Mercedes Klasy A Concept – galeria i filmy
W środę Mercedes przedstawił imponującą stylizację konceptu nowej klasy A, która z powodzeniem - jeśli choć w części wejdzie do produkcji seryjnej - będzie konkurować z Audi A3 czy BMW serii 1. Nam projekt wyjątkowo przypadł do gustu.
Projektanci nowej A-klasy wyraźnie czerpali inspirację z poprzednich prototypów Mercedesa F800 Style (o którym więcej przeczytasz tutaj) i kombi CLS Shooting Brake. Poza wyjątkowo udaną sylwetką samochodu, auto nafaszerowano nowoczesną technologią. Z nowinek w tej klasie pojawił się systemem ostrzegania przed kolizją.
Intrygujący wzór reflektorów podkreśla system oświetlenia w pełni zbudowany z diod LED i wlot powietrza, swoją strukturą przypominający rozgwieżdżone niebo.
Z boku koncept Mercedesa klasy A prezentuje się bardzo dynamicznie. |
![]() |
fot. Daimler
|
Miejsce pracy kierowcy Klasy A Concept łatwiej opisać słowem „kokpit” niż „deska rozdzielcza”. Lotnicze konotacje kształtu dźwigni zmiany biegów, otworów wentylacyjnych czy podświetlonych na czerwono wskaźników idą tu w parze z szerokim tunelem środkowym i spłaszczoną u dołu kierownicą. Pokładowa telematyka klasy A Concept została w pełni zintegrowana ze smartfonem właściciela. Poszczególne funkcje samochodu mogą być kontrolowane za pośrednictwem dostępnej w internecie aplikacji Comand.
Przednie koła prototypu napędza zamontowany poprzecznie, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę; dołącza do rodziny wydajnych jednostek BlueEFFICIENCY. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowej przekładni dwusprzęgłowej, która – wg producenta – do minimum skraca czas zmiany poszczególnych przełożeń.
Koncepty bywają nieco „kosmiczne”. Mercedes klasy A w wersji produkcyjnej zapewne nie zachowa tego lotniczego designu. |
![]() |
fot. Daimler
|
Mercedes Klasy A Concept został uzbrojony w radarowy układ ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym systemem Brake Assist. W przypadku ryzyka uderzenia przodem auta w tył innego pojazdu, Collision Prevention Assist alarmuje kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym, przygotowując jednocześnie układ hamulcowy do zdecydowanej reakcji. W chwili naciśnięcia na pedał hamulca, kierowca ma pewność, że Klasa A Concept zatrzyma się na najkrótszym możliwym dystansie.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: