Mercedes GLC Coupe przeszedł face lifting

Kilka tygodni po premierze zmodernizowanego GLC, Mercedes prezentuje odnowionego GLC Coupe. Auto otrzymało nowe systemy wspomagające oraz nową gamę silników.

Design GLC Coupe definiują dynamiczne proporcje i eleganckie linie karoserii. Nie zabrakło też nawiązań do offroadu – jak choćby dominujący przedni pas, wyraziste przetłoczenia oraz standardowo montowane chromowane detale, m.in. osłony podwozia z przodu i z tyłu. Charakter coupé przejawia się w przysadzistej sylwetce z opadającą linią dachu i zaokrągloną tylną szybą. Z przodu szczególną uwagę zwraca wyraźnie wyprofilowana osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem – typowo dla modeli coupé przedzielona pojedynczą listwą, jak również mocno zaakcentowane wloty powietrza oraz nowy kształt oferowanych w standardzie reflektorów LED High Performance.

Nowością w odświeżonym GLC Coupe jest wnętrze w kolorze „szary magma”. Zupełnie nowa jest też wielofunkcyjna kierownica, dostępna w dwóch wersjach. Instrumenty do obsługi aktywnego asystenta odległości oraz panele dotykowe Touch Control do sterowania zestawem wskaźników i systemem multimedialnym znamy już z innych nowości Mercedesa, podobnie jak wielofunkcyjny panel dotykowy na konsoli środkowej, który zastąpił obrotowy kontroler.

Zestaw wskaźników ma teraz postać 12,3-calowego ekranu, a system multimedialny dysponuje większym centralnym wyświetlaczem, i to dotykowym: zależnie od wersji jego przekątna wynosi 7 cali (rozdzielczość 960 x 540 pikseli) lub 10,25 cala (1920 x 720 pikseli). Oprócz tego najnowsza generacja systemu inforozrywki wyróżnia się intuicyjną logiką obsługi i rozbudowanymi możliwościami opcji sterowania. Jest ich aż pięć – sterowanie dotykowe za pośrednictwem centralnego wyświetlacza, obsługa za pomocą paneli dotykowych na wielofunkcyjnej kierownicy, korzystanie z panelu dotykowego na konsoli środkowej, sterowanie gestami dzięki opcjonalnemu asystentowi wnętrza oraz obsługa głosowa, aktywowana hasłem „Hej Mercedes”.

Opcjonalna kontrola komfortu Energizing „scala” różne systemy samochodu z zakresu komfortu, tworząc optymalną atmosferę podróżowania. Łączy ona funkcje nastrojowego oświetlenia i klimatyzacji oraz masażu, podgrzewania i wentylacji siedzeń, a do tego wykorzystuje ścieżkę dźwiękową. Inteligentny trener Energizing Coach korzysta z danych pojazdu i otoczenia, aby zarekomendować kierowcy jeden z programów – zależnie od sytuacji oraz preferencji użytkownika.

Lista systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort wzbogaciła się m.in. o funkcje ostrzegania przy wysiadaniu, tworzenia korytarza awaryjnego oraz wykrywania korka. Paleta nowości obejmuje też system Trailer Maneuvering Assist, który pomaga kierowcy w manewrowaniu z przyczepą. Wykorzystuje on czujniki w głowicy haka holowniczego i pierścień magnetyczny do pomiaru kąta pomiędzy holującym samochodem a przyczepą. Zestaw kamer 360° zapewnia optymalną widoczność we wszystkich kierunkach i oferuje znacznie lepszą niż wcześniej jakość obrazu.

W chwili wprowadzenia na rynek Mercedes GLC Coupe będzie dostępny z nowymi silnikami, a w dalszej części roku do oferty dołączą kolejne jednostki. Wszystkie warianty wysokoprężne już teraz spełniają wymagania normy Euro 6d, która wchodzi w życie w 2020 r. Efekt ten osiągnięto dzięki wyizolowanej konfiguracji układu oczyszczania spalin, zamontowanego bezpośrednio na silniku. Składa się on z katalizatora oksydacyjnego (DOC), filtra cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (sDPF) oraz katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue. Uzupełnia go dodatkowy konwerter selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym.

Silniki benzynowe są zelektryfikowane – współpracują z 48-woltową pokładową instalacją elektryczną (EQ Boost). Za realizację funkcji hybrydowych, takich jak boost („zastrzyk” momentu obrotowego przy przyspieszaniu) lub odzyskiwanie energii, odpowiada tu rozrusznikoalternator z napędem pasowym. Pozwala to na oszczędności paliwa zarezerwowane dotąd dla wysokonapięciowych układów hybrydowych.

Gama silnikowa nowego GLC Coupe w momencie debiutu składać się będzie z dwóch wersji benzynowych i trzech wysokoprężnych. Do wyboru otrzymamy GLC 200 (197 KM) i GLC 300 (258 KM) oraz GLC 200d (163 KM), GLC 220d (194 KM) i GLC 300d (245 KM). Wszystkie standardowo łączone są z napędem na wszystkie koła 4MATIC.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze