Paula Lazarek

Mansory Bentley Flying Spur – po kuracji upiększającej, ale wciąż z tą samą mocą

Niemieccy rzemieślnicy z warsztatu Mansory postanowili kompleksowo "upiększyć" stylową limuzynę Bentley Flying Spur. Tym razem Mansory zrezygnowało z modyfikacji silnika i nadała temu luksusowemu modelowi lekkości, ale też charakteru. Czyżby tunerzy rozwijali się w nowym kierunku?

Bentley Flying Spur trzeciej generacji to samochód z najwyższej półki, który nie pozostawia wiele do życzenia, mimo to trafił do warsztatu znanego, niemieckiego tunera Mansory, zobaczcie jak udało mu się ulepszyć brytyjską luksusową markę zestawem modyfikacji wizualnych. 

Bentley Flying Spur 2020 jest ucieleśnieniem czystego brytyjskiego bogactwa i klasą samą w sobie, jednak tunerzy stwierdzili, że stworzą projekt idelany dla klientów wymagających, który sprosta ich „nadzwyczajnym potrzebom” – czytamy w oficjalnej informacji prasowej. 

Mansory Bentley Flying Spur - po kuracji upiększającej, ale wciąż z tą samą mocą

Tunerzy nie ingerowali w mechanikę samochodu, ta luksusowa limuzyna jest wyposażona w 6-litrowy silnik W12 z podwójnym turbodoładowaniem, który jest ręcznie budowany w Crewe w Anglii.

Wspomniany układ napędowy zapewnia aż 635 KM maksymalnej mocy i ma maksymalny moment obrotowy o wartości 900 Nm. Widocznie te „osiągi” są wystarczające i nie trzeba już ich modyfikować. Ta niesamowita moc i wysoki moment obrotowy sprawiają, że silnik W12 jest w stanie rozpędzić samochód o masie 2437 kg od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy.

Mansory Bentley Flying Spur - po kuracji upiększającej, ale wciąż z tą samą mocą

Nadwozie limuzyny zostało wykończone głębokim czarnym lakierem, widoczne są także elementy z ciemnego włókna węglowego m.in. na progach bocznych i na tylnym dyfuzorze. Widoczny jest również malutki spojler z kontrastującymi czerwonymi akcentami, zamontowany na tylnej klapie.

Mansory Bentley Flying Spur - po kuracji upiększającej, ale wciąż z tą samą mocą

We wnętrzu luksusowej kabiny wita nas nowa, sportowa kierownica skórzana z łopatkami do zmiany biegów. Dodatkowo Mansory Flying Spur jest wyposażony w aluminiowe pedały, ciemne wstawki z włókna węglowego na desce rozdzielczej i środkowym tunelu, a także nową skórzaną tapicerkę z wytłoczeniami 3D na wkładkach drzwi i środkowym podłokietniku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

BMW R 1250 RT – nowy motocykl turystyczny o mocy 136 KM

Od ponad czterech dekad skrót „RT” jest synonimem dynamicznych motocykli turystycznych. Aby upewnić się, że tak będzie też w przyszłości, BMW dokonało obszernych zmian i innowacji w nowym R 1250 RT.

Nowe BMW R 1250 RT ma być wzorem dla przyszłych, dynamicznych motocykli turystycznych. Dzięki wyrafinowanym innowacjom ma zapewniać maksymalną radość z jazdy na dłuższych trasach. Harald Spagl, kierownik projektu, powiedział:

Nadaliśmy R 1250 RT nowy wygląd, kompleksowo wzbogaciliśmy standardowe wyposażenie i dodaliśmy liczne ulepszenia techniczne, aby uzyskać zupełnie nowe wrażenia z jazdy. Jako dynamiczny pojazd turystyczny, z niezrównanym silnikiem BMW ShiftCam, ma również doskonałą jednostkę napędową z imponującą mocą w całym zakresie prędkości.

BMW R 1250 RT

Przeczytaj też: Cafe racer BMW R100S i R 80 RT police bike

Od ponad czterech dekad skrót „RT” jest synonimem dynamicznych motocykli turystycznych, łączących komfort podczas długich podróży z dynamiczną przyjemnością z jazdy po wiejskich drogach.

BMW dokonało obszernych zmian i innowacji w nowym R 1250 RT – aby zapewnić swoim klientom jeszcze większą przyjemność z jazdy na najwyższym możliwym poziomie.

2-cylindrowy silnik typu bokser ma zapewniać komfortową jazdę i dynamiczny napęd. Silnik o pojemności 1254 cm3 rozwija moc 100 kW (136 KM), a dzięki technologii BMW ShiftCam, zmieniającej czas otwarcia zaworów i skoku zaworów po stronie dolotowej, oferuje wyjątkowo płynną pracę, a podobno także doskonałe wartości zużycia paliwa i emisji spalin.

Motocykl w standardzie posiada dynamiczną kontrolę trakcji (DTC) i nowy tryb jazdy „Eco”.

Tryby jazdy „Pro” z preselekcją trybu jazdy i kontrolą momentu obrotowego silnika (MSR) dostępny jest jako dodatkowa opcja.

BMW R 1250 RT

Najnowsza edycja R 1250 RT jest standardowo wyposażona w nowy BMW Motorrad Full Integral ABS Pro – układ hamulcowy, w którym zarówno dźwignia hamulca ręcznego, jak i nożnego służą do jednoczesnego uruchamiania hamulca przedniego i tylnego.

Przeczytaj też: Blechmann R 18 – nowy custom bike od BMW Motorrad

Najnowsze

Paula Lazarek

Porsche Cayenne Turbo Coupe po kuracji w warsztacie Mansory. Sprint do „setki” w 3,2 sekundy!

Porsche Cayenne Turbo Coupe po tuningu Mansory zyskał nie tylko jaskrawy pomarańczowy lakier, ale także spory zastrzyk mocy i liczne zmiany mechaniczne. W tej odświeżonej wersji Cayenne jest bardzo ciekawy i z pewnością sprawi, że niejeden kierowca obejrzy się za wami na ulicy, gdy będziecie prowadzić swoją "pomarańczkę" w wersji turbo!

Tuner Mansory to jeden z tych warsztatów, który bierze na „swoje barki” odpowiedzialność za tworzenie pakietów modyfikacji dla samochodów z najwyższej półki. Wielokrotnie juz zaprezentował swoje eksluzywne projekty z ogromnym zastrzykiem mocy dla Lamborghini, Ferrari, czy Bentleya. Teraz w ofercie Mansory znajdziemy akcesoria i zestawy modyfikacji dla takich marek jak: Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Lotus, Maserati, Mclaren, Mercedes, Porsche, Range Rover czy Rolls-Royce. 

Tunerzy Mansory wytwarzają elementy ręcznie, korzystając przy tym z włókna węglowego, które jest wszechobecne w każdej propozycji modyfikacji. Dzięki zastosowaniu tego materiału do budowy produktów takie modyfikacje przyczyniają się do obniżenia wagi pojazdu, co przynosi wiele korzyści: od poprawy osiągów po redukcję spalania.

Porsche Cayenne Turbo Coupe

Jeśli jesteście właścielami Porsche Cayenne Turbo Coupé i chcielibyście, aby ten model wyglądął jeszcze lepiej i dodatkowo miał więcej mocy to chyba czas „zaprzyjaźnić” się z tunerami Mansory. Na pierwszy rzut oka widać sporo wizualnych zmian – nie tylko lakier, ale także nowa, bardziej „zadziorna” maska, przedni zderzak z gruntownie przeprojektowanym obszarem wlotu powietrza, który również ma inaczej zaprojektowane i ułożone poziomo światła do jazdy dziennej LED oraz nowy spojler.

Porsche Cayenne Turbo Coupe

Dla wielu osób kontrowersyjne jednak są przeprojektowane linie boczne, internauci zastanawiają się, czy olbrzymie nadkola są faktycznie potrzebne Porsche Cayenne oraz te „fałszywe” wloty powietrza. Całej stylizacji wg Mansory dopełnia spojler na dachu oraz nowy dyfuzor.

Projektanci z Mansory zastosowali dwie podwójne rury wydechowe sportowego układu wydechowego. Udało im się także zwiększyć moc czterolitrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem od 550 do 700 KM i maksymalnie od 770 do 900 Nm, przy czym lwia część zwiększenia mocy wynika ze zmodyfikowanej elektroniki silnika. Według Mansory, Porsche Cayenne Turbo Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy i osiąga maksymalnie 300 km/h. Dla porównania: samochód seryjny pokonuje standardowy sprint w 3,9 sekundy i jedzie z maksymalną prędkością 286 km/h. Robi wrażenie!

Porsche Cayenne Turbo Coupe

Mansory całkowicie przeprojektował także wnętrze Porsche Cayenne Coupé. W środku możemy komfortować rozsiąść się na skórzanych fotelach z ciekawym pikowaniem w diamenty 3D oraz ozdobnymi przeszyciami, które podkreślają kolor nadwozia. Wewnątrz znajdziemy również wiele  elementów karbonowych,a także zestaw aluminiowych pedałów i podsufitkę wykonaną z Alcantary.

Najnowsze

Juventus promuje elektryczne Jeepy – zobacz na filmie!

W nowym spocie zaprezentowane są podobieństwa między osiągami SUV-ów Jeep 4xe i umiejętnościami zawodników Juventusu. Zobaczcie ten wyjątkowy film!

Premiera filmu odbyła się podczas wczorajszego meczu Crotone z Juventusem. Na biało-czarnych koszulkach piłkarzy z Turynu znajduje się logo Jeepa®4xe, które podkreśla syntezę technologii hybrydowej plug-in i ekologii. Piłkarze drużyny Biało-Czarnych wystąpią w koszulkach z logo Jeep 4xe w jednym z nadchodzących międzynarodowych meczów zaplanowanym na koniec października.

W nowym spocie zaprezentowane są podobieństwa między osiągami SUV-ów Jeep 4xe i umiejętnościami zawodników oraz wartości wspólne dla włoskiego zespołu i marki. Pytania zadawane Bentancurowi, Kulusevskiemu, Bonucciemu, McKenniemu i Ronaldo zaakcentowały kultowy charakter koszulki Juventusu, podobnie jak 7-szczelinowego grilla Jeepa. A któż może wygłosić najlepszą opinię na temat tej kultowej cyfry, jeśli nie słynny CR7?

Nie mniej fascynujące są nawiązania do osiągów: strzały samego Ronaldo z prędkością nawet ponad 35 km/h, tak samo ekscytujące, jak osiągi nowych SUV-ów Jeepa 4xe, z ich zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym odpowiadającym dystansowi pokonanemu przez Napastnika w czterech meczach.

Zobaczcie ten ekscytujący film:

Najnowsze

Ford Mustang Mach 1 – kultowy muscle car napędzany V8 nadjeżdza!

Ford ogłosił, że po raz pierwszy w historii wprowadzi do sprzedaży w Europie limitowaną edycję wyczynowego Mustanga Mach 1. Producent stworzył także aplikację, której zadaniem jest przygotowywanie i udostępnianie unikalnych filmów wideo Mach 1 oraz oglądanie samochodu w rozszerzonej rzeczywistości.

Mach 1 jest również pierwszym seryjnym Mustangiem, dostępnym w Europie ze sportową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów TREMEC, wyposażoną w system płynnej redukcji biegów, dopasowujący obroty oraz udoskonalony układ chłodnicy oleju, przygotowany do pracy przy ekstremalnych obrotach. Klienci mogą również wybrać 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów Forda, z dostosowaną chłodnicą oleju i przestrojonym oprogramowaniem, które sprosta wyższym wymaganiom, zarówno na torze, jak i na drogach.

Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda – zmodyfikowanego dla tego modelu, aby poprawić osiągi zarówno na drodze, jak i na torze.

Układ dolotu powietrza Open Air Induction System, kolektor dolotowy, przepustnice o średnicy 87 mm, zwiększające swobodny przepływ powietrza do silnika, wersja dzieli z modelem Mustang Shelby GT350 – dostępnym w salonach Forda w Ameryce Północnej.  Udoskonalone „płuca” współpracują ze specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego oraz podwójnym wtryskiem paliwa, łączącym wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni i niskociśnieniowy wtrysk do kolektora, co zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalając rozkręcać silnik do 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr/min.

Ford Mustang Mach 1 - kultowy muscle car napędzany V8 nadjeżdza!

Mustang Mach 1 z manualną przekładnią jest również standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający przyczepność, zarówno na prostych odcinkach, jak i podczas wychodzenia z zakrętów.

W zaawansowanej 10-biegowej przekładni automatycznej Forda na potrzeby modelu Mustanga Mach 1 zmieniono konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszące wykres momentu obrotowego, zmieniające charakterystykę przełożeń i dynamikę. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami w ekstremalnych próbach na torze, zastosowano drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Zarówno wersję z przekładnią manualną, jak i automatyczną posiadają dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, przydatny w próbach sportowych.

Ford Mustang Mach 1 - kultowy muscle car napędzany V8 nadjeżdza!

System zawieszenia MagneRide 1 pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe.

Górny i dolny grill Mustanga Mach 1 przyciągają wzrok błyszczącą czernią, a kultowe logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na obu przednich błotnikach.

Ford Mustang Mach 1 - kultowy muscle car napędzany V8 nadjeżdza!

Wśród standardowo oferowanych elementów wyposażenia zapewniających komfort znalazły się: podgrzewane i wentylowane przednie fotele, zaawansowany system łączności Ford SYNC 3, 2 najwyższej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem FordPass Connect 3, odpowiedzialny za komunikację ze światem.

Ford Mustang Mach 1 - kultowy muscle car napędzany V8 nadjeżdza!

Wnętrze wyróżnia się kolorystyką Ebony i aluminiowymi detalami Dark Engine, a skórzane sportowe fotele zdobią przeszycia w kolorze Metal Grey. Każdy Mustang Mach 1 jest sygnowany unikatową tabliczką na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i seryjnym numerem egzemplarza. Wnętrze uzupełniają charakterystyczne dla tej wersji listwy progowe i ekran startowy systemu, witający na 12-calowym wyświetlaczu zegarów cyfrowych.

Dla uczczenia premiery Mustanga Macha 1, Ford przygotował pierwsze na świecie działanie interaktywne, dzięki któremu użytkownicy mogą tworzyć własne krótkie filmy w aplikacji online. Aplikacja daje możliwość wyboru koloru i kątów ujęcia z kamery własnego Mustanga Mach 1, w niepowtarzalnym, krótkim wideo, które można udostępniać w mediach społecznościowych. Oferuje również użytkownikom działanie w rzeczywistości rozszerzonej i „przeniesienie” własnego cyfrowego Mach 1 do realnego świata.

Najnowsze