Krok od tragedii – motocyklista o mały włos nie został wepchnięty pod ciężarówkę

O wyjątkowym szczęściu może mówić motocyklista, w którego uderzył nieuważny kierowca. To zdarzenie mógł przypłacić życiem.

Motocykl i samochód wjeżdżały z drogi podporządkowaną na główną, ale motocyklista, natychmiast po wykonaniu manewru, zatrzymał się przy prawej krawędzi jezdni. Tego nie zauważył kierowca, prawdopodobnie upewniający się czy z lewej strony nic nie nadjeżdża.

Auto uderzyło w tył motocykla, który nie przewrócił się od razu, a motocyklista przewracając się omal nie wpadł pod nadjeżdżającą ciężarówkę. Skończyło się na szczęście tylko na uszkodzonym sprzęcie.

Najnowsze

Renault Megane R.S. Trophy – podane na ostro

Megane R.S. Trophy oznacza więcej mocy, twardsze zawieszenie i bardziej bezkompromisowy charakter.

Najnowsze Megane R.S. Trophy jest pierwszym modelem wyposażonym w nową wersję silnika 1.8 l turbo. Jego moc została zwiększona do 300 KM, a moment obrotowy do 420 Nm, co uzyskano głównie dzięki nowej turbosprężarce oraz nowemu układowi wydechowemu. Wyposażono go w zawór mechaniczny, który umożliwia zmianę brzmienia silnika. Pomimo lepszych osiągów samochód spełnia nową normę emisji spalin Euro 6Dt, która będzie obowiązywać od 1 września 2018 roku.

Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów lub z przekładnią automatyczną EDC. W przypadku manualnej przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,7 s. Prędkość maksymalną producent określa na 260 km/h.

W układzie jezdnym nowego Renault Megane R.S. Trophy zastosowano system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi i amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami przy sprężaniu. W standardzie jest również utwardzone zawieszenie Cup (amortyzatory o 25%, sprężyny o 30%, a stabilizatory o 10%), z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen.

Auto ma przednie tarcze hamulcowe dwumateriałowe, a także specjalne aluminiowe 19” obręcze kół o zmniejszonej masie, oferowane tylko w tej wersji, i dopasowane do nich wyczynowe opony Bridgestone. Dla amatorów mocniejszych doznań z jazdy auto może być również wyposażone w sportowe siedzenia przednie Recaro (umieszczone niżej od standardowych o 20 mm) pokryte alcantarą.

Najnowsze

Skrajnie niebezpieczne wyprzedzanie na autostradzie

Autostrady to najbezpieczniejszy rodzaj dróg, ale nigdy nie staną się w pełni bezpieczne, jeśli będą po nich jeździli tacy kierowcy, jak na tym nagraniu.

Kierowca rażąco łamiący przepisy jest niebezpieczny w każdej sytuacji. Szczególnie na autostradzie, gdzie z racji rozwijanych prędkości, nawet jeden nerwowy ruch innego kierującego, który chce uniknąć kontaktu, może doprowadzić do wypadku.

Co więc powiecie na zachowanie jegomościa w czerwonej Kii Rio? Wpadł na pomysł, aby wyprzedzić ciężarówkę wjeżdżając na powierzchnię wyłączoną z ruchu, a później na pas rozbiegowy. Niewiele brakowało, a zderzyłby się z samochodem, który właśnie zaczął wjeżdżać na autostradę.

Najnowsze

Auto przekoziołkowało z wyżej biegnącej drogi tuż przed innym samochodem

Do bardzo niecodziennego wypadku doszło, ponieważ kierowca miał problemy z podłączeniem ładowarki do telefonu.

Na nagraniu można zobaczyć nietypowy przebieg drogi szybkiego ruchu. Biegnące obok siebie jezdnie na pewnym odcinku usytuowano na zupełnie różnych wysokościach, tworząc pomiędzy nimi niedużą skarpę. To sprawiło, że samochód, nad którym panowanie stracił kierowca, nie zjechał na sąsiedni pas, ale przekoziołkował na niego.

Kierujący samochodem z kamerą uniknął zderzenia i wydaje się, że nie uderzył w niego żaden odłamek. W internecie pojawiły się informacje, że do wypadku doprowadziła chęć naładowania telefonu. Kierowca zapewne miał problemy z podłączeniem kabla do telefonu. Nie wiemy natomiast w jakim stanie są osoby biorące udział w wypadku.

Najnowsze

Audi TT i Audi TTS po kuracji odmładzającej

Dwadzieścia lat po premierze pierwszej generacji modelu TT, jego trzecia odsłona zostaje odświeżona. Otrzymuje nowy, bardziej wyrafinowany wygląd zewnętrzny, silniki o zwiększonej mocy i rozszerzoną linię standardowego wyposażenia.

Muskularny i jeszcze bardziej sportowy – oto wygląd zewnętrzny nowego Audi TT. Jego przód to charakterystyczny, trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe o zmienionym wzorze. Reflektory przednie w technice diodowej lub diodowej Matrix są dostępne opcjonalnie. Razem z nimi występuje inny charakterystyczny element stylistyczny – kierunkowskazy z dynamicznym sposobem sygnalizowania.

Do palety barw nadwozia dochodzą trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo.

W nowym TT Audi oferuje dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM. Druga jednostka to 45 TFSI mająca 245 KM. Obie rozwijają jeszcze więcej mocy niż ich poprzednicy. Jednostka 2.0 TFSI o mocy 306 KM montowana w wersji TTS, rozpędza odmianę Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o dziesięć setnych sekundy szybciej niż w modelu poprzednim. Wszystkie trzy jednostki napędowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Z silnikami TT Audi montuje sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną S tronic (standardowa w TTS). W obu typach skrzyń, krótkie przełożenia biegów niższych pozwalają na dynamiczne przyspieszanie, podczas gdy dłuższe przełożenia biegów wyższych redukują prędkość obrotową silnika i ograniczają zużycie paliwa.

Wersja z silnikiem 45 TFSI może być wyposażona w napęd na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Quattro, podobnie jak system dynamicznego prowadzenia Audi drive select przy pomocy którego kierowca sam ustala różne tryby prowadzenia, to wyposażenie standardowe wersji TTS. Ustawienia Audi drive select wpływają również na dostępny opcjonalnie adaptacyjny układ kontroli tłumienia magnetic ride, który dla TTS jest także elementem wyposażenia standardowego.

Najnowsze