Koronawirus: mobilne laboratorium na bazie samochodu MAN TGE. Ile może wykonać testów w ciągu doby?

MAN zaprojektował innowacyjny pojazd diagnostyczny umożliwiający bezpieczne i szybkie diagnozowanie przypadków zakażenia SARS CoV-2.

Pojazd MAN przystosowany do wykonywania testów na obecność koronawirusa w krótkim czasie dostarcza bezpośrednio na miejscu wyniki testów PCR. Istotną zaletą tego innowacyjnego rozwiązania jest nie tylko łatwy dostęp do testów, ale także krótki czas ich wykonywania. Dzięki zainstalowaniu na pokładzie pojazdu MAN TGE innowacyjnych urządzeń do diagnostyki molekularnej Vivalytic firmy Bosch Healthcare Solutions wyniki testów PCR gotowe są już w ciągu 39 minut. Są to aktualnie najszybsze na rynku, dopuszczone do stosowania urządzenia do wykonywania testów PCR.

Mobilny pojazd diagnostyczny jest wyposażony w urządzenia cyfrowe. Można w nim w sposób ciągły wykonywać cztery zadania: pobieranie wymazu, wykonanie testu, analizę wyniku i przekazanie informacji o wyniku. Wyniki testów PCR przesyłane są cyfrowo, w czasie rzeczywistym, z urządzenia testującego na laptop. Umożliwia to szybkie sporządzenie raportu bezpośrednio w transporterze MAN i przesłanie go do właściwych organów służby zdrowia, urzędów lub poddanych testowi osób. Może on w ciągu doby wykonać ponad 500 testów.

Przygotowano pojazdy oparte na dwóch różnych koncepcjach: pierwszy ma standardowy rozstaw osi i całkowitą masę dopuszczalną 3,5 t, zaś drugi posiada dłuższy rozstaw osi i całkowitą masę do 5,5 t. Pojazdy w krótszej wersji zostały wyposażone przez uczestniczącą w pracach projektowych firmę aprimeo diagnostics – partnera dystrybucyjnego Bosch – w aparaty testujące Vivalytic (do 16 sztuk w pojeździe) i są stosowane jako mobilne pojazdy diagnostyczne. Aparaty testujące Bosch Vivalytic umieszczono w specjalnie przygotowanych systemach szaf. Wymazy pobierane są poza pojazdem, pod opieką wykwalifikowanego personelu medycznego. Takie rozwiązanie zapewnia możliwość wykonania testów u wielu osób i dobrze sprawdza się w przypadku konieczności testowania pensjonariuszy domów opieki, uczniów i personelu szkół, uczestników dużych imprez lub pracowników przedsiębiorstw.

Najnowsze

Goodc

Black Friday czy Green Saturday? Badania Forda pokazują, że kupujący będą czekać i płacić więcej za ekologiczne dostawy

Okazuje się, że chcemy, by nasze paczki i zakupy online były transportowane pojazdami elektrycznymi.

Według nowego badania zleconego przez Forda, większość kupujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech (ale z pewnością w innych europejskich krajach także) wolałaby otrzymywać dostawy online transportowane pojazdami o napędzie elektrycznym.

Ponad połowa badanych (58%) stwierdziła, że ​​wolałaby, aby ich usługa dostawy korzystała z pojazdu o napędzie elektrycznym, a 49% ankietowanych byłoby gotowych czekać dłużej na bardziej ekologiczne dostawy. Jednak liczba kupujących, którzy byliby gotowi zapłacić dodatkowe pieniądze za bardziej energooszczędne dostawy, była mniejsza – wynosiła 28%.

Ford zlecił badanie, aby lepiej zrozumieć nastawienie konsumentów do elektryfikacji.  W świetle blokad COVID-19, oczekuje się, że tegoroczny Black Friday znacznie przyczyni się do wzrostu ruchu samochodów dostawczych dostarczających towary pod drzwi klientów.

Po europejskich drogach jeździ ponad 32 miliony samochodów dostawczych, a Ford zaczął już wprowadzać zelektryfikowane wersje swoich najlepiej sprzedających się samochodów dostawczych.

Chcemy, by nasze paczki i zakupy online były transportowe pojazdami elektrycznymi

Przeczytaj też: To najbardziej pracowity rok dla kierowców samochodów dostawczych: „Gorący, świąteczny okres dopiero przed nami. Będziemy pracować nawet w Boże Narodzenie”

Dave Petts, lider rynku miejskich zelektryfikowanych samochodów dostawczych, Ford of Europe, powiedział:

Zakupy w domu to w dużej mierze „nowa norma” i zachęcające jest, że dla wielu osób kluczową sprawą jest sposób, w jaki otrzymują dostawy. Pomagamy firmom dostawczym zmniejszyć ich ślad węglowy dzięki naszym hybrydowym i bezemisyjnym samochodom dostawczym, w tym nadchodzącemu całkowicie elektrycznemu E-Transitowi.

Przeczytaj też: Ford E-Transit, czyli nadszedł czas na elektryczne dostawczaki. Zasięg do 350 km!

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid van jest już w sprzedaży w całej Europie i łączy w sobie wydajny 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z podpodłogowym akumulatorem. Ten system zapewnia zasięg o zerowej emisji do 50 km i łączny zasięg 500 km, wspierany przez innowacyjną technologię geofencing, która automatycznie przełącza furgonetkę na napęd wyłącznie akumulatorowy w strefach o niskiej emisji. Firmy mogą również tworzyć własne geostrefy, aby poprawić jakość powietrza we wrażliwych lokalizacjach, takich jak szkoły, parki i okolice magazynów.

Chcemy, by nasze paczki i zakupy online były transportowe pojazdami elektrycznymi

Niedawno zapowiedziany samochód dostawczy Ford E-Transit to znacząca zmiana w środowisku miejskich samochodów dostawczych. Oferuje taką samą przestrzeń ładunkową, jak istniejące tranzyty z silnikiem diesla i docelowy zasięg do 350 km, umożliwiając firmom miejskim pracę na zwykłych trasach niezależnie od obciążenia i pogody.

Najnowsze

Fotele w Skodzie przechodzą rygorystyczne testy zanim trafią do produkcji. Jak to wygląda?

Fotel to podstawowy element wyposażenia samochodu. Musi być nie tylko wygodny, ale także wytrzymały i bezpieczny. Jak wygląda testowanie foteli w Skodzie?

Typowy fotel kierowcy w Skodzie waży około 22 kilogramy i może składać się z ponad 100 różnych części, w zależności od konstrukcji. Konstruktorzy muszą sprostać szerokiemu spektrum wymagań klientów. Wygoda i praktyczność to zaledwie kilka spośród wielu elementów układanki. Proste porównanie z przeszłością pokazuje, jak wielką ewolucję przeszedł ten podstawowy element wyposażenia samochodów.

Podstawowe cechy budowy fotela nie zmieniły się znacząco w ciągu kilku ostatnich dekad. Konstrukcja nadal ma trzy warstwy: stelaż, piankę i tapicerkę. Muszą się one łączyć w wygodny, trwały i bezpieczny sposób, oferując wszystkie nowoczesne udogodnienia. Różnorodność typów sylwetki użytkowników, do których fotele muszą być przystosowane, jest ogromna. Coraz ważniejszy jest także aspekt estetyczny.

Fotele w Skodzie przechodzą rygorystyczne testy zanim trafią do produkcji. Jak to wygląda?

Pokrowce muszą być wykonane w taki sposób, żeby materiały miały jak najmniejszy wpływ na konstrukcję sąsiadujących ze sobą części fotela. Czy wiecie, że w czwartej generacji modelu Octavia dostępne są najnowocześniejsze fotele ortopedyczne, które uzyskały certyfikat AGR, niemieckiej inicjatywy na rzecz zdrowych pleców?

Fotele w Skodzie przechodzą rygorystyczne testy zanim trafią do produkcji. Jak to wygląda?

Zanim fotel trafi do produkcji, musi przejść rygorystyczne testy. Komfort sprawdzają sami pracownicy ds. rozwoju. Z kolei testy bezpieczeństwa sprawdzają działanie poduszek powietrznych w szerokim zakresie temperatur. Przeprowadzane są również próby zderzeniowe. Pokazują one, jak wytrzymałe muszą być fotele samochodowe. Testom poddawana jest również jakość siedziska.Fotele, a zwłaszcza ich długoterminowa jakość, są następnie testowane w warunkach rzeczywistych, a prototypy samochodów przechodzą testy drogowe.

Najnowsze

Goodc

Diavel 1260 Lamborghini – limitowany motocykl Ducati. Powstanie tylko 630 sztuk!

To pierwszy motocykl zrodzony ze współpracy Ducati i Lamborghini: Diavel 1260 inspirowany Lamborghini Siàn FKP 37.

Produkowany w limitowanej i numerowanej edycji 630 sztuk, Diavel 1260 Lamborghini narodził się ze współpracy dwóch prestiżowych marek, które mają swoje korzenie w Motor Valley, krainie Emilia-Romania, w której można znaleźć wiele najbardziej sportowe i najbardziej pożądane firmy samochodowe i motocyklowe na świecie.

Niekonwencjonalny, wyjątkowy, absolutnie nie do pomylenia: Diavel 1260 to model z gamy Ducati, który zachwyci wszystkich entuzjastów swoją osobowością, sportowym zachowaniem na drodze, rasowym, sportowym silnikiem i wyglądem.

Diavel 1260 Lamborghini

Aby zrealizować ten projekt, projektanci Ducati zdecydowali się zainspirować Siàn FKP 37, jednym z najbardziej prestiżowych samochodów, jaki kiedykolwiek wyprodukowało Lamborghini: dostępny w zaledwie 63 egzemplarzach, z których każdy jest dostosowany do konkretnych wymagań klienta, to arcydzieło ekskluzywności, designu i innowacji. Jest zainspirowany Countach, ma ostre jak brzytwa linie, aerodynamiczną elegancję i niepowtarzalną sylwetkę. Siàn FKP 37, wytwarzający połączoną moc cieplną i elektryczną 819 KM (602 kW), jest najmocniejszym Lamborghini, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

Diavel 1260 Lamborghini

Andrea Ferraresi, dyrektor Centro Stile Ducati, wyznał:

Tworząc Diavel zainspirowany Siàn, celebrujemy wartości, które dzielimy z Lamborghini: jesteśmy Włochami, jesteśmy sportowi, a design jest charakterystycznym elementem naszych kreacji.

Diavel 1260 Lamborghini został zaprojektowany przy użyciu tego samego języka stylistycznego, który wyróżnia supersportowy samochód, więc przeprojektowaliśmy elementy, które najbardziej charakteryzują Diavel. Całe nadwozie zostało wykonane z włókna węglowego, szlachetnego i lekkiego materiału. Rezultatem jest motocykl o świetnej prezencji scenicznej, prawdziwy przedmiot kolekcjonerski z punktu widzenia stylu i 100% Diavel.

Diavel 1260 Lamborghini

Przeczytaj też: Ducati prezentuje nowe wersje XDiavel i Ducati Scrambler

Diavel 1260 Lamborghini jest wynikiem wspólnej pracy Centro Stile Ducati i Centro Stile Lamborghini. Powstał poprzez przeniesienie podstawowych elementów konstrukcji Siàn FKP 37 do świata motocykli i przeprojektowanie części, które najbardziej charakteryzują Diavel.

Bijące serce Diavel 1260 Lamborghini to 1262 cm3 Ducati Testastretta DVT ze zmiennym taktowaniem. Ten silnik z homologacją Euro 5 jest w stanie osiągnąć 162 KM (119 kW) przy 9500 obr/min i 129 Nm (13,2 kgm) przy 7500 obr/min, z płaską krzywą momentu obrotowego od średnich do niskich obrotów, co gwarantuje energiczną i energiczną reakcję przy cały czas.

Niektóre z kluczowych cech Diavel 1260 Lamborghini to typowa pozycja jazdy „power cruiser” i ergonomia modelu Diavel, wraz z odsłoniętą rurową stalową ramą kratową, tylną oponą o szerokości 240 mm, jednostronnym aluminiowym wahaczem i w pełni regulowanym zawieszeniem Öhlins z przodu i z tyłu. Podwozie, jak zapewnia Ducati, gwarantuje wysoki poziom prowadzenia i pochylenia, ale także doskonały poziom komfortu. Kute koła i komponenty z włókna węglowego sprawiają, że Diavel 1260 Lamborghini ma suchą masę tylko 220 kg.

Wyrafinowana elektronika zapewnia zarówno wysoką wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. Platforma 6-osiowej inercyjnej jednostki pomiarowej firmy Bosch (6D IMU) jest w stanie natychmiast wykryć prędkość i przyspieszenie motocykla oraz umożliwia obsługę wielu urządzeń sterujących zamontowanych w Diavel 1260 Lamborghini. Pakiet elektroniczny obejmuje układ ABS EVO umożliwiający pokonywanie zakrętów, Ducati Traction Control EVO (DTC), Ducati Wheelie Control EVO (DWC), Ducati Power Launch EVO (DPL) i tempomat.

Diavel 1260 Lamborghini

Przeczytaj też: Ducati Multistrada V4 – 170 KM i innowacyjny system radarów. Czy to najlepsze „multi” w historii?

Najnowsze

Kia Ceed z nową gamą silników. Także z miękką hybrydą pod maską

Kia Motors zaprezentowała nową gamę silników benzynowych i układów napędowych z miękką hybrydą oferowanych do modeli z rodziny Ceed. Sprawdzamy, ile kosztują!

Kia zaprojektowała nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Nowa jednostka napędowa jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+, w tym również w modelach GT-Line.

Nowa jednostka napędowa 1.5 T-GDi jest dostępna we wszystkich modelach rodziny Ceed i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). 1,5-litrowy silnik T-GDi, który generuje 160 KM przy 5500 obr./min., jest o 14 procent mocniejszy niż 1,4-litrowy T-GDi (140 KM). Maksymalny moment obrotowy również jest wyższy – o 4,5 procent – i wynosi 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Kia Ceed z nową gamą silników. Także z miękką hybrydą pod maską

Kia Ceed, wyposażona w nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT).

1,5-litrowy silnik T-GDi został zaprojektowany do współpracy z systemem miękkiej hybrydy – EcoDynamics+. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany z 48- woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach. Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.

Kia Ceed z nową gamą silników. Także z miękką hybrydą pod maską

Oprócz nowych silników i układów napędowych, Ceed jest nadal oferowany z innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Samochód jest również dostępny z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Ponadto, w ofercie jest również turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+.

Najnowsze