
Mercedes obchodzi piękną rocznicę – 120 lat nazwy marki
120 lat temu imię 11-letniej dziewczynki stało się uosobieniem samochodów i nazwą pierwszej marki pojazdów luksusowych na świecie. 2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, po córce Emila Jellinka.
Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach. Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd. Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.
Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem. Niebawem nazwa marki (zmieniona na „Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r.) stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.
Poznajcie najstarszy, dopuszczony do ruchu automobil (tak, to Mercedes)
Mercedes podkreśla przy okazji, że jest jedyną marką samochodową, która nosi kobiece imię. Nie jest to do końca prawdą, ale nie da się zaprzeczyć, że jest zdecydowanie najbardziej rozpoznawalną wśród nich, a także jedyną taką marką, której pochodzenie nazwy jest powszechnie znane. Mercedes często, szczególnie w ostatnich latach, mówi o kobietach, czego wyrazem jest chociażby inicjatywa She’s Mercedes, zapoczątkowana w 2015 roku.
Od 2016 r. Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie; jest też jedyną europejską marką w pierwszej dziesiątce rankingu „Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej wyspecjalizowanej
w wycenie marek.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: