Paula Lazarek

Mini Cooper SD Countryman ALL4 na alpejskich drogach – niesamowite zdjęcia!

Miejscowość uzdrowiskowa w dolinie Adygi w Południowym Tyrolu jest od czasów cesarzowej Sisi popularnym celem wypoczynku dla osób, które przemierzają Alpy, aby oprócz urozmaiconego górskiego krajobrazu cieszyć się łagodnym klimatem i włoskim stylem życia.

W Południowym Tyrolu wiosna przychodzi wcześniej, lato trwa dłużej, a nawet jesień ma tu swój niepowtarzalny urok. Włoski styl życia spotyka się tutaj z kulturą austriacko-niemiecką i spektakularną panoramą górską.

Aktywni urlopowicze znajdą w okolicy Merano – miejscowości uzdrowiskowej o bogatej tradycji – przede wszystkim idealne warunki do wycieczek rowerowych i wędrówek między śródziemnomorską roślinnością a spektakularnymi formacjami skalnymi. Po zbiorach owoców i winobraniu podróż do Południowego Tyrolu staje się przyjemnością dzięki licznym regionalnym festiwalom ludowym i kulinarnym specjałom.

Mini Cooper SD Countryman ALL4

Cesarzowa austriacka Elżbieta zwana „Sisi” zdecydowała się na dość uciążliwą w tamtych czasach drogę przez Alpy, aby odpocząć w Merano i cieszyć się posmakiem południa. Dzisiaj turyści mogą dostać się stosunkowo szybko i komfortowo do doliny Adygi i z powrotem, korzystając z autostrady Brenner oraz drogi szybkiego ruchu zwanej „MeBo”, która łączy Merano ze stolicą Południowego Tyrolu, Bolzano.

Przez granicę z Austrii do Włoch prowadzi kilka wysokogórskich alpejskich dróg. Przełęcz Reschenpass o maksymalnej wysokości około 1500 metrów, przejezdna o każdej porze roku, jest najniższym przejściem przez Alpy w tym regionie. Z Landeck droga prowadzi przez dolinę Innu i płaskowyż Nauders aż do jeziora Reschensee.

Mini Cooper SD Countryman ALL4

Wystająca z wody wieża kościoła Alt-Graun wciąż przypomina o wioskach zatopionych w wodach zalewu po budowie elektrowni zbiornikowej przed 70 laty. Jeżeli zjedziemy z autostrady Brenner w pobliżu Sterzing, możemy udać się do Merano przez przełęcz Jaufenpass wznoszącą się na wysokość prawie 2100 metrów. To połączenie jest stosunkowo krótkie, a około 20 ciasnych zakrętów daje mnóstwo możliwości przeżycia typowej dla MINI gokartowej jazdy. Jeszcze wyżej wznosi się droga przez przełęcz Timmelsjoch, która łączy region Ötztal w Austrii z włoską doliną Val Passiria. Po drodze na 2500 metrów rozciągają się wspaniałe widoki na pokryte śniegiem szczyty i naprzemienny krajobraz alpejskich łąk, lasów i jałowych skał.

Po przybyciu do Merano goście mogą od razu poczuć śródziemnomorski klimat. Dzieje się tak dzięki położeniu miasta w kotlinie, do której wpływa głównie ciepłe powietrze z południa. Dlatego na publicznych terenach zielonych w centrum miasta kwitną palmy i inne śródziemnomorskie rośliny, jak i też całe mnóstwo kolorowych kwiatów. Historyczne budynki, takie jak teatr miejski i dom uzdrowiskowy, przypominają o rozkwicie Merano jako ośrodka turystycznego na przełomie XIX i XX wieku. W tym czasie powstała także rozległa promenada uzdrowiskowa nad brzegiem rzeki Passirio. Podcienia Merano tworzą zamknięte dla ruchu samochodowego centrum miasta. Pod wspaniałymi arkadami znajdują się sklepy, kawiarnie i restauracje o długiej tradycji, które przyciągają zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Najnowsze

Paula Lazarek

Peugeot 308 2021 – przyłapany w kamuflażu na testach drogowych w Szwecji!

Producent z ryczącym lwem na masce został przyłapany w Szwecji na testach zakamuflowanego hatchbacka Peugeota 308. Zobaczcie zdjęcia!

Uchwycony w kamuflażu model 308 to właśnie najnowsza generacja, która ma zadebiutować w pierwszych miesiącach 2021 roku. Jak wiadomo, model ten ma być dostępny w nadwoziu hatchback, ale także jako kombi oraz oraz sedan. 

Peugeot 308 2021 - przyłapany w kamuflażu na testach drogowych w Szwecji!

Nowy hatchback Peugeota został sfotografowany przez szpiegów motoryzacyjnych nowinek w Szwecji w trakcie testów drogowych w niskich temperaturach i na terenach o dużym oblodzeniu. Jak można zauważyć na zdjęciach, producent doskonale radzi sobie z ukrywaniem swoich przyszłych modeli, bowiem najciekawsze detale pozostają w kwestii domysłów, choć widzimy niektóre wypuklenia, to wciąż nie wiemy jak będzie 308 wyglądał w całej okazałości.

Peugeot 308 2021 - przyłapany w kamuflażu na testach drogowych w Szwecji!
 

Prawdopodobnie, nowa generacja Peugeota 308 będzie zbudowana na platformie EMP2, dodatkowo jego rozmiary stosunkowo bardzo się nie zmienią. Z pewnością producent zastosuje liczne detale, które będa charakterystyczne dla rozwoju francuskiej marki w kolejnych latach. Będzie to pierwszy samochód, który otrzyma nowy emblemat na grillu i hybrydowy układ napędowy. Jak pogłoski w branży sugerują, pojawi się też wersja 308 Peugeot Sports Engineering o mocy 300 KM!

Najnowsze

Paula Lazarek

Honda N-One 2021: mały, miejski samochód może wyglądać groźnie!

Honda N-One to klasyczny przypadek miejskiego, lekkiego Kei-car, który po prostu wygląda bardzo kompaktowo i uroczo. Znany japoński tuner Mugen Motorsport chyba chciał zerwać z tym wizerunkiem i postanowił zabrać N-One na warsztat. Co z tego wyszło? Zobaczcie sami.

Chociaż nie każdy jest fanem małych samochodów typu kei-car rodem z Japonii i niejednokrotnie spotkałyśmy się z nieco szyderczą reakcją na te samochody to tym razem Honda N-One po kuracji w warsztacie Mugen Motorsport ma w sobie to coś. Jest nienachalnie bardziej zadziorna i nieco muskularna. Co sprawia, że chciałybyśmy faktycznie sprawdzić, jak się prowadzi taki odświeżony kei-car. 

Honda N-One 2021: mały, miejski samochód może wyglądać groźnie!

Chociaż nie jest to spektakularnie ekscytujący samochód pod względem osiągów na drodze, to warto jednak pamiętać, że Japończycy stworzyli nawet dedykowaną serię wyścigową dla małych kei-carów. Często na torze właśnie można zobaczyć model N-One. Chociaż nie udało się projektantom z Mugen Motorsport wykrzesać jeszcze więcej mocy pod maską – aktualnie jest to zaledwie 63 KM! – to dodali kilka smaczków, które wyglądają obiecująco i sportowo. 

Honda N-One 2021: mały, miejski samochód może wyglądać groźnie!

Tunerskie zmiany są przede wszystkim wizualne, inżynierowie z Mugen zastosowali tutaj nowy, lekko bulgoczący wydech, boczne, stylowe progi a także zestaw aluminiowych, kutych felg. Wewnątrz samochodu znajdziemy takie modyfikacje jak: nowe, sportowe pedały i nowa gałka od skrzyni biegów. 

Honda N-One 2021: mały, miejski samochód może wyglądać groźnie!

Najnowsze

Alfa Romeo Giulia GTA – producent stworzył film o historii powstania tego sportowego modelu. Zobaczcie!

Pod koniec roku, w którym świętowaliśmy 110. rocznicę powstania Alfy Romeo, marka przygotowała niezwykły film dokumentalny opowiadający historię powstania Giulii GTA, najbardziej sportowej limuzyny wyprodukowanej przez Alfę Romeo.

Arnaud Leclerc, dyrektor marki Alfa Romeo na region EMEA, Klaus Busse, dyrektor działu FCA Design na rynki EMEA i Fabio Migliavacca, dyrektor marketingu produktu na region EMEA, dzielą się emocjami, których doświadczyli, projektując prawdziwą ikonę Alfy Romeo. Od pierwszych szkiców, po próby na drodze, opowiadają, jak projektowali, kreowali i wyprodukowali model, który stał się symbolem włoskiej kultury. 

Wraz z wersją GTAm (litera „m” od włoskiego słowa „modificato”, czyli „zmodyfikowany”), Giulia GTA – w limitowanej serii 500 egzemplarzy – jest wyrazem powrotu do korzeni Alfy Romeo i hołdem dla jednego z jej najbardziej ikonicznych modeli. Giulia GTA z 1965 roku, „Gran Turismo Alleggerita”, została stworzona przez firmę Autodelta na bazie Giulii Sprint GT odnoszącej sukcesy sportowe na całym świecie.

Silnik zamontowany w Giulii GTAm to silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium, który może uwolnić moc 540 KM a dzięki systemowi Launch Control błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy.

 

Najnowsze

Kierowca na widok kontroli wyskoczył z pojazdu, a pasażer zajął jego miejsce!

Niespodziewana zamiana miejsc nie pomogła kierowcy w uniknięciu odpowiedzialności i wrobieniu kolegi w jazdę bez zezwolenia.

Inspektorzy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego na krajowej „trójce” w Jeleniej Górze wytypowali do kontroli pojazd przewożący żywe zwierzęta. Zaraz po zatrzymaniu, kierujący wyskoczył z pojazdu, a pasażer przesiadł się na jego miejsce. Zamiana została zauważona przez kontrolującego inspektora.

Tak się bał kontroli, że porzucił ciężarówkę i uciekł do lasu

Okazało się, że kierujący ciężarówką ma prawo jazdy tylko kategorii B. Obaj kierowcy nie rejestrowali swojego czasu pracy oraz nie posiadali uprawnień do przewozu zwierząt. Z kolei samochód którym przewożono kozy nie miał odpowiedniego dopuszczenia do przewozu zwierząt, a jego badanie techniczne od ponad miesiąca było nieważne.

Unieruchomił auto, żeby uniknąć kontroli, ale funkcjonariusze przyszli mu „z pomocą”

W związku z licznymi naruszeniami i brakiem możliwości dalszego transportu zwierząt kontrolowaną ciężarówką, na miejsce kontroli wezwano Powiatowego Lekarza Weterynarii. Dalszy przewóz zwierząt był możliwy dopiero po podstawieniu przez przewoźnika odpowiednio dostosowanego pojazdu. Natomiast kontrolowana ciężarówka odjechała z punktu kontroli na lawecie. Kierowców ciężarówki ukarano mandatami. Wobec przewoźnika wszczęte zostało postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary finansowej. 

Najnowsze