Karolina Chojnacka

Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki

Maserati Ghibli Hybrid jest pierwszą hybrydą w ofercie Maserati i poważnym krokiem w celu całkowitej elektryfikacji marki w przyszłości. Niektórzy mogą być nią jednak zawiedzeni.

Wyczekiwane od dawna, pierwsze hybrydowe Maserati doczekało się swojej premiery.

Zaprezentowany przez Maserati samochód ma pod maską 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z systemem tzw. miękkiej hybrydy (o której więcej pisałyśmy tu), a nie jak oczekiwano hybrydy plug-in, którą można naładować za pomocą zwykłej wtyczki. Co to oznacza? 48-woltową instalację elektryczną i dodatkowe doładowanie elektryczne – e-Booster, które dodaje nieco mocy z baterii podczas dynamicznego przyspieszania.

Do kompletu Maserati dorzuciło ośmiobiegową przekładnię automatyczną, która przenosi na tylną oś 330 KM (przy 5 750 obr/min) mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 255 km/h.

Maserati Ghibli Hybrid może – wg producenta – pochwalić się niższą średnią emisją spalin o 25% w stosunku do benzynowego V6. Zużycie paliwa ma wynosić między 8,5, a 9,6 l/100 km wg norm WLTP.

Włoska marka zapewnia również, że hybryda będzie brzmieć jak prawdziwe Maserati i to bez wsparcia elektronicznych sztuczek w postaci dodatkowych generatorów dźwięku. O odpowiedni dźwięk zadbają specjalne rezonatory.

Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki

Ghibli Hybrid ma być natychmiast rozpoznawalny na drogach, częściowo przez projekt nowej stylizacji nadwozia i wnętrza. Z przodu pojawiła się nowa atrapa chłodnicy oraz nowy wzór świateł LED, a z tyłu hybrydę rozpoznamy po reflektorach w kształcie bumerangów, nieco nawiązujących do starszych modeli marki, jak np. 3200GT.

Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanym przez Centro Stile Maserati, jest kolor niebieski wybrany do identyfikacji wszystkich samochodów Maserati z technologią hybrydową. Niebieskie wstawki są obecne we wlotach powietrza, w okolicach loga marki oraz na zaciskach hamulców. Niebieskie przeszycia zagościły też w kabinie, w której w centralnej cześci tkwi oparty na Androidzie system multimedialny z bezramkowym, dotykowym ekranem o przekątnej 10,1 cala. System zapewni między innymi stałą łączność z siecią pozwalająca kontrolować funkcje pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona.

Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki

Pierwsze egzemplarze Ghibli Hybrid będzie można zamawiać już we wrześniu. W salonach Maserati nowe modele pojawią się przed końcem roku. Ile trzeba będzie za nie zapłacić? Na razie nie wiadomo. 

Nowy Ghibli Hybrid to pierwszy krok w ambitnym zamyśle całkowitej elektryfikacji marki w przyszłości. Pierwszymi całkowicie elektrycznymi samochodami Maserati będą nowe GranTurismo i GranCabrio, których premiery zaplanowano na 2021 rok.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze