Melissa Paris coraz bliżej Moto2 – wystartuje w FIM CEV Superstock 600

Melissa Paris wystartuje w 2014 roku w zespole Stratos Racing Team w zawodach FIM CEV Superstock 600.

Melissa Paris

Pochodząca z Kalifornii w USA zawodniczka, Melissa Paris, która do tej pory startowała głównie w amerykańskiej serii wyścigowej AMA Pro Racing Championship, będzie rywalizować również w FIM CEV Superstock 600 (rozgrywane wraz z Moto2) na Kawasaki ZX6-R.

Melisa Paris, od dnia swojego debiutu w AMA w 2009 roku osiągnęła już bardzo wiele. Była pierwszą kobietą, która startowała w wyścigu World Supersport (Miller Motorsports Park, 2009), testowała motocykl Yamaha M1 Moto GP (Walencja, 2011), a w 2013 roku uplasowała się w pierwszej dziesiątce w prestiżowym wyścigu Daytona 200.

Melissa wkroczyła do motocyklowego sportu całkiem niedawno, ale jest zawodniczką ambitną, która chętnie bierze udział w nowych wyzwaniach, aby nieustannie doskonalić swoje umiejętności i dodatkowo prezentować je podczas dużych międzynarodowych imprez. Z pewnością będzie tak i we właśnie rozpoczynającym się sezonie 2014, w którym hiszpańska seria zawodów Spanish Roadracing Championship przechodzi pod skrzydła Międzynarodowej Federacji Motocyklowej FIM z założeniem, że tegoroczna edycja będzie miała bardziej otwarty charakter. Mistrzostwa rozegrają się podczas siedmiu wybranych weekendów (ośmiu z klasą Moto3), a rywalizacja każdej klasy rozstrzygać się będzie w trakcie 10 wyścigów. W Hiszpanii zobaczymy także Melissę Paris.

Paris miała już okazję, aby się sprawdzić na hiszpańskim torze – podczas ubiegłorocznego organizowanego przez FIM obozu treningowego dla kobiet w Albacete (pisałyśmy o nim tutaj), który odbywał się równolegle z Mistrzostwami Europy. Własnie wtedy zespół Stratos Racing Team znalazł się w czołówce w kategorii Superstock 600, wygrywając rywalizację na motocyklu Kawasaki ZX6-R, czyli na takiej samej maszynie, na której niebawem będzie startować Melissa.

– Jestem bardzo podekscytowana tą nową przygodą, która na mnie czeka. Ściganie się w Mistrzostwach Hiszpanii to świetna okazja, aby podkręcić mój poziom. Czuję się zaszczycona, że mogę startować w ekipie, która ma za sobą tak wiele sukcesów. Dziękuję teamowi Stratos, dziękuję też Women’s Sport Foundation za stworzenie mi takiej możliwości. Jestem również bardzo wdzięczna Joe Rocket’owi oraz wszystkim moim sponsorom, którzy nieprzerwanie mnie wspierają!

O dziewczynie z Kalifornii z pewnością napiszemy jeszcze nie raz. Jak jeździ na torze – zobaczysz na poniższym filmie.

Najnowsze

Lotus wyprodukuje motocykle – debiut już niebawem!

Producent sportowych aut wyprodukuje motocykl? Owszem - ma już nawet dwa testowe egzemplarze. Z czego są wykonane, jaki mają silnik i kiedy dowiemy się więcej?

Magia wielu motocykli kryje się w mocy silnika. Wiedzą o tym specjaliści z Lotusa, który zapowiedział właśnie premierę motocykla wyposażonego w silnik w układzie V. Jest to debiut tej marki na rynku motocyklowym. Brytyjska marka, znana z produkcji samochodów sportowych i uczestnictwa technologicznego w Formule, szykuje mocne wejście na rynek motocyklowy. Do debiutującej maszyny Lotus C-01 zamontowano jednostkę o mocy 170 KM. Konstruktorzy podkreślają, że w przyszłości będzie można modyfikować tę jednostkę napędową, osiagając finalnie nawet 200 KM!

Jakie motocykle produkuje już Caterham? Przeczytasz tutaj.

Według informacji producenta nowy model ma za sobą pierwszy tysiąc kilometrów testowych. Brały w nich udział dwa motocykle – jeden z nadwoziem wykonanym z domieszką włókna węglowego, a drugi bez domieszki.

Lotus C-01 – tyle z motocykla pokazał producent.
fot. Lotus

Motocykl Lotus C-01 jest owiany delikatną mgiełką tajemnicy. Firma nie zdradza zbyt wielu szczegółów (nawet zdjęcie promocyjne to jedynie fotografia baku), ale wiadomo na pewno, że maszyna pod względem zastosowanych materiałów będzie naprawdę zaawansowana. Inżynierowie postawili na lekkość i zarazem wytrzymałość konstrukcji, zatem wśród materiałów pojawiają się wspomniane włókno węglowe, ale również stal lotnicza i tytan. Motocykl powstaje w kooperacji Lotusa i dwóch niemieckich firm: Holzer Group Tuning i Kodewa Racing Team.

Nad C-01 pracował były designer firmy Volkswagen (twórca Tron LightCycle), Daniel Simon, i to on jest odpowiedzialny za, jak to określa producent, „triki stylizacyjne”. Motocykl ma być dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Całość brzmi wyjątkowo ciekawie i tajemniczo. Lotus nie jest jednak przesadnie wylewny, jeśli chodzi o udzielanie dokładniejszych informacji. Więcej o C-01 będzie wiadomo pod koniec lutego i na pewno przeczytacie o tym na Motocainie.

Prognozowany przez grafika Luca Bar’a wygląd motocykla Lotus C-01

Najnowsze

Najmocniejszy w historii Peugeot RCZ R w Polsce – ceny

Peugeot Polska wprowadza do sprzedaży najmocniejszy w historii marki model - Peugeot RCZ R. Ile będzie kosztować?

Zaprezentowany podczas salonu we Frankfurcie we wrześniu 2013 Peugeot RCZ R jest najmocniejszym modelem seryjnym w historii marki. Nowy silnik o mocy 270 KM i  pojemności skokowej 1.6 l oraz wartości emisji CO2 w kategorii sportowych coupé ograniczonej do 145 g/km, mają zapewniać wersji RCZ R wyjątkowe parametry.

Peugeot RCZ R
fot. Peugeot

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.

Peugeot RCZ R wnętrze
fot. Peugeot

Stosunkowo niską emisję dwutlenu węgla  uzyskano dzięki downsizingowi silnika, optymalizacji aerodynamicznej nadwozia oraz obniżeniu ogólnej masy pojazdu. Nowy silnik THP przy objętościowym wskaźniku mocy wynoszącym 170 KM/l plasuje się wśród najlepszych jednostek na świecie montowanych w samochodach seryjnych. Spełnia wymagania normy Euro 6.

Peugeota RCZ R wyróżnia specjalne zawieszenie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsen.

Zmniejszonych rozmiarów kierownica, skrócona dźwignia zmiany biegów, specjalna aluminiowa gałka z czerwonymi detalami oraz nowe kubełkowe fotele opracowane przez Peugeot Sport, mają przyczyniać się do niezwykłych wrażeń z jazdy.

Obniżony środek ciężkości, poprawione właściwości aerodynamiczne (opór/docisk), specjalne zestrojenie zawieszenia (rozstaw kół, odległość i nachylenie kół, szersze 0,5 cala felgi) oraz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235 / 40 R19, zwiększają przyczepność i mają zapewniać wyjątkowe trzymanie się drogi.

Ceny Peugeot RCZ R 1.6 THP 270 KM rozpoczynają się od 153 000 złotych.

Cały cennik Peugeot RCZ w Polsce do pobrania poniżej (w materiałach dodatkowych).

Najnowsze

Plany Chiary Fontanesi na starty w sezonie 2014

Chiara Fontanesi obroniła swój tytuł mistzrowski w drugiej edycji Motocrossowych Mistrzostw Świata Kobiet FIM. Czy było ciężko i co planuje w 2014 roku opowiada w krótkiej rozmowie.

W zeszłym sezonie, w słowackiej miejscowości Šenkvice Chiara Fontanesi obroniła swój tytuł w drugiej edycji Motocrossowych Mistrzostw Świata Kobiet FIM. Jednak utrzymanie się na podium i obrona tytułu to nie jest proste zadanie.

To twoje drugie z rzędu zwycięstwo. W tym roku było trudniej, prawda?
Zdecydowanie tak, bo w tym roku wystartowała Meghan Rutledge, a Steffi Laier powróciła. Ona też jest mistrzynią i bardzo dobrze wie, jak zwyciężać. W tym roku bardzo silną zawodniczką była Natalie Kane, więc wszystkie moje konkurentki to bardzo mocne dziewczyny.

Jakie są twoje plany na rok 2014?
Na pewno wezmę udział w zawodach WMX, ale tylko w sześciu rundach. Szukam też różnych innych możliwości i zawodów, w których mogłabym wystartować. Może będzie to ADAC Masters, jeśli oczywiście będzie taka możliwość. Ściganie się z facetami naprawdę pozwala się wiele nauczyć i dlatego chciałabym też w 2014 roku móc się ścigać pośród nich, głównie po to, żeby się doskonalić. Będę też koncentrować się na tym, aby znowu obronić tytuł mistrzowski w WMX.

Co myślisz o połączeniu WMX z MXGP w 2014 roku?
To całkiem niezłe rozwiązanie, w jednym miejscu pojawia się nagle bardzo wiele osób. Ale dzięki temu mogę poczuć się jak w domu. Przykładem może być rywalizacja w MX3 – znamy się, lubimy, stajemy się wielką rodziną. W Czechach 7000 osób przyszło oglądać nasze zmagania. Im większe show, tym więcej ludzi chce je zobaczyć.

Chiara Fontanesi

Źródło: FIM

Najnowsze

„Czarna Wołga – kryminalna historia PRL” Przemysław Semczuk. Recenzja

Najnowsze