
Miliardy złotych na budowę dróg w 2022 roku. Ile wyda GDDKiA?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, ile pieniędzy przeznaczy na budowę dróg w 2022 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2022 roku na budowę dróg zamierza wydać 16,3 miliardów złotych. Kolejne znaczące środki finansowe przeznaczone zostaną na prace związane z utrzymaniem istniejącej infrastruktury.
Ile kilometrów dróg powstanie w 2022 roku?
W 2022 roku GDDKiA planuje oddać do ruchu nieco ponad 345 kilometrów nowych dróg krajowych, ekspresowych i autostrad.
Wspomniane 345 kilometrów nowych dróg to kluczowe inwestycje, które pozwolą domknąć i uzupełnić ważne ciągi i połączenia drogowe. To między innymi ostatni odcinek A1, od Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska, który domknie autostradowe połączenie na osi północ – południe. Dzięki temu autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie około pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Obecnie GDDKiA realizuje 95 zadań z rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (PBDK) o długości niemal 1264 kilometrów i wartości ok. 49 miliardów złotych oraz 14 obwodnic z Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100) o długości prawie 110 kilometrów i wartości niemal 2 miliardów złotych.
W 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłoszenie przetargów na realizację ponad 474 kilometrów nowych dróg.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: