Mercedes SLC - nowa nazwa, nowa dynamika

Mercedes SLC - nowa nazwa, nowa dynamika

29 grudnia 2015
20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie pod nową nazwą SLC.

To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie diodowe (ILS), a lista wyposażenia dodatkowego obejmuje zaawansowane systemy wspomagające. Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.

Nowy Mercedes-Benz SLC może poszczycić się imponującym dziedzictwem: jego poprzednik, model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Kompleksowo zmodernizowany SLC, z gamą silnikową obejmującą m.in. wersję SLC 250 d oraz sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43, ma wszystko, czego potrzeba do kontynuacji tego sukcesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.

W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz sprawili, że kompaktowy roadster prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Nowy przedni pas wydłuża optycznie pokrywę silnika i płynnie łączy się z jej muskularnymi przetłoczeniami, a osłona chłodnicy we wszystkich odmianach SLC ma efektowne, diamentowe wypełnienie.

Mercedes SLC dane techniczne:

 

SLC 180

SLC 200

SLC 300

SLC 250 d

SLC 43

Liczba/układ cylindrów

4/R

4/R

4/R

4/R

6/V

Poj. skokowa (ccm)

1595

1991

1991

2143

2996

Moc maks. (kW/KM przy obr./min)

115/156 przy 5300

135/184 przy 5500

180/245 przy 5500

150/204
przy 3800

270/367 przy 5500-6000

Maks. moment obr.
(Nm przy obr./min)

250 przy 1200-4000

300 przy 1200-4000

370 przy 1300-4000

500 przy 1600-1800

520 przy
2000-4200

Średnie zużycie paliwa od (l/100 km)

5,6 (5,6)

6,1 (5,7)

(5,8)

(4,4)

(7,8)

Średnia emisja CO2 od (g/km)

127 (128)

142 (133)

(134)

(114)

(178)

Klasa efektywności

B (B)

C (B)

(B)

(A)

(D)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,9 (8,1)

7,0 (6,9)

(5,8)

(6,6)

(4,7)

Prędkość maks. (km/h)

226 (223)

240 (237)

(250)

(245)

(250)

W nawiasach: dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!