
Lotniskowy olbrzym z silnikami Scania
Zwykle nie publikujemy informacji o pojazdach specjalnego przeznaczenia, ale ten zrobił na nas kolosalne wrażenie. Potężny ośmiokołowiec, wyprodukowany przez Oshkosh Corporation, jest zdolny pomieścić nawet 17 000 l wody. Pojazd zostanie wprowadzony do użytku w kwietniu 2017 roku.
Oshkosh Corporation jest znanym producentem ciężkich pojazdów użytkowych przeznaczonych dla wojska, straży pożarnej i służb ratowniczych. Firma dostarcza też pojazdy budowalne, komunalne i podnośniki. W tym roku świętuje stulecie swojej działalności.
Nowy pojazd nazwany Striker 8×8 to nowoczesny samochód typu ARFF (ang. Aircraft Rescue and Firefighting – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy) – wg producenta jest najbardziej skutecznym pojazdem dla ratownictwa lotniskowego, jaki dotąd powstał. Może poruszać się w trudnym terenie, ma napęd wszystkich kół i olbrzymi zbiornik wody. Jest znakomitym samochodem gaśniczym.
Pojazd został wyposażony w dwa 16-litrowe silniki Scania V8. Każdy z nich osiąga moc 770 KM. Napędzane nimi odśnieżarki wirnikowe są używane przez Metropolitan Airports Commission, operatora lotniska w Minneapolis w znanej z mroźnych zim Minnesocie, gdzie opady śniegu sięgają 115 cm rocznie.
8×8 Striker – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy
- Zmodernizowany pojazd typu ARFF zadebiutuje podczas „Fire Department Instructors Conference” w Indianapolis w kwietniu 2017 roku.
- Pojemność zbiornika wody: 17 000 l.
- Pojemność zbiornika środka gaśniczego: 2400 l.
- Masa całkowita: 62 t.
- Prędkość maksymalna: 110 km/h.
- Układ napędowy: dwa 16-litrowe silniki Scania V8 o mocy 770 KM
i maksymalnym momencie obrotowym 3183 Nm. Silniki są zgodne z normą emisji spalin Tier 4 final. - Pojazd wyróżnia się wysoką mocą, zwrotnością, bardzo dobrymi własnościami jezdnymi oraz komfortową kabiną z doskonałą widocznością.
Nowy pojazd 8×8 będzie sprzedawany głównie w Chinach i na Bliskim Wschodzie.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: