Kup auto nie wychodząc z domu, czyli jak działają „wirtualne salony”?
Wiele firm, z często bardzo różnych branż, próbuje przetrwać epidemię koronawirusa, oferując doradztwo i sprzedaż swoich towarów lub usług online. Podobną drogą próbuje iść branża motoryzacyjna, a pierwsi producenci już zachęcają nas do kupna wymarzonego modelu bez wychodzenia z domu.
Wyniki sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku nie są optymistyczne, a będą jeszcze gorsze. Chociaż przez część marca nie obowiązywał jeszcze zakaz opuszczania miejsca zamieszkania, to i tak zanotowaliśmy duży spadek zainteresowania nowymi samochodami, a kwiecień będzie pod tym względem jeszcze gorszy. Producenci robią jednak co mogą, aby zachęcić potencjalnych klientów do nieodkładania decyzji zakupowych.
Można powiedzieć, że swego rodzaju prekursorem w „zdalnym” działaniu dilerów, była Skoda, która w październiku 2017 roku zaprezentowała dwa „wirtualne salony” (w Hiszpanii i Angilii). To idealne narzędzie na dzisiejsze czasy, dzięki któremu klienci mogą zobaczyć podczas transmisji na żywo prezentację modeli marki. Istnieje oczywiście możliwość indywidualnej rozmowy ze sprzedawcą, a także złożenia zamówienia na skonfigurowany przez nas egzemplarz.
Przeczytaj także: Koniec Mondeo bliski? Ford zamknie dużą część swoich dilerów w Europie. W Polsce bez zmian
Nad podobnym systemem „wirtualnej sprzedaży” pracowała Toyota, a wraz z nią Lexus. Jak tłumaczą przedstawiciele japońskiego koncernu, już w październiku testowane było działanie „Internetowego Salonu Toyoty”, a epidemia koronawirusa skłoniła kierownictwo do szybszego wdrożenia tego projektu. Korzystanie z tej platformy umożliwia zapoznanie się z dostępnymi samochodami, konsultacje ze sprzedawcą, a także indywidualną konfigurację konkretnego auta, wspólnie z przedstawicielem wybranego dilera. Nasz pojazd może zostać też dostarczony pod wskazany adres.
Również Hyundai oferuje zbliżone rozwiązanie. Po wybraniu interesującego nas modelu, możemy skontaktować się z lokalnym salonem i poprosić o prezentację wideo samochodu. Sprzedawca doradzi też podczas konfigurowania naszego egzemplarza, pomoże w doborze finansowania, a nawet załatwi rejestrację auta, które przywiezie nam pod dom.
Przeczytaj także: Czy samochód łatwo zhakować? Samochody na celowniku hakerów
Podobną inicjatywę rozpoczął Citroen oraz Opel, ale te marki zachęcają głównie do zapoznania się z ofertą aut dostępnych u dilerów, a następnie do skontaktowania się ze sprzedawcą w dogodny dla siebie sposób (również przy użyciu popularnych komunikatorów).
A jak epidemia koronawirusa wpłynęła na wasze plany zakupowe? Odłożyliście decyzję kupna nowego samochodu, czy chcecie skorzystać z jednego ze „zdalnych” programów?
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: