Monika Jaworska motocyklową Mistrzynią Włoch Stock 600
W pierwszy weekend września na włoskim torze Franciacorta odbyła się ostatnia runda Trofeo Femminile, w której wzięło udział 18 zawodniczek. Finał był pełen emocji, a ostateczny wynik do końca był tajemnicą. Nikt nie spodziewał się takiego przebiegu wydarzeń w ten weekend.
Polka na podium! |
![]() |
fot. civ.tv
|
W czasie sobotnich kwalifikacji Monika Jaworska była bezkonkurencyjna i wykręcając najlepszy czas ze wszystkich zawodniczek 1’15″691 wywalczyła sobie start z pole position.
Podczas niedzielnego wyścigu największą niewiadomą była pogoda. Po ulewnym deszczu zawody przerwano i przez dłuższy czas nie było pewne, czy Monika oraz inne zawodniczki wyjadą na tor. Ostatecznie wznowiono zawody tylko dlatego, żę przestało padać, a woda z toru zniknęła. Mimo, że wyszło słońce ogłoszono „wet race”.
Zawodniczka zaliczyła kolejny świetny start i prowadziła pierwsze dwa okrażenia aż do momentu, gdy zaliczyła poważny uślizg motocykla. Udało się jej uratować przed wywrotką, ale moment ten wykorzystały rywalki wyprzedzając ją. Monika kontynuowała wyścig, ale zrezygnowała z nawiązania walki o podium z czołówką, ponieważ motocykl nie był stabilny i nie pozwalał na szybszą jazdę – nie chciała ryzykować upadku. Najważniejsze było bezpiecznie dojechać do mety. Ostatecznie Monika ukończyła wyścig na piątym miejscu w ogólnej klasyfikacji i na czwartym w klasie 600 i to wystarczyło jej do zdobycia tytułu Mistrzyni Włoch Trofeo Femminile w klasie 600 oraz tytułu Vice Mistrzyni Włoch w ogólnej klasyfikacji (600 razem z 1000).
Gratulujemy!
Źródło: pzm.pl
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: