Mini by Schnitzer – moda na biało-czarne
Jesteś wielbicielką Mini? Od zawsze marzyłaś o najnowszej sztuce w garażu? Z brytyjską flagą, albo białym lakierem na dachu... Teraz możesz jeszcze bardziej się wyróżnić w mieście pełnym biało-granatowych Miniarzy, bowiem AC Schnitzer - nadworny tuner BMW przygotował ujmującą wersję Mini Coopera S. Taką w stylu Coco Chanel i Audrey Hepburn.
![]() |
|
fot. AC Schnitzer
|
Projektanci z Achen zapatrzyli się na biało-czarne trendy w modzie i doszli do wniosku, że ulubieniec kobiet – Mini Cooper S w wersji Cabrio, który dysponuje już od debiutu uroczą retrostylizacją, warty jest innowacyjnej odnowy. Zaproponowano urzekające aluminiowe obręcze (17- lub 18- calowe), sportową końcówkę wydechu i delikatny, lecz podkreśląjący klasę pakiet aerodynamiczny w postaci eleganckiego ospojlerowania nadwozia.
Wewnątrz także znalazło się parę delikatnych „smaczków”: zmieniono na bardziej „charakterną”, gałkę na dźwigni zmiany biegów, a także wygląd hamulca ręcznego. Na pedały trafiły aluminiowe nakładki, a zamiast tradycyjnych dywaników – firmowe, welurowe z wiele mówiącym fanom tuningu nadrukiem.
W podwoziu usztywniono zawieszenie i zestrojono tak, by sprostać sportowym ambicjom kierowcy. Zamontowano rozpórkę usztywniającą oraz dorzucono LSD – mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem, który powoduje, że moment obrotowy przekazywany jest na oba koła osi napędowej mimo, że mogą się one znajdować na nawierzchni o różnych przyczepnościach, np. jedno koło na asfalcie, a drugie na lodzie.
Jednak wygląd i dobry „zawias” – jak to zwykle bywa – to nie wszystko. Inżynierownie także dorzucili swoje trzy grosze, a właściwie stado, i to nie moniaków, lecz mocarnych koni mechanicznych. Ze standardowej wersji Coopera S napędzanego jednostką o pojemności 1.6 l., który dysponuje normalnie mocą 175 KM, wygenerowano dodatkowych 33 KM – w sumie jest ich zatem 208. Jeśli to nie starczy – zawsze można się zdecydować na odmianę 226-konną!
![]() |
|
fot. AC Schnitzer
|
![]() |
|
fot. AC Schnitzer
|
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.



Zostaw komentarz: