Mój samochód, moje zasady

Jeśli się zastanowić, chyba każdy kierowca/właściciel samochodu ma swoje żelazne zasady, których przestrzegania wymaga od swoich pasażerów. Niektórzy są bardziej, inni mniej liberalni, ale zawsze znajdzie się coś, za co masz ochotę skazać na karny spacer.

Volkswagen zebrał ostatnio do kupy taki dekalog i opublikował na swoim koncie na Twitterze. Czego kierowcy nie tolerują u swoich pasażerów?

Pozwalacie pasażerom jeść w samochodzie?
fot. materiały prasowe
  1. Specjalistów z tylnego siedzenia, którzy wiedzą lepiej jak jechać, kiedy skręcić, gdzie jest skrót i jaką prędkość należy rozwinąć.
  2. Obsesyjnego skakania po kanałach radiowych bez oglądania się na preferencje towarzyszy podróży.
  3. Jedzenia w samochodzie, zwłaszcza potraw intensywnie pachnących, kruszących i chlapiących tłustym sosem wokół.
  4. Palenia w samochodzie.
  5. Głośnego żucia gumy, strzelania balonami i wciskania zmiędlonej kulki do popielniczki.
  6. Lokowania stóp na fotelach, w obuwiu i bez.
  7. Lokowania tychże stóp na desce rozdzielczej.
  8. Niekończących się rozmów przez komórkę.
  9. Odmowy zapięcia pasów, chociaż kierowca wyraźnie sobie tego życzy.
  10. Zostawiania po sobie śmieci, jak również plam i smug na szybach od macania palcami.

 

Do listy można by jeszcze dodać ciągłe otwieranie i zamykanie okien, trzaskanie drzwiami z całej siły, rozkładanie dobytku na desce rozdzielczej, naciskanie klaksonu za kierowcę, by dać upust własnej frustracji i nonszalanckie gwizdy na widok atrakcyjnych przechodniów płci obojga.

Dzięki „Pulp Fiction” wiemy również, że niewskazane jest machanie odbezpieczonym pistoletem. Zostaliście ostrzeżeni.

Najnowsze

Richard Branson elegancki w spódnicy

Ach, te rozrywki miliarderów. Trzy lata po przegranym zakładzie Richard Branson w końcu spełnił obietnicę daną Tony’emu Fernandesowi i wcielił się w rolę stewardesy. Efekt wizualny jest... porażający.

Wszystko zaczęło się od zakładu w 2010, kiedy to Richard Branson – prezes i założyciel Virgin Group, i Tony Fernandes – szef linii lotniczych AirAsia oraz teamu Lotus, rywalizowali w sezonie Formuły 1. Chodziło o to, który z zespołów okaże się lepszy w końcowej klasyfikacji – Lotus czy (dziś już nieistniejący) Virgin Racing. Lotus zwyciężył. Aby wreszcie wypłacić się z przegranego zakładu, Richard Branson ogolił sobie nogi, wdział pończochy, uniform stewardesy, nałożył warstwę gryząco czerwonej szminki i serwował drinki na pokładzie samolotu AirAsia.

Przegrany czy nie – Branson bawił się świetnie…
fot. materiały prasowe

Nie odmówił sobie jednak małego żartu i z premedytacją wylał napój na kolana rozradowanego Tony’ego Fernandesa, który resztę lotu musiał odbyć w samych gatkach.

… zaś Tony Fernandes paradował bez spodni
fot. materiały prasowe

Roznegliżowany Fernandes i uszminkowany Branson – ta podróż musiała być wyjątkowo wesoła!

Najnowsze

Lamborghini Egoista: urodzinowy koncept

Lamborghini świętuje swój okrągły jubileusz oryginalnym (żeby nie rzec – ekstrawaganckim) modelem Egoista Concept.

Dlaczego „Egoista”? Ponieważ przeznaczony dla jednej osoby, na wzór jednomiejscowych samochodów wyścigowych. Nawet kierownica jest stylizowana na kierownicę bolidu F1. Inspiracją dla designu zaprojektowanego przez głównego stylistę Lamborghini – Waltera de  Silvę – miał być helikopter Apache. Linie są śmiałe, kanciaste i pełne rozmachu, a wnętrze przywodzi na myśl kokpit myśliwca.

Egoistyczne Lamborghini
fot. Lamborghini

Całość wykonano głównie z aluminium i włókna węglowego. Pojazd jest napędzany przez silnik V10 o pojemności 5,2 l i mocy 600 KM.

Jak wam się podoba urodzinowy rozmach prosto z Sant’Agata?

Najnowsze

„Włochy od podeszwy”- kolejna motocyklowa podróż Ani Jackowskiej

11 maja Ania Jackowska rozpoczęła swój kolejny projekt. Tym razem jej celem będą południowe Włochy – Kampania, Basilicata, Kalabria, Apulia i Sycylia.

Projekt „Włochy od podeszwy” potrwa miesiąc, a trasa będzie wyglądała następująco:

Warszawa – Parma – Mediolan – Rzym – Neapol – Sperlonga – Gaeta – Neapol – Capri – Salerno – Positano – Ravello – Wybrzeże Amalfi – Sala Consilina – Cosenza -Cosenza – Pizzo – Tropea – Messina – Enna – Petralia Sottana – Castelbuono – Gangi – Palermo – Mazara – Saline della Sicilia –  Agrigento – Modica – Ragusa – Syrakuza – Taormina – Gola dell’Alcantra  – Etna – Matera – Massaffra – Santa Maria di Leuca – Ostuni – Alberobello- Castellana Grotte – Molfetta – Vieste – Warszawa

Ania Jackowska podczas wyprawy do Austrii
fot. archiwum Ani Jackowskiej

Ania Jackowska po raz pierwszy przetestuje najnowszy model BMW F 700 GS, wyposażony w tegoroczny debiut – opony Metzeler Tourance Next.

Wcześniejsze wyprawy obejmowały Maroko (2008), Syrię (2009), Bałkany („Moto Balkan Cooltour 2010”), USA (2011), Argentynę (2012) i Austrię (2012).

Najnowsze

GP Hiszpanii 2013, wyścig: historyczne zwycięstwo Alonso

Alonso dokonał niemożliwego i wygrał GP Hiszpanii po starcie z piątej pozycji. Drugi był Raikkonen, a trzeci fenomenalny Massa.

Start przebiegł spokojnie dla Nico Rosberga, startującego z pole position. Niestety, swojej drugiej pozycji nie obronił Lewis Hamilton, który na starcie został wyprzedzony przez Vettela i Alonso. Ogromnego pecha miał Webber, który znów nie wystartował z punktu i spadł na dwunastą pozycję.

Oprócz Alonso dobrze spisał się również drugi z kierowców Ferrari – Felipe Massa, który przebił się aż na szóstą pozycję i dzielnie gonił czołówkę. Na siódmym okrążeniu Kimi Raikkonen poradził sobie z Lewisem Hamiltonem, niezbyt dobrze radzącym sobie z degradacją opon.

Pierwszym pechowcem, który pożegnał z się z wyścigiem, był Romain Grosjean, który prawdopodobnie po zbyt agresywnym zaatakowaniu krawężnika zmuszony był zjechać do boksu. Jak się później okazało, doszło do pęknięcia tylnej osi bolidu. Niestety, tak jak spodziewali się tego wszyscy w padoku, Mercedes spadał w dół klasyfikacji. Hamilton został wyprzedzony nawet przez Williamsa i w pewnym momencie jechał aż na piętnastej pozycji.

Podium GP Hiszpanii
fot. Pirelli

Po drugiej serii postojów na czele stawki znaleźli się kierowcy Ferrari przed Sebastianem Vettelem, Kimim Raikkonenem oraz Nico Rosbergiem. Interesująca walka wywiązała się natomiast pomiędzy kierowcą Lotusa a Sebastianem Vettelem, z której wyszedł cało fiński kierowca wyprzedzając Niemca w pierwszym zakręcie.

Na trzydziestym siódmym okrążeniu na trzeci postój zdecydowali się kierowcy Ferrari. Fernando Alonso, pomimo powrotu na tor na drugiej pozycji, bez najmniejszych problemów poradził sobie z Kimim Raikkonenem, który ostatnią wymianę opon zaliczył na czterdziestym szóstym kółku.

Groźnie było również w alei serwisowej. Nico Hulkenberg został obciążony karą 10 sekund postoju  w boksie za kolizję z jednym z kierowców Toro Rosso. Karę otrzymał również Maldonado za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

Warto zauważyć, że dzisiejszy zwycięzca oraz trzeci Massa aż czterokrotnie odwiedzali swoich mechaników, podczas gdy drugi Kimi Raikkonen tylko trzykrotnie. To pokazuje, że mimo wszystko Lotus lepiej sobie radzi z degradacją opon niż pozostałe ekipy. Niemniej Alonso był dziś nie do pobicia.

Teraz dwa tygodnie przerwy i Monako. Miejmy nadzieję, że zespół Ferrari do tego czasu odzyska równowagę i siły oraz powtórzy sukces z Hiszpanii.

Grand Prix Hiszpanii – Wyścig – Wyniki końcowe
Kierowca Zespół Strata
1. Fernando Alonso Ferrari 66 okrążeń
2. Kimi Raikkonen Lotus +9.3 sek.
3. Felipe Massa Ferrari +26.0 sek.
4. Sebastian Vettel Red Bull +38.2 sek.
5. Mark Webber Red Bull +47.9 sek.
6. Nico Rosberg Mercedes +68.0 sek.
7. Paul di Resta Force India +68.9 sek.
8. Jenson Button McLaren +79.5 sek.
9. Sergio Perez McLaren +81.7 sek.
10. Daniel Ricciardo Toro Rosso +1 okr.
11. Esteban Gutierrez Sauber +1 okr.
12. Lewis Hamilton Mercedes +1 okr.
13. Adrian Sutil Force India +1 okr.
14. Pastor Maldonado Williams +1 okr.
15. Nico Hulkenberg Sauber +1 okr.
16. Valtteri Bottas Williams +1 okr.
17. Charles Pic Caterham +1 okr.
18. Jules Bianchi Marussia +2 okr.
19. Max Chilton Marussia +2 okr.
. Jean-Eric Vergne Toro Rosso nie ukończył
. Giedo van der Garde Caterham nie ukończył
. Romain Grosjean Lotus nie ukończył

 

 

 

Najnowsze