
Ładowarka Tesli dla każdego! Producent udostępnia swoje ładowarki pojazdom innych marek
Jakiś czas temu Elon Musk obiecał, że udostępni ładowarki Tesli dla innych samochodów. I słowa dotrzymał.
Tesla obsługuje ponad 25 tysięcy ładowarek na całym świecie. I choć pierwotnie powstały po to, by zasilać prądem samochody amerykańskiego producenta, to jakiś czas temu Elon Musk obiecał, że udostępni superchargery Tesli dla innych samochodów elektrycznych. I słowa dotrzymał.
10 ładowarek Tesli działających w Holandii zostało udostępnione do powszechnego użytku kierowcom aut elektrycznych. Oznacza to, że kierowcy naładują tam każdego elektryka, nie tylko tego z logo Tesli. Warunkiem jest jedynie posiadanie odpowiedniego złącza (CCS) oraz zainstalowanie aplikacji Tesli koniecznej do obsługi urządzenia.
Oczywiście korzystanie z superchargerów Tesli przez kierowców samochodów innych marek jest odpłatne. Standardowa kwota to 0,59 euro za kWh. Można ją jednak obniżyć do 0,24 euro za kWh, wykupując miesięczną subskrypcję wycenianą na 12,99 euro. Ceny Tesli są niższe niż w przypadku popularnej sieci Ionity. Trzeba zwrócić jednak uwagę, że moc ładowania stacji Tesli również jest niższa. Superchargery Tesli póki co obsługują do 250 kW, podczas gdy Ionity zapewnia nawet 350 kW.

Dlaczego Tesla zdecydowała się na taki ruch? Przedstawiciele amerykańskiej marki twierdzą, że chcą w ten sposób wesprzeć rozwój elektromobilności w Europie. Producent nie wyklucza poszerzenia dostępności sieci także o inne kraje Starego Kontynentu.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: