerem samochodu, najczęściej wskazuje, że kierowca został wykluczony z wyścigu. Nakazuje natychmiastowy zjazd do garażu.
Biało-czarna
Pokazywana nieruchomo z numerem samochodu (może być na wspólnej tablicy), ostrzega o zauważeniu niesportowego zachowania kierowcy. Po niej może zostać pokazana flaga czarna, jeśli kierowca nie dostosuje swojego zachowania do obowiązujących przepisów.
Biała
Ostrzega o pojeździe wolno poruszającym się po torze.
Żółta
Zabrania wyprzedzania. Pojedyncza flaga nakazuje kierowcom zmniejszenie prędkości. Użycie dwóch flag uprzedza, że kierowca musi być przygotowany do zatrzymania pojazdu.
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: