Mercedes promuje ekologiczną modę. Eko-samochody już mu się znudziły?

20 października 2020
42
Mercedes angażuje się w promocję bardziej zrównoważonej i ekologicznej mody, która pozytywnie wpłynie na przyszłość naszej planety. Nadszedł czas na luksus w stylu zero waste.
Loading module...

Mercedes-Benz nawiązał współpracę z Fashion Open Studio, organizacją non-profit, która prowadzi kampanię na rzecz bardziej zrównoważonego przemysłu luksusowego, aby wspierać następne pokolenie niezwykłych i utalentowanych projektantów. Partnerstwo zostało zaprezentowane światu podczas 35. Międzynarodowego Festiwalu Mody, Fotografii i Dodatków Modowych w Hyères.

W ramach tegorocznego festiwalu w Hyères Mercedes-Benz i Fashion Open Studio wspólnie uruchomiły program mentorski w zakresie cyfrowego ekorozwoju dla wszystkich finalistów konkursu festiwalowego.

Przeczytaj też: Hyundai i ubrania ze złomowanych samochodów – poznajcie kolekcję Re: Style 2020

Przykładowe tematy poruszane w ramach tego programu, obejmują zalecenia dotyczące pomiaru wpływu działań związanych z modą na środowisko, odkrywanie nowych form mobilności i środków kompensujących zanieczyszczanie środowiska oraz określanie priorytetów możliwości dla ekologicznych projektantów i innowacji. Ambicją jest przekształcenie tygodni mody Mercedes-Benz w miejsce, w którym konsumenci, młodzi projektanci i popularne marki wymieniają się innowacjami, technikami i informacjami o łańcuchu dostaw, aby ulepszyć całą branżę, a nie jedną markę.

Na temat partnerstwa z Fashion Open Studio, Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz Marketing, mówi:

Przez ostatnie 25 lat nieustannie budowaliśmy nasze zaangażowanie w modę. Dzięki takim inicjatywom, jesteśmy zaangażowani w budowanie odpowiedzialnej i zrównoważonej przyszłości luksusowego designu. Nasza globalna sieć modowa będzie wspierać następne pokolenie wiodących twórców, inspirując kreatywność i innowacje oraz rozpalając dyskusję na temat przyszłości zrównoważonego luksusu.

Z okazji tegorocznego festiwalu w Hyères Mercedes-Benz i Fashion Open Studio wspólnie uruchomiły program mentoringu cyfrowego dla wszystkich finalistów konkursu festiwalowego.

Orsola de Castro, dyrektor kreatywny Fashion Open Studio, podzielił się spostrzeżeniami branżowymi z nowymi talentami, podkreślając kluczowe praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju, takie jak na przykład wykorzystanie istniejących zasobów w celu ograniczenia pierwotnej produkcji. W ramach programu edukacyjnego finaliści zostali poproszeni o wybranie z ich kolekcji jednej stylizacji, która najlepiej przedstawia zdobytą przez nich wiedzę ekologiczną.

W ramach mentoringu Mercedes-Benz i Fashion Open Studio uznały Emmę Bruschi za projektantkę, który najlepiej uwzględniła odpowiedzialne praktyki w swojej pracy, i zostanie włączona do Mercedes-Benz Fashion w 2021 roku.

Przeczytaj też: Stylowe ubrania inspirowane wyścigowymi latami 70.

Orsola de Castro, dyrektor kreatywny Fashion Open Studio, mówi:

Doceniamy zaangażowanie Mercedes-Benz we wspieranie młodych talentów w świecie mody. Praca z finalistami festiwalu Hyères sprawiła mi ogromną przyjemność. Większość młodych projektantów chce włączyć etykę, zrównoważony rozwój i najlepsze praktyki do swoich procesów twórczych, ale często nie wiedzą, jak to zrobić. Mądre słowo, rady i zachęty to wszystko, czego potrzeba, aby uwolnić kreatywność w zakresie innowacji.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!