Mercedes EQS SUV – zasięg nawet do 660 km. Elektryczny SUV będzie konkurentem BMW iX
Mercedes EQS SUV to nowy model w elektrycznej gamie niemieckiego producenta. Nie jest on jednak kolejnym elektrycznym odpowiednikiem Klasy S. Mercedes EQS SUV to elektryczna odmiana GLS-a. Samochód będzie konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model X czy BMW iX.
Mercedes już od dłuższego czasu zabierał się za wprowadzenie na rynek nowego SUV-a z napędem elektrycznym. Samochód będzie konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model X czy BMW iX.
Mercedes EQS SUV – elektryczny odpowiednik GLS-a
Mercedes EQS SUV powstał na bazie platformy EVA2 przygotowanej na potrzeby modeli elektrycznych. To trzeci model oparty na nowej, modułowej architekturze dla aut elektrycznych klasy premium, po EQS i EQE.
Mercedes EQS SUV ma taki sam rozstaw osi – 3210 mm – jak elektryczny odpowiednik Klasy S, ale jest o ponad 20 centymetrów wyższy. Samochód ma 5125 mm długości, 1959 mm szerokości i 1718 mm wysokości.
EQS SUV będzie dostępny w wersji pięcioosobowej, w której bagażnik ma 880 litrów pojemności, lub siedmioosobowej z dwoma pojedynczymi fotelami z tyłu.
Wnętrze Mercedesa EQS SUV jest żywcem przeniesione z modelu EQS wraz z 55-calowym centrum multimedialnym Hyperscreen, który składa się z trzech ekranów zajmujących cały kokpit.
Mercedes EQS SUV – silnik, ładownie, zasięg
Mercedes EQS SUV będzie dostępny w wersji z napędem na tylne koła – EQS 450+ – lub 4wD – EQS 450 4MATIC i 580 4MATIC. Wszystkie samochody mają akumulator o pojemności 107,8 kWh.
Ładowanie może się odbywać z wykorzystaniem pokładowej ładowarki (11 kW w standardzie, 22 kW za dopłatą) albo z wykorzystaniem szybkich ładowarek. W tym drugim przypadku, Mercedes obiecuje zwiększenie zasięgu bazowej wersji EQS SUV o 250 kilometrów już po 15 minutach ładowania.
EQS 450+ i EQS 450 4MATIC mają silnik elektryczny o mocy 355 KM, a model 580 dysponuje mocą 544 KM. EQS 450+ na jednym ładowaniu może przejechać nawet do 660 kilometrów, a EQS 450 4MATIC i 580 4MATIC przejadą do 613 kilometrów.
Mercedes EQS SUV oferuje kierowcy kilka trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Individual oraz Offroad.
Mercedes EQS SUV będzie jednym z pierwszych modeli marki, które umożliwią autonomiczną jazdę na poziomie 3 SAE. To oznacza, że samochód na wybranych odcinkach autostrad, przy prędkości do 65 km/h będzie prowadzić się bez udziału kierowcy.
Ceny Mercedesa EQS SUV pozostają na razie tajemnicą. Aktualnie EQS nie-SUV w wersji 450+ kosztuje minimum 506 800 złotych, podejrzewamy więc, że SUV będzie droższy o kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: