Karolina Chojnacka

Mercedes-Benz eScooter – stworzony z myślą o „ostatniej mili”

Prezentując hulajnogę elektryczną, Mercedes-Benz wprowadza na rynek bezemisyjny środek transportu przeznaczony do pokonania kilku ostatnich kilometrów podróży. Mercedes-Benz eScooter został zaprojektowany z myślą o jednym: długowieczności.

Nowa rodzina modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym sprawia, że Mercedes trafia dziś w potrzeby szerokiego grona odbiorców – gama tych pojazdów sięga od miejskiego smarta EQ po vana EQV oraz model EQC, który na nowo interpretuje koncepcję SUV-a.

Teraz, prezentując hulajnogę elektryczną, Mercedes-Benz idzie o krok dalej i wprowadza na rynek bezemisyjny środek transportu przeznaczony do pokonania kilku ostatnich kilometrów podróży. Mercedes-Benz eScooter został zaprojektowany z myślą o jednym: długowieczności.

Elektryczna hulajnoga, którą Mercedes-Benz wprowadza na rynek we współpracy ze szwajcarskimi specjalistami od mikromobilności – firmą Micro Mobility Systems AG, jest stylowa, i jak zapewnia Mercedes, wytrzymała i wygodna. Pozwala producentowi samochodów ze Stuttgartu sprostać potrzebom wielu klientów, poszukujących elastycznych, indywidualnych rozwiązań z zakresu mobilności, szczególnie w transporcie miejskim.

Mercedes-Benz eScooter

Swój potencjał Mercedes-Benz eScooter może zaprezentować na „ostatniej mili” – jak zwykło się nazywać ostatni odcinek podróży, prowadzący na przykład z samochodu czy środka komunikacji publicznej bezpośrednio do miejsca docelowego. Bezemisyjna mikromobilność stanowi istotny element na drodze do przyjaznych miast z inteligentnym miksem ruchu, a tym samym wspiera poprawę jakości powietrza. Poza tym doskonale wpisuje się w nowoczesny miejski styl życia. Korzystając z eScootera, zwłaszcza własnego, kierowca może przez cały czas polegać na przydatnym i poręcznym środku transportu. 

Przeczytaj też: Mercedes-Benz EQC 4×4² – elektryczny monster truck o mocy 402 KM

Silnik elektryczny o maksymalnej mocy 500 W pozwala szybko rozpędzić eScooter do 20 km/h – tyle wynosi dopuszczalna prędkość dla takich pojazdów w Niemczech. Akumulator 7,8 Ah zapewnia zasięg do 25 km, pozwala użytkownikom przemieszczać się sprawnie i zwinnie. Szeroki podest z antypoślizgową powłoką oferuje dużą ilość miejsca na obie stopy. Hulajnoga ma przednie i tylne zawieszenie i jest wyposażona w gumowe koła o średnicy 20 cm, które bez wysiłku radzą sobie z nierównymi nawierzchniami, takimi jak kostka brukowa.

Składaną kolumnę kierownicy można płynnie wyregulować zależnie od wzrostu użytkownika. Do ergonomicznie ukształtowanej kierownicy po prawej stronie przymocowano manetkę przyspieszenia, a po lewej – hamulca. Jest też dzwonek. Centralnie umieszczony wyświetlacz wskazuje aktualną prędkość, poziom naładowania akumulatora oraz tryb jazdy.

Hamulce eScootera składają się z tylnego hamulca bębnowego oraz hamulca nożnego. Przednie i tylne oświetlenie sprawia, że hulajnoga nadaje się do użytku w ruchu drogowym, a boczne światła odblaskowe pozwalają na jazdę o każdej porze – nawet w ciemności.

Przeczytaj też: She’s Mercedes: znana fotografka Cristina Mittermeier podbija świat w Mercedesie EQC

Dodatkową, przydatną funkcją jest łączność z aplikacją Micro. Mercedes-Benz eScooter łączy się ze smartfonem, który można przymocować do uchwytu na kierownicy, za pośrednictwem Bluetooth. Aplikacja zapewnia kierowcy dostęp do cennych informacji – dotyczących pokonanej odległości, czasu podróży i stanu naładowania akumulatora, a zintegrowany system nawigacji pokazuje na wyświetlaczu najkrótszą drogę do celu. Ponadto aplikacja pozwala na bezpośrednie zarządzanie różnymi funkcjami, takimi jak oświetlenie czy tryb jazdy eScootera.

Mercedes-Benz eScooter ma intuicyjny mechanizm składania, który można obsługiwać jednym naciśnięciem stopy. Z myślą o wygodnym transporcie składa się również kierownica. Oznacza to, że hulajnoga zmieści się nawet w małym bagażniku i da się ją bez problemu przewieźć każdym środkiem transportu publicznego. Dodatkowym bonusem jest niewielka masa własna – około 13,5 kg.

Mercedes-Benz eScooter

Przy użyciu standardowego domowego gniazdka hulajnoga ładuje się w ciągu około 3-3,5 godziny, a już po nieco ponad 2 godzinach osiąga 70% stanu naładowania. Mercedes-Benz planuje również oferować połączenie Bluetooth oraz stację dokującą do bagażnika swoich pojazdów – umożliwi ona ładowanie hulajnogi w trakcie podróży.

Mercedes-Benz eScooter

Mercedes-Benz eScooter jest dopuszczony do jazdy po drogach publicznych w Niemczech. Hulajnoga spełnia wszystkie niezbędne wymagania, m.in. ma mocowanie tablicy rejestracyjnej, tablicę identyfikacyjną oraz ABE (niemieckie ogólne zezwolenie na eksploatację). Jedyne, co musi uzyskać właściciel, to ustawowe ubezpieczenie OC.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Autonomiczne samochody na ulicach brytyjskich miast. Czy tak wygląda przyszłość motoryzacji?

Wizja samochodu autonomicznego to marzenie osób zajmujących się bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Pojazd, który nie przekracza prędkości, nie zagapi się, nie przejedzie przez skrzyżowanie na „późnym pomarańczowym” świetle, ani nie będzie zamroczony alkoholem. Wizja ta jest coraz bliżej realizacji. Na naszych oczach dokonują się przełomowe zmiany w motoryzacji.

W tym miesiącu ruszyły prace nad najnowszym brytyjskim projektem badawczym w zakresie usług autonomicznej mobilności —„ServCity”. Projekt ma na celu wsparcie miast w zakresie wykorzystania najnowszych technologii pojazdów autonomicznych oraz ich wdrożenie w złożonym środowisku dużych miast.

Dzięki symulacjom na torze testowym, badaniom doświadczeń użytkowników końcowych oraz testom prowadzonym w rzeczywistych warunkach jazdy, projekt ServCity jest w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób miasta mogą wykorzystać potencjał przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności i przyspieszyć ich wdrażanie. Skoncentrowany na trzech kluczowych obszarach tj. technologii, ludziach i uniwersalnej elastyczności (skalowalności), ServCity dąży do tego, by doświadczenia użytkowników były jak najbardziej intuicyjne, wszechstronne i „angażujące”.

Przeczytaj też: Czy samochody autonomiczne zmienią nasze miasta?

Projekt ServCity jest współfinansowany przez państwo i sektor przemysłowy. W okresie 30 miesięcy, konsorcjum złożone z pięciu partnerów – Nissan, Connected Places Catapult, TRL, Hitachi i Uniwersytet w Nottingham – wypracuje spójną strategię mającą na celu wyeliminowanie barier utrudniających wprowadzenie pojazdów autonomicznych na ulicach brytyjskich miast.

ServCity korzysta z doświadczenia i wiedzy zdobytej w trakcie realizacji projektu HumanDrive. Zakończony w lutym tego roku projekt dotyczył technologii jazdy autonomicznej. Kładł szczególny nacisk na poruszanie się pojazdów po drogach podmiejskich i autostradach oraz uwzględniał specyficzne wyzwania napotykane na brytyjskich drogach, jak skomplikowane ronda i szybkie drogi podmiejskie bez oznakowania pionowego i poziomego, a często nawet bez krawężników.

Projekt ServCity – Nissan Leaf

Jako samochód testowy wykorzystano elektrycznego Nissana Leaf. Zwieńczeniem pracy nad projektem była Grand Drive („wielka jazda”), najdłuższy i najbardziej złożony przejazd samochodu autonomicznego przez Wielką Brytanię na trasie z Cranfield do Sunderland. Dane i doświadczenie zebrane podczas realizacji projektu HumanDrive stanowią nieocenioną pomoc w realizacji nowego przedsięwzięcia.

Przeczytaj też: Pojazdy autonomiczne wcale nie będą takie bezpieczne, jak pierwotnie zakładano

Brytyjski Minister ds. Biznesu i Przemysłu Nadhim Zahawi powiedział:

Jeżeli społeczeństwo ma korzystać z zalet technologii pojazdów autonomicznych, musimy zadbać o to, aby technologia ta mogła w sposób całkowicie bezpieczny zapanować nad nowoczesnym, tętniącym życiem miastem, z całą złożonością jego środowiska i ze wszystkimi jego barierami.

Wspierany finansowo przez rząd projekt nie tylko sprawi, że samochody autonomiczne będą bardziej przyjazne dla użytkowników, ale również pomoże im przekonać się, że pojazdy te będą w stanie szybko i bezpiecznie reagować na wszelkiego rodzaju wyzwania, z którymi przyjdzie im się zmierzyć na drodze.

Projekt ServCity – Nissan Leaf

Bob Bateman, kierownik projektu z Nissana, dodał:

Jesteśmy dumni z udziału w projekcie ServCity. Możliwość wykorzystania Nissana LEAF z napędem w 100% elektrycznym jako pojazdu testowego stanowi dla nas ekscytującą perspektywę. Zgodnie z wizją Nissan Intelligent Mobility, mobilność jutra, do której dążymy, ma być w większym stopniu elektryczna, autonomiczna i połączona. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z pozostałymi partnerami ServCity, z którymi wspólnie będziemy realizować ten cel.

Projekt ServCity – Nissan Leaf

Najnowsze

Karolina Chojnacka

AC Schnitzer Quartz Chronograph 5: ponadczasowy, elegancki zegarek

Nieważne, czy chodzi o kilometry na godzinę, czasy okrążeń w minutach, czy przyspieszenie od zera do 100 w sekundach: zależność między prędkością a czasem jest szczególna i wyjątkowa, nie tylko jako funkcja matematyczna.

Kształtowanie zależności między prędkością a czasemw postaci zegarków i samochodów opiera się na podobnych zasadach, niezależnie od tego, czy chodzi o wyrafinowanie techniczne, czy poczucie estetyki. Być może dlatego wielu ludzi łączy upodobanie zarówno do wysokiej jakości zegarków, jak i szybkich pojazdów?

AC Schnitzer Quartz Chronograph 5

Przeczytaj też: „The Eight” z pakietem sportowym od AC Schnitzer

Podeszliśmy do projektu „Chronograph 5” z takimi samymi wymaganiami dotyczącymi jakości i wzornictwa, jak podczas opracowywania naszych części specjalnych. Tak powstał pomysł na prezent dla wszystkich miłośników motoryzacji i miłośników sportowego szyku: AC Schnitzer Quartz Chronograph 5.

Ten zegarek, dyskretnie sportowy i elegancki, jest doskonałym towarzyszem na każdą okazję. Czarny płócienny pasek z czerwonymi przeszyciami otula nadgarstek noszącego, nadając zegarkowi bardzo sportowy wygląd.

Przeczytaj też: Mini by Schnitzer – moda na biało-czarne

Korpus zegarka jest wykonany z czarnej, powlekanej jonami i anodyzowanej metalowej obudowy. Duży męski zegarek o średnicy 45 mm jest również wodoszczelny (3 atm). W przypadku mechanizmu producent postawił na sprawdzoną jakość i wybrał japoński mechanizm SEIKO VD54.

Oprócz precyzyjnego pomiaru czasu, zegarek zawiera trzy „dodatkowe instrumenty” do liczenia sekund, minut i godzin. Funkcja stop jest kontrolowana przez dwa przyciski umieszczone powyżej i poniżej korony.

AC Schnitzer Quartz Chronograph 5

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Mercedes-Benz EQC 4×4² – elektryczny monster truck o mocy 402 KM

Mercedes-Benz postanowił zademonstrować co potrafi elektryczna technologia poza utartymi ścieżkami. Koncepcja oznaczona plakietką 4x4² to innowacyjne spojrzenie na przyszłe samochody terenowe z napędem elektrycznym.

Zwykle montowane w najbardziej ekstremalnych pojazdach terenowych na świecie, takich jak Unimog, osie portalowe zwiększają prześwit pojazdu, ponieważ ich półosie są wyższe niż środek koła.

Umieszczenie tych osi portalowych w Mercedesie EQC ponad dwukrotnie zwiększa prześwit pod pojazdem do 29 cm, co pozwala na jazdę przez wysoką na 38 cm wodę. Zwykle prześwit znajduje się 14 cm nad ziemią, a jego głębokość brodzenia sprawdza się na wysokości 15 cm.

Mercedes-Benz EQC 4x4² – elektryczny monster truck

Dodanie centymetrów między podwoziem EQC a ziemią, zwiększa również kąty natarcia i zejścia odpowiednio do 31,8 i 33 stopni. Mercedes zwrócił uwagę, że niezmodyfikowana Klasa G radzi sobie z 28-stopniowymi kątami w obu kierunkach, ale warto zauważyć, że G550 4×4² pochwalił się odpowiednio 51,6 i 47,4-stopniowymi kątami.

Mercedes-Benz EQC 4x4² – elektryczny monster truck

Przeczytaj też: Oto pierwszy w pełni elektryczny Mercedes – EQC

Przekształcając przyjaznego dla rodziny soft-roadera w nowoczesnego monster trucka, Mercedes zwrócił szczególną uwagę na dźwięk. Zgodnie ze słowami producenta, oprogramowanie do produkcji akustycznej analizuje różne parametry (w tym położenie pedału przyspieszenia i prędkość pojazdu), aby przekazać kierowcy informację zwrotną na temat dostępności systemu i parkowania pojazdu, emitując jednocześnie interaktywny, emocjonalizujący dźwięk jazdy samochodu. Jeśli jesteś pieszym, możesz go usłyszeć dzięki hałasowi emitowanemu przez zewnętrzne głośniki zintegrowane z reflektorami.

Mercedes-Benz EQC 4x4² – elektryczny monster truck

Wiele wskazuje na to, że inżynierowie nie dokonali żadnych poważnych modyfikacji w układzie napędowym EQC. 4×4² jest napędzany przez parę silników elektrycznych, które pobierają energię z pakietu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 80 kWh, generując łączną moc 402 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Nie wiemy dokładnie, jaki wpływ mają osie portalowe (które są cięższe niż standardowe osie) i masywne opony Cooper Zeon na zasięg modelu, który jest oceniany przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) na 354 km.

Mercedes-Benz nie ogłosił jeszcze planów przekształcenia EQC 4×4² w model produkcyjny. W rozmowie z serwisem Autoblog, rzecznik Mercedesa powiedział:

Chcieliśmy zobaczyć, jak daleko możemy popchnąć pojazdy elektryczne do granic możliwości; w tym przypadku możliwości terenowych. Żadna wersja produkcyjna nie jest jeszcze planowana, ale jeśli prototyp zyska świetne opinie … nigdy nie wiadomo.

Przeczytaj też: She’s Mercedes: znana fotografka Cristina Mittermeier podbija świat w Mercedesie EQC

Najnowsze

KONKURS: Odpowiedz na jedno proste pytanie i zgarnij książkę „(nie)Odjazdowe życie braci Collins”!

Mamy dla was konkurs, w którym możecie wygrać inspirującą autobiografię "(nie)Odjazdowe życie braci Collins". To fascynująca opowieść o zwycięstwie na przekór wszystkim przeciwnościom. Sprawdźcie szczegóły - czekamy na wasze, kreatywne odpowiedzi konkursowe!

Aby wygrać książkę „(nie)Odjazdowe życie braci Collins” wystarczy odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego to właśnie Ty powinnaś/powinieneś wygrać tę nagrodę?”.

Recenzję książki znajdziecie tutaj: (nie)Odjazdowe życie braci Collins – droga do sukcesu nie była usłana różami [RECENZJA KSIĄŻKI]

Liczymy na waszą szczerość, kreatywność i pomysłowość! Prosimy o odpowiedzi w komentarzach, korzystając z naszego systemu komentowania pod tym artykułem konkursowym.

Konkurs organizowany jest od dnia 15 października 2020 r. od godz. 12:00 do dnia 20 października 2020 r. do godz. 23:59 poprzez stronę internetową o adresie www.motocaina.pl. Ogłoszenie wyników: 21 października 2020 r.  Nagrodzimy w naszym szybkim rozdaniu 2 osoby!

Regulamin konkursu dostępny poniżej w pliku PDF. 

WYDAWNICTWO EDITIO:

Bracia Collins. Na pozór znamy ich doskonale ― z programów telewizyjnych, z łamów kolorowych czasopism, ze zdjęć widywanych regularnie w portalach internetowych. Czy jednak znamy ich naprawdę? Czy znamy historię ich sukcesu i drogę, która zaprowadziła ich z legnickiego blokowiska tam, gdzie są teraz? Nie była to droga usłana różami. Raczej wyboista i mocno pod górę. Można tę książkę czytać jak opowieść o zwycięstwie na przekór wszystkim przeciwnościom. Można jak literaturę motywacyjną, bo mówi ona także o tym, że nie wolno porzucać marzeń, tylko trzeba dążyć do ich realizacji, nawet wbrew całemu światu ― wtedy nie będzie dla nas rzeczy niemożliwych. A można też potraktować ją po prostu jako fascynującą historię o tym, jak Grzesiek i Rafał stali się Gregiem i Ralphem. Historię miejscami smutną, miejscami zabawną, ale zawsze wciągającą.

KONKURS: Odpowiedz na jedno proste pytanie i zgarnij książkę

Najnowsze