Mercedes klasy A teraz również jako sedan

Pod koniec roku do nowego Mercedesa klasy A hatchback dołączy odmiana sedan. Jednym z wyróżników auta jest współczynnik oporu powietrza Cd równy 0,22, co oznacza najniższy opór aerodynamiczny spośród wszystkich produkowanych seryjnie samochodów na świecie.

Najmniejsza limuzyna Mercedesa ma 4549 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2729 mm. Ma wyróżniać się ponadprzeciętną przestrzenią na wysokości ramion i łokci oraz nad głowami, a także wygodnym dostępem do drugiego rzędu siedzeń. Przeciętnie przedstawia się z kolei pojemność bagażnika, który ma 420 l.

Stylistyka przodu nie zmieniła się w porównaniu do hatchbacka. Profil klasy A sedan podkreślają muskularne błotniki oraz wyraźne przetłoczenie. Dwuczęściowe tylne lampy potęgują optyczną szerokość auta, a tylny zderzak dostępny jest z czarnym dyfuzorem lub chromowanym pasem i chromowaną końcówką rury wydechowej.

Wnętrze i deska rozdzielcza to znany, minimalistyczny projekt z dwoma wyświetlaczami pod jedną taflą szkła – analogowe wskaźniki tu nie występują. Wolnostojący ekran dostępny jest w trzech wersjach – z dwoma wyświetlaczami 7”, z jednym ekranem 7” i jednym 10,25” lub z dwoma ekranami 10,25”. Pod główną częścią kokpitu znajduje się dolna sekcja wizualnie podkreślona zastosowaniem nastrojowego oświetlenia – opcjonalnie dostępnego nawet w 64 odcieniach.

Nowa klasa A oferuje najnowsze systemy wspomagające kierowcę – po raz pierwszy w określonych sytuacjach model jest zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. Udoskonalone kamera i radary pozwalają mu „widzieć” drogę do 500 m w przód. Funkcje asystujące do swego działania wykorzystują też dane z map i nawigacji.

Produkcja nowej klasy A sedan jeszcze w tym roku rozpocznie się w meksykańskiej miejscowości Aguascalientes, a w fabryce Mercedes-Benz w niemieckim Rastatt w 2019 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze