Mercedes Klasy A Concept - galeria i filmy

09 kwietnia 2011
7
W środę Mercedes przedstawił imponującą stylizację konceptu nowej klasy A, która z powodzeniem - jeśli choć w części wejdzie do produkcji seryjnej - będzie konkurować z Audi A3 czy BMW serii 1. Nam projekt wyjątkowo przypadł do gustu.
Loading module...

Projektanci nowej A-klasy wyraźnie czerpali inspirację z poprzednich prototypów Mercedesa F800 Style (o którym więcej przeczytasz tutaj) i kombi CLS Shooting Brake. Poza wyjątkowo udaną sylwetką samochodu, auto nafaszerowano nowoczesną technologią. Z nowinek w tej klasie pojawił się systemem ostrzegania przed kolizją. 

Intrygujący wzór reflektorów podkreśla system oświetlenia w pełni zbudowany z diod LED i wlot powietrza, swoją strukturą przypominający rozgwieżdżone niebo.

Z boku koncept Mercedesa klasy A prezentuje się bardzo dynamicznie.
fot. Daimler

Miejsce pracy kierowcy Klasy A Concept łatwiej opisać słowem "kokpit" niż "deska rozdzielcza". Lotnicze konotacje kształtu dźwigni zmiany biegów, otworów wentylacyjnych czy podświetlonych na czerwono wskaźników idą tu w parze z szerokim tunelem środkowym i spłaszczoną u dołu kierownicą. Pokładowa telematyka klasy A Concept została w pełni zintegrowana ze smartfonem właściciela. Poszczególne funkcje samochodu mogą być kontrolowane za pośrednictwem dostępnej w internecie aplikacji Comand.

Przednie koła prototypu napędza zamontowany poprzecznie, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę; dołącza do rodziny wydajnych jednostek BlueEFFICIENCY. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowej przekładni dwusprzęgłowej, która - wg producenta - do minimum skraca czas zmiany poszczególnych przełożeń.

Koncepty bywają nieco "kosmiczne". Mercedes klasy A w wersji produkcyjnej zapewne nie zachowa tego lotniczego designu.
fot. Daimler

Mercedes Klasy A Concept został uzbrojony w radarowy układ ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym systemem Brake Assist. W przypadku ryzyka uderzenia przodem auta w tył innego pojazdu, Collision Prevention Assist alarmuje kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym, przygotowując jednocześnie układ hamulcowy do zdecydowanej reakcji. W chwili naciśnięcia na pedał hamulca, kierowca ma pewność, że Klasa A Concept zatrzyma się na najkrótszym możliwym dystansie.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!