„Manifest na rzecz mobilności miejskiej”, czyli co łączy Ubera i Blablacar?
Czterej główni gracze w dziedzinie mobilności, czyli Blablacar, Mobilize, grupa RATP i Uber, ogłaszają „Manifest na rzecz mobilności miejskiej”. To pierwszy etap działań, które mają zmienić obecny system mobilności miejskiej. O co w nim dokładnie chodzi?
„Manifest na rzecz mobilności miejskiej” jest pierwszym etapem wdrażania zobowiązań podjętych przez Blablacar, Mobilize, grupę RATP i Ubera na rzecz zmiany obecnego systemu mobilności miejskiej. Jego celem jest opracowanie we współpracy z władzami publicznymi bogatej i innowacyjnej oferty, która posłuży podróżującym oraz miastom – uwolnionym od emisji spalin, zamożniejszym i sprzyjającym włączeniu społecznemu.
Punktem wyjścia do wspólnych prac była ocena stanu faktycznego. Obecnie istnieje wiele nowych usług mobilności, które funkcjonują oddzielnie, przy ograniczonym dialogu między operatorami a władzami publicznymi. W tych okolicznościach czterech głównych graczy w dziedzinie mobilności wspólnie opracowało nową wizję mobilności miejskiej opartą na czterech filarach:
- Pozytywnym wpływie na środowisko poprzez zmniejszanie zanieczyszczenia generowanego przez system transportowy oraz ograniczenie śladu węglowego flot i usług mobilnych
- Promowaniu zoptymalizowanego wykorzystania przestrzeni publicznej i podnoszeniu jakości życia mieszkańców poprzez tworzenie bardziej przyjaznej i mniej zatłoczonej przestrzeni publicznej
- Zagwarantowaniu użytkownikom łatwego dostępu do usług poprzez opracowanie atrakcyjnych ofert, które będą przystępne cenowo dla wszystkich i wszędzie dostępne
- Poprawie łatwości obsługi (ang. improving user experience) dzięki zaoferowaniu bezpiecznego, niezawodnego i łatwego w użyciu systemu transportowego
Opierając się na swojej wiedzy i doświadczeniu, członkowie think-tanku zamierzają między innymi zbadać możliwość stworzenia infrastruktury sprzyjającej wprowadzeniu zielonych i współdzielonych środków transportu. Celem będzie także rozwój usług współdzielonej mobilności pierwszego i ostatniego kilometra na żądanie, a także usług dodatkowych, w celu zapewnienia ciągłości obsługi poza godzinami szczytu, w tym w nocy. W perspektywie krótkoterminowej partnerzy chcą rozpocząć eksperyment, który umożliwi mieszkańcom przetestowanie zróżnicowanej, bardziej elastycznej i bardziej ekologicznej oferty mobilności.
Aby to osiągnąć, projekt „Mobilité360” opowiada się również za wdrożeniem rozwiązania bazującego na ścisłej współpracy, którego nadrzędną wartością będzie prowadzenie zorganizowanego dialogu między operatorami i władzami publicznymi, ułatwiona i ukierunkowana wymiana informacji i wiedzy oraz współtworzenie innowacyjnych rozwiązań.
Najnowsze
-
Suknia z samochodowych kabli, tren z wycieraczek? Hyundai Re:Style – oni wiedzą jak to robić dobrze
W dobie, gdy słowo recykling odmienia się przez wszystkie przypadki, także w motoryzacji, pewne działania koncernów przestają dziwić. Ale tego jeszcze nie było! Hyundai Motor uruchomił w Europie platformę Re:Style - kreacje z przetworzonych resztek po produkcji aut stworzył sam Jeremy Scott! -
Land Rover Classic otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując Defender Classic V8 od Works Bespoke
-
50 lat Golfa na Torze Modlin – wyjątkowy jubileusz kultowego modelu Volkswagena
-
Urządzenie wykrywające drony zadziałało! Polska firma była odpowiedzialna za bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej na F1 w Austrii
-
Jak założyć działalność spedycyjną? Formalności, koszty, uwarunkowania