Lancia Ypsilon Versus i inne pomysły designerów

Lancia Ypsilon Oro Moda Milano i Versus - to dwie nowe, limitowane wersje najmniejszego modelu włoskiej marki, które trafią na polski rynek. Obie odmiany mają odzwierciedlać najnowsze trendy w modzie. Wcześniej Donatella Versace projektowała samochody innych marek: Lamborghini i Mini.

Lancia Ypsilon Versus w kolorze Bronzino (w opcji B-colore) prezentuje się nadzwyczaj elegancko
fot. Lancia

Lancię Ypsilon Versus po raz pierwszy zaprezentowano na ubiegłorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Została wyprodukowana w limitowanej liczbie 1000 sztuk, z czego połowa trafiła na rynek włoski. Dla Polski przeznaczono jedyne 30 egzemplarzy Lancii Ypsilon Versus w cenie 52 900 zł (benzyna) i 59 900 zł (diesel). Zatem z zakupem należy się spieszyć!

Łechtanie próżności
Nie bez powodu do prac przy projektowaniu linii Versus zaproszono słynną firmę odzieżową Versace; chodzi o zwrócenie uwagi eleganckiej płci pięknej. Auto nawiązuje do młodzieżowej stylizacji; prezentuje się wyjątkowo ciekawie w kolorze Bronzino (w opcji B-colore). Matowy dach i lusterka boczne, chromowane i oksydowane elementy tylnego zderzaka, czy klamki bagażnika  z logo Versus nadają mu luksusowego charakteru. Logo zdobi również zagłówki siedzeń. Wnętrze Ypsilon Versus wykończone jest brązową, szytą ręcznie skórą, a deska rozdzielcza i drążek skrzyni biegów chromowanymi elementami. Ypsilon Versus osadzono na 16-calowych felgach i zaoferowano wybór jednego z dwóch silników: 1,4-litrowej benzyny o mocy 95 KM lub 1,3-litrowego, 90-konnego turbodiesla.
 

Lancia Ypsilon Oro Moda Milano
fot. Lancia 

Lancia Ypsilon Oro Moda Milano również nie umknie kobiecemu oku, wrażliwemu na styl, czy wyrafinowany design. We wnętrzu zastosowano materiały świetnej jakości: siedzenia zostały pokryte alcantarą, a wszystkie łączenia skórzanych elementów obszyto srebrną nicią. Auto wyposażono seryjnie w 15-calowe felgi aluminiowe oraz przyciemnane tylne szyby, dwustrefową klimatyzację automatyczną i system głośnomówiący z Bluetooth – w koncernie Fiata zwany Blue&Me, który umożliwia dostęp do wszystkich funkcji telefonu bez odrywania rąk od kierownicy. A dla mniej pewnych swego wyczucia (bynajmniej nie stylu) zamontowano w standardzie tylne czujniki parkowania. Wartość dodatkowego pakietu, oferowanego dodatkowo do ceny podstawowej wersji Lancia Ypsilon Oro – to 10 600 zł, czyli za serię specjalną Moda Milano dostępną jedynie z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 77 KM trzeba zapłacić 49 900 zł.

Lambo Versace Edition ma niesamowite czarne felgi. Na zdjęciu wersja „standardowa” Murcielago LP640
fot. Lamborghini

Lamborhini Versace Edition – czyli czego się nie robi, żeby błyszczeć…
Szyty na miarę projekt pozwala zaspokoić potrzebę indywidualizmu. To nie pierwszy przypadek współpracy domu modowego Versace z firmą motoryzacyjną. W 2006 r. także na paryskich targach motoryzacyjnych, zaprezentowano Lamborghini Murcielago LP640, w limitowanej wersji Versace Edition. Tę superbrykę dostępną wyłącznie w białym malowaniu, z czarnymi felgami o nietypowym wzorze i wnętrzu sygnowanym logo Versace, wyprodukowano w liczbie zaledwie 10 egzemplarzy!
Typowe skojarzenie to odrobina próżności dla niej – w postaci Lancia Ypsilon Versus – i trochę większa dla niego, zaparkowane obok w garażu. To tradycyjny obrazek, a może by tak odwrotnie?

Mini Cooper projektowany przez Donatelle Versace
fot. Mini

Mini Cooper projektowany przez Donatelle Versace przeznaczony na cele charytatywne
Pomysł projektowania aut wespół ze znanymi projektantami zapoczątkował koncern BMW zapraszając Donatellę Versace do stworzenia ekskluzywnego MINI, które zadebiututowało na balu charytatywnym na rzecz walki z AIDS w 2005 r. Czarny kabriolet MINI Cooper polakierowany został w słynny „barokowy” wzór Versace. Siedzenia pokryto czarną, zszytą złotym szwem skórą. Stanowiący główny element kokpitu drążek zmiany biegów został ozdobiony srebrnym symbolem meduzy Versace. Ponadto okalały go dwa oryginalne kryształy Swarovskiego.  Auto osiągnęło na aukcji internetowej rekordową cenę 125 049 Euro. Suma taka padła po zaledwie 40 godzinach od rozpoczęcia transakcji, przy cenie wywoławczej 1 Euro. Rynkowa wartość MINI wówczas wynosiła około 25 000 Euro. Dochód ze sprzedaży MINI Versace został przekazany organizatorom balu charytatywnego Life Ball, wspierającego kampanię na rzecz walki z AIDS. 

Mini Clubman w wersji Agent Provocateur
fot. Mini

Bielizna Agent Provocateur eksponowana za pośrednictwem Mini Clubman
W zeszłym roku tradycyjnie już Life Ball MINI został stworzony przez projektanta mody, któremu dedykowana była cała uroczystość otwarcia balu, czyli Agent Provocateur – za bazę posłużył tym razem MINI Clubman. Auto kształtem przypominało starą angielską furgonetkę policyjną. Na zewnątrz zostało pomalowane na różowo i ozdobione światełkami, a wewnątrz stało się celą więzienną z zaciemnionymi szybami i żelaznymi kratami! Dodatkowo wyposażono go w całkowicie rozkładające się tylne siedzenia i kajdanki na kostki.

Policyjny MINI van Agent Provocateur ze skórzanymi siedzeniami, szwami jak przy siodle oraz specjalnym miejscem przeznaczonym na długopis i notatnik policyjny, skojarzono z – uznawaną w środowiskach feministycznych za kontrowersyjną – sesją zdjęciową z ubranymi w seksowną bieliznę modelkami.

MINI po raz ósmy z rzędu wsparło majowy Life Ball – największy w Europie bal charytatywny poświęcony walce z AIDS. Wcześniej samochody te projektowały Missoni, Ferre i wspomniana Versace, dzięki którym na konto Life Ball wpłynęły dotacje wysokości 260 000 Euro.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze