Paula Lazarek

Mercedes EQA – zamówienia na ten elektryczny model z napędem na cztery koła ruszyły. Ile kosztuje?

Od lutego 2021 r. kompaktowego, elektrycznego SUV-a marki Mercedes-EQ – model EQA – zamówiło już ponad 20 000 klientów. Teraz do przednionapędowej odmiany EQA 250 dołączają dwie nowe wersje z napędem na obie osie: EQA 300 4MATIC o mocy 228 KM oraz EQA 350 4MATIC o mocy 292 KM.

Po udanym debiucie przednionapędowej wersji EQA 250 o mocy 190 KM (bazowo 424 km zasięgu w cyklu WLTP) dołączają do niej efektywne odmiany z napędem na wszystkie koła 4MATIC:

  • EQA 300 4MATIC (228 KM, 390 Nm): od 222 800 zł
  • EQA 350 4MATIC (292 KM, 520 Nm) : od 235 300 zł

Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, aluminiowe relingi dachowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry ARTICO, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, czujnik deszczu, aktywnego asystenta pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, komfortowe fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, inteligentną nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW.

Przy przedniej osi EQA zastosowano silnik asynchroniczny. Jednostka napędowa oraz przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą tu bardzo zwarty moduł, czyli elektryczny układ napędowy (eATS). Odmiany EQA 300 4MATIC i EQA 350 4MATIC mają też elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi –o wysokiej efektywności i powtarzalności mocy.

Również tylny zespół napędowy ma niezwykle kompaktową konstrukcję. W wersjach 4MATIC rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowanyw zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego; podczas pracy z częściowym obciążeniem silnik asynchroniczny przy przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze