Karolina Chojnacka

Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki

Maserati Ghibli Hybrid jest pierwszą hybrydą w ofercie Maserati i poważnym krokiem w celu całkowitej elektryfikacji marki w przyszłości. Niektórzy mogą być nią jednak zawiedzeni.

Wyczekiwane od dawna, pierwsze hybrydowe Maserati doczekało się swojej premiery.

Zaprezentowany przez Maserati samochód ma pod maską 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z systemem tzw. miękkiej hybrydy (o której więcej pisałyśmy tu), a nie jak oczekiwano hybrydy plug-in, którą można naładować za pomocą zwykłej wtyczki. Co to oznacza? 48-woltową instalację elektryczną i dodatkowe doładowanie elektryczne – e-Booster, które dodaje nieco mocy z baterii podczas dynamicznego przyspieszania.

Do kompletu Maserati dorzuciło ośmiobiegową przekładnię automatyczną, która przenosi na tylną oś 330 KM (przy 5 750 obr/min) mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 255 km/h.

Maserati Ghibli Hybrid może – wg producenta – pochwalić się niższą średnią emisją spalin o 25% w stosunku do benzynowego V6. Zużycie paliwa ma wynosić między 8,5, a 9,6 l/100 km wg norm WLTP.

Włoska marka zapewnia również, że hybryda będzie brzmieć jak prawdziwe Maserati i to bez wsparcia elektronicznych sztuczek w postaci dodatkowych generatorów dźwięku. O odpowiedni dźwięk zadbają specjalne rezonatory.

Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki

Ghibli Hybrid ma być natychmiast rozpoznawalny na drogach, częściowo przez projekt nowej stylizacji nadwozia i wnętrza. Z przodu pojawiła się nowa atrapa chłodnicy oraz nowy wzór świateł LED, a z tyłu hybrydę rozpoznamy po reflektorach w kształcie bumerangów, nieco nawiązujących do starszych modeli marki, jak np. 3200GT.

Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanym przez Centro Stile Maserati, jest kolor niebieski wybrany do identyfikacji wszystkich samochodów Maserati z technologią hybrydową. Niebieskie wstawki są obecne we wlotach powietrza, w okolicach loga marki oraz na zaciskach hamulców. Niebieskie przeszycia zagościły też w kabinie, w której w centralnej cześci tkwi oparty na Androidzie system multimedialny z bezramkowym, dotykowym ekranem o przekątnej 10,1 cala. System zapewni między innymi stałą łączność z siecią pozwalająca kontrolować funkcje pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona.

Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki

Pierwsze egzemplarze Ghibli Hybrid będzie można zamawiać już we wrześniu. W salonach Maserati nowe modele pojawią się przed końcem roku. Ile trzeba będzie za nie zapłacić? Na razie nie wiadomo. 

Nowy Ghibli Hybrid to pierwszy krok w ambitnym zamyśle całkowitej elektryfikacji marki w przyszłości. Pierwszymi całkowicie elektrycznymi samochodami Maserati będą nowe GranTurismo i GranCabrio, których premiery zaplanowano na 2021 rok.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Aktor Michael Fassbender chce wystartować w Le Mans

Hollywoodzki aktor, Michael Fassbender, marzy o starcie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Razem z niemieckim zespołem Proton Competition, wystawiającym samochody Porsche 911 RSR, Michael Fassbender przygotowuje się do startu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Swoja drogę do legendarnego wyścigu gwiazda Hollywood zaczyna od European Le Mans Series.

Pierwszy wyścig ELMS, 4 Heures du Castellet, odbędzie się 19 lipca na torze Paul Ricard.

Aktor Michael Fassbender chce wystartować w Le Mans

Przeczytaj też: André Négrão zastąpi Katherine Legge

Informację o starcie Fassbendera w ELMS niemal do końca trzymano w tajemnicy. Wszystko wyszło na jaw, gdy aktor pojawił się na przedsezonowych testach European Le Mans Series, krótko tłumacząc swoją obecność:

O ściganiu marzyłem, zanim postanowiłem, że zostanę aktorem.

Michael Fassbender będzie dzielił samochód z Richardem Lietzem, zwycięzcą Le Mans z 2010 roku w kategorii GT2 oraz Felipe Fernándezem Laserem.

Tym samym Michael Fassbender idzie w ślady swojego kolegi po fachu, Patricka Dempseya, który też marzył o starcie w Le Mans. Aktor dopiął swego i już kilka razy wziął udział w legendarnym wyścigu. Dempsey stworzył swój własny zespół Dempsey Racing-Proton, ścigający się samochodami Porsche. Jego największym sukcesem było drugie miejsce w klasie GTE-Am w wyścigu Le Mans w 2015 roku.

Czy tak samo będzie z Fassbenderem?

Aktor Michael Fassbender chce wystartować w Le Mans
 Przeczytaj też: Iron Dames – pierwszy, kobiecy zespół w wyścigach Le Mans

Najnowsze

Karolina Chojnacka

André Négrão zastąpi Katherine Legge

André Négrão zastąpi Katherine Legge w pierwszej rundzie European Le Mans Series, 4 Heures du Castellet.

Katherine Legge wraz z Tatianą Calderón miała być reprezentantką kobiecego zespołu Richard Mille Racing w wyścigu 4 Heures du Castellet, pierwszej rundzie ELMS.

Niestety w trakcie przedsezonowych testów Legge rozbiła auto o ochronne bariery w zakręcie Signes. W wypadku zawodniczka złamała dolną kość w lewej nodze i prawy nadgarstek.

Legge przeszła operację w szpitalu Sainte Anne w Toulonie.

Przeczytaj też: Wypadek Katherine Legge – kiedy zawodniczka wróci do ścigania?

Dziś zespół Richard Mille Racing poinformował, że Katherine Legge zastąpi André Négrão. Brazylijczyk będzie zmiennikiem Tatiany Calderón w Orece 07 w trakcie 4 Heures du Castellet.

Na co dzień André Négrão reprezentuje zespół Signatech Alpine Matmut w WEC. Signatech zapewnia wsparcie techniczne Richard Mille Racing.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zawodniczka IMSA zarażona koronawirusem

Taylor Hagler jest kolejnym kierowcą w serii IMSA, który zachorował na COVID-19.

Taylor Hagler debiutuje w IMSA Michelin Pilot Challenge w barwach zespołu LA Honda World Racing.

Niestety 24-latka nie wystartuje w wyścigu na torze Sebring, ponieważ wykryto u niej koronawirusa. Taylor Hagler jest kolejnym kierowcą w serii IMSA, który zachorował na COVID-19. Wcześniej Felipe Nasr poinformował, że zachorował na COVID-19.

Taylor Hagler za kierownicą Civic’a TCR  nr 77 zastąpi Dakota Dickerson, do czasu aż Amerykanka nie wyzdrowieje:

Po długiej przerwie byłam gotowa znów wrzucić pierwszy bieg,  ale niestety COVID-19 zmienia jeszcze więcej moich planów. Będę tęsknić za wyścigiem na Sebring w ten weekend, gdy zaczynam leczenie,  ale wiem, że Ryan Eversley i Dakota Dickerson zrobią wszystko bym była dumna z auta z nr 77! Nie mogę się doczekać, aby znów zobaczyć wszystkich na torze.

Przeczytaj też: Motorsport w walce z COVID-19. Rywale łączą siły

Taylor Hagler ściga się od 2018 roku, kiedy zadebiutowała w NASA Texas Spec Miata. W sezonie 2019 ścigała się w zawodach  NASA Texas MSR Houston, NASA Texas MSR Cresson, a także ukończyła TC America Series na piątym miejscu w klasie TCA.

Przeczytaj też: „COVID -19” to elektryczny pojazd, który powstał podczas epidemii

Najnowsze

Tak wygląda urodzinowa Mazda na setną rocznicę marki. Jest dostępna w Polsce!

Mazda świętuje w tym roku 100-lecie działalności i wprowadza do sprzedaży wersje jubileuszowe swoich modeli. Jubileuszowe modele będą się wyróżniać i będą dostępne w Polsce.

Znakiem rozpoznawczym edycji jubileuszowych jest dwukolorowa, biało-burgundowa kombinacja koloru nadwozia i wnętrza oraz charakterystyczne, urodzinowe emblematy. Wszystko to na pamiątkę pierwszego samochodu osobowego, Mazdy R360 Coupé, debiutującej w 1960 r., ówczesnego hitu w rozwijającym się wtedy dynamicznie segmencie kei-car w Japoni. Model ten utorował drogę gamie samochodów osobowych Mazdy, które dziś sprzedawane są na wszystkich kontynentach.

Najbardziej charakterystyczną odmianę wersji 100th Anniversary otrzyma pierwsza elektryczna Mazda MX-30, której dwutonowe nadwozie w kolorze Ceramic Metallic ozdobione będzie dachem w wyróżniającym się burgundowym kolorze. Pozostałe modele z edycji jubileuszowej dostępne w Polsce: Mazda3, Mazda CX-30, Mazda MX-30 oraz Mazda6, a w późniejszym terminie także MX-5 i Mazda CX-5, dostępne będą w jednolitym kolorze nadwozia Snowflake White z jubileuszową plakietką nad przednim nadkolem i charakterystycznymi dekielkami felg z jubileuszowym logo. Wszystkie modele w wersji 100th Anniversary wyposażone będą w wykończoną skórą fotele w kolorze burgundowym z jubileuszowym logotypem wytłoczonym na zagłówkach przednich foteli. Jedynie w elektrycznej Maździe MX-30 tapicerka foteli będzie obita kombinacją tkaniny i ekologicznej skóry w kolorze czarno-burgundowym. Każdą wersję 100th Anniversary uzupełnia także jubileuszowe logo wytłoczone na obudowie kluczyka oraz plakietki na dywanikach.

Do zakupu Mazdy z serii 100th Anniversary producent dorzuca 168-stronicowy album poświęcony historii marki pt.: „Maxda One Hundred” oraz miniaturkę modelu R360 Coupé w skali 1:43. W sumie na polski rynek przewidziano 100 sztuk wszystkich modeli serii specjalnej. 

Mazda 100th Anniversary – wersje i ceny modeli

  • Mazda3 100th Anniversary dostępna jest w nadwoziu Hatchback z silnikiem 2.0 SKYACTIV-X 180KM i ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś  w rekomendowanej cenie detalicznej 138 900 zł.
  • Wersja bazuje na poziomie wyposażenia HIKARI z obręczami aluminiowymi 18 cali w kolorze czarnym.
  • Mazda CX-30 100th Anniversary dostępna jest z silnikiem 2.0 SKYACTIV-X 180KM i ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś w rekomendowanej cenie detalicznej 149 900 zł. Wersja bazuje na poziomie wyposażenia HIKARI z obręczami aluminiowymi 18 cali „Bright”.
  • Mazda6 100th Anniversary dostępna jest w nadwoziu Sedan i Sport Kombi z silnikiem 2.5 SKYACTIV-G 194KM i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś w rekomendowanej cenie detalicznej 190 900 zł. Wersja bazuje na wyposażeniu SkyDREAM z obręczami aluminiowymi 19 cali „Bright”.
  • Mazda MX-30 100th Anniversary bazująca na wersji wyposażenia Enso, z obręczami aluminiowymi 18 cali, dostępna jest w cenie 168 900 zł.

Modele można zamawiać od 1 sierpnia 2020 r. Mazda CX-5 i Mazda MX-5 w wersji 100th Anniversary pojawią się w ofercie na polskim rynku pod koniec tego roku.

Najnowsze