Mikaela Åhlin-Kottulinsky dołącza do zespołu mistrza świata
Do stawki pierwszego sezonu wyścigowej serii elektrycznych aut off-roadowych dołącza Mikaela Åhlin-Kottulinsky.
Mikaela Åhlin-Kottulinsky będzie reprezentować zespół JBXE, u boku jego założyciela Jensona Buttona, mistrza świata Formuły 1 z 2009 roku.
W ostatnich latach szwedzka zawodniczka z powodzeniem startowała jako kierowca w Scirocco R-Cup Germany oraz w dyscyplinie rallycross. W 2015 roku wzięła udział w nowo powstałym Audi Sport TT Cup. Wystąpiła również w klasyfikacji juniorów ADAC GT Masters w 2016 r. oraz w Audi Sport Racing Academy w 2017 r. W 2018 roku, wzięła udział w Mistrzostwach Skandynawii Samochodów Turystycznych (STCC), w których odniosła historyczne zwycięstwo jako pierwsza i jedyna kobieta, która kiedykolwiek wygrała wyścigi tej serii.
Przeczytaj też: Extreme E: pierwsza na świecie seria wyścigowa promująca równość płci
Mikaela Åhlin-Kottulinsky, kierowca JBXE, powiedziała:
Jestem dumna i szczęśliwa, że mogę dołączyć do zespołu JBXE wraz z Jensonem Buttonem, to spełnienie marzeń.
Nie tylko mogę ścigać się z fantastycznym kolegą w zespole, ale oboje naprawdę wierzymy, że nowa seria wyścigów Extreme E to coś więcej niż kolejny sport motorowy: to sport w określonym celu, który możemy wykorzystać do zaprezentowania pojazdów elektrycznych i zmotywowania ludzi do ponownego przemyślenia swoich poglądów na temat konsekwencji zmian klimatycznych. Jeśli uda nam się uczynić te wyścigi ekscytującymi, innowacyjnymi i inspirującymi do naśladowania, gotowość do wprowadzania dużych i małych zmian wzrośnie – z korzyścią dla naszej planety i nas wszystkich.
Cechą wyróżniającą Extreme E jest wybór tras w pobliżu zagrożonych siedlisk. Celem serii wyścigów jest zwiększenie świadomości na temat zmian klimatycznych wśród fanów sportów motorowych na całym świecie, a także wśród polityków, władz lokalnych i mieszkańców terenów, na których wytyczone są trasy, oraz zachęcenie ich do wzmożenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza.
Przeczytaj też: Extreme E: już za miesiąc zelektryzuje wszystkich off-road’owa rywalizacja
Najnowsze
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Nie powinno się jeździć na rezerwie, ani tym bardziej na oparach paliwa. Możemy jednak znaleźć się w sytuacji bez wyjścia, kiedy zatankowanie nie będzie możliwe. Pojawia się wtedy pytanie, jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa, a ile samochód przejedzie, kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. -
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
Zostaw komentarz: