
Mercedes-Maybach S 580 e – pierwszy PHEV od Maybacha
Mercedes-Maybach S 580 e to pierwszy model sygnowany logo Maybach, który otrzyma całkiem spory akumulator i silnik elektryczny.
Spis treści
- Mercedes-Maybach S 580 e – nawet do 100 km na prądzie
- Mercedes-Maybach S 580 e – podstawą sześciocylindrowiec
- Mercedes-Maybach S 580 e – hybryda z możliwością ładowania ze stacji DC
- Mercedes-Maybach S 580 e – debiut w Chinach, do Europy trafi później
Mercedes-Maybach, specjalizujący się w najbardziej luksusowych pojazdach dział Mercedes-Benz, poinformował o wprowadzeniu na rynek swojej pierwszej hybrydy plug-in. To model Mercedes-Maybach S 580 e.
Mercedes-Maybach S 580 e – nawet do 100 km na prądzie
Model Maybach S 580 e z układem napędowym typu hybryda plug-in ma uzyskiwać nawet do 100 km zasięgu w trybie jazdy bez emisji spalin. W takim przypadku napęd pojazdu zapewnia wyłącznie 150-konny silnik elektryczny.

Mercedes-Maybach S 580 e – podstawą sześciocylindrowiec
Podstawą hybrydowego napędu plug-in jest rzędowy silnik o 6 cylindrach z obecnej generacji benzynowych jednostek Mercedes-Benz, łączący moc 270 kW/367 KM z niskim zużyciem paliwa. Moc systemowa to 375 kW/510 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny od pierwszego obrotu jednostki, co zapewnia wysokie osiągi i dynamiczne prowadzenie. Ta luksusowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.
Mercedes-Maybach S 580 e – hybryda z możliwością ładowania ze stacji DC
Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym – pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut.
Mercedes-Maybach S 580 e – debiut w Chinach, do Europy trafi później
Rynkiem, na którym zadebiutuje hybrydowa, superluksusowa limuzyna są Chiny, dopiero później model z nowym napędem PHEV trafi do sprzedaży w Tajlandii, Europie i innych regionach. Na deser zapraszam Was na nasze wideo z testu innego superluksusowego wozu: Rolls-Royce’a Wraitha, bez hybrydy, za to z V12:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: