Mercedes GLB zaprezentowany. Siedmioosobowy minivan rodzinny z napędem na cztery koła.

Charakterystyczne proporcje z krótkimi nawisami i „terenowy” design, a także opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MATIC i specjalne terenowe oświetlenie, które podczas jazdy z niewielką prędkością pomaga wykrywać przeszkody znajdujące się bezpośrednio przed pojazdem – nowy Mercedes-Benz GLB to wszechstronny SUV.

Charakterystyczne proporcje GLB podkreślają jego off-roadowy sznyt: dominują tu mocno zaakcentowane płaszczyzny, zredukowane linie i precyzyjne łączenia. Niemal pionowy przedni pas stanowi wyraźny dowód „terenowych” genów nowego modelu, podobnie jak krótkie przednie i tylne nawisy.

W profilu GLB dominuje muskularne przetłoczenie na wysokości słupka C, a jego efekt wzmacnia podniesiona linia szyb. Zachodzące na progi drzwi ułatwiają dostęp do wnętrza i chronią otwory drzwiowe przed zabrudzeniami,a jednocześnie zwiększają poziom ochrony przy zderzeniu bocznym. Osłony ochronne dookoła nadwozia podkreślają „terenowy” charakter pojazdu, podobnie jak umieszczone z przodu i z tyłu nakładki w kształcie osłon podwozia.

Deska rozdzielcza składa się z pojedynczego elementu z optycznymi wycięciami w miejscach kierowcy i pasażera z przodu. Kierowca ma przed sobą panoramiczny kokpit z wyświetlaczem systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Nowością jest charakterystyczny „off-roadowy” element przypominający aluminiową rurę, który wzbogaca dolną sekcję tablicy przyrządów i łączy się z trzema okrągłymi otworami wentylacyjnymi. 

Dysponując rozstawem osi 2829 mm, nowy Mercedes-Benz GLB (wymiary karoserii: długość/szerokość/wysokość: 4634/1834/1658 mm w wersji 5-os.i 1662 mm w 7-os.) przewyższa w tym względzie nową Klasę B o 10 cm. Pojemność bagażnika od 560 do 1755 l (dane dla wersji 5-miejscowej) plasuje GLB na poziomie aut typu kombi. Na życzenie drugi rząd siedzeń może być regulowany wzdłużnie (przesuwany), a wyposażenie standardowe obejmuje kilkustopniową regulację pochylenia oparć. Zwiększa to wszechstronność przestrzeni ładunkowej i pozwala zwiększyć jej objętość nawet o 179 l.

GLB to pierwszy kompaktowy model Mercedes-Benz, który na życzenie oferuje trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi, pojedynczymi fotelami. Zapewniają one wygodne warunki dla osób o wzroście do 1,68 m. Bogate wyposażenie GLB z dziedziny bezpieczeństwa obejmuje chowane zagłówki tylnych siedzeń, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, boczne poduszki powietrzne, które chronią także pasażerów w trzecim rzędzie, oraz mocowania ISOFIX i TOP-Tether dla odpowiednich fotelików dziecięcych. Można ich używać do zamocowania z tyłu nawet czterech fotelików.

Na życzenie GLB może być wyposażony w stały napęd na obie osie 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Napęd ma sportową konfigurację, a kierowca może dodatkowo wpływać na jego charakterystykęza pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT. Do wyboru są trzy różne mapy sterowania sprzęgłem napędu, aczkolwiek w każdym z trybów układ i tak elastycznie reaguje na bieżące warunki. Podczas normalnej jazdy program Eco/Comfort bazuje na rozkładzie momentu obrotowego w stosunku 80:20 (przednia oś:tylna oś), zaś w programie Sport wynosi on 70:30. W trybie Off-road sprzęgło napędu działa jak międzyosiowa blokada mechanizmu różnicowego, a podstawowy rozdział siły napędowej wynosi 50:50.

Gama silnikowa nowego GLB obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne – kompleksowo zmodernizowane na potrzeby odnowionej gamy modeli kompaktowych. W porównaniu z jednostkami poprzedniej generacji charakteryzują się one znacznie większą mocą oraz niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin.

Bazowy silnik benzynowy M 282 o pojemności skokowej 1,33 litra w GLB 200 (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 6,0-6,2 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym 137-142 g/km) dysponuje funkcją odłączania cylindrów z myślą o efektywnej pracy w zakresie częściowego obciążenia.

Dwulitrowy silnik M 260 w GLB 250 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,2-7,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym 165-169 g/km) ma żeliwne tuleje cylindrowe w bloku silnika z odlewanego aluminium, rozszerzające się w dolnej części zgodnie z koncepcją CONICSHAPE® – opracowaną przez Mercedes-Benz techniką znaną jako „honowanie stożkowe”. Efekt: zminimalizowane tarcie tłoka i niższe zużycie paliwa. Układ zmiennych faz rozrządu w aluminiowej, czterozaworowej głowicy pozwala na dwustopniową regulację skoku zaworów po stronie wydechowej.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

wszystko ładnie pięknie ale czy dają rabat na kartę dużej rodziny jak np na 7 os rextona ?

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze