Koniec Land Rovera Defendera
Po 68 latach odchodzi kolejna ikona motoryzacji. Land Rover Defender, który jest nie tylko legendą brytyjskiej motoryzacji, ale także wśród samochodów off-roadowych, przestał być produkowany.
To koniec pewnej ery nie tylko w historii brytyjskiej motoryzacji. Land Rover Defender od 1968 roku powstał w przeszło dwóch milionach egzemplarzy, które pojawiły się na całym świecie.
Teraz przyszedł czas, by odszedł na emeryturę i zrobił miejsce dla całkowicie nowego modelu. Z tej okazji Land Rover zorganizował specjalny dzień w fabryce w Solihull, gdzie 700 aktualnych i byłych pracowników zebrało się wokół jubileuszowego egzemplarza.
W ciągu tego specjalnego dnia pracownicy mogli przejechać się specjalnymi egzemplarzami Defendera, włączając w to model „Huey” Series I, a także ostatni wyprodukowany egzemplarz, czyli Defender 90 Heritage Soft Top. Ostatni egzemplarz nie trafi do żadnego nabywcy. Zostanie zachowany w muzeum koncernu Jaguar Land Rover.
Następca Defendera pojawi się w 2018 roku i będzie od razu dostępny w kilku wersjach: dwóch dwudrzwiowych, czterodrzwiowym o przedłużonym rozstawie osi, pickupie, a także innych wersjach. Samochód zostanie zbudowany na nowo, ale jego wygląd ma być charakterystyczny, podobnie jak u poprzednika. Zanim jednak nowy Defender pojawi się na horyzoncie, Land Rover zamierza zaprezentować w przyszłym roku kolejną generację modelu Discovery, który zostanie zbudowany na aluminiowej platformie z siedmiomiejscowym układem siedzeń.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: