Kolizja na minirondzie. Wszystko przez bezmyślność

Wyobrażacie sobie wjechać na rondo bez upewnienia się, że nie uderzycie w jakiś pojazd już na nim się znajdujący? A mimo tego są kierowcy, którzy sobie wyobrażają i tak właśnie robią.

Trudno jakoś szerzej omawiać to nagranie. Kierowca auta z kamerą wjechał na minirondo, ale nie chciał jechać prosto lecz skręcić. Tymczasem poruszający się z naprzeciwka kierowca Kii wjechał mu przed maskę i doprowadził do kolizji.

Kierowca Matiza pojechał pod prąd na rondzie. Na rondzie turbinowym!

Po fakcie sprawca przyznał, że nie widział auta z kamerą. Większość aut jedzie tu prosto, więc nawet nie przyszło mu do głowy, że warto się co do tego upewnić. Na szczęście nie stało się nic poważnego, a sprawca nie wypierał się swojej winy.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Muzeum Škody dostępne dla każdego! Możesz zwiedzić je wirtualnie ze swojego salonu!

Muzeum Škody w Mladá Boleslav od wielu lat jest popularnym celem zwiedzających. Obecnie liczy ona około 340 eksponatów, w tym pierwszy samochód firmy Laurin & Klement, Voiturette A, a także samochody koncepcyjne i prototypy, samochody sportowe i samochody rajdowe. Najstarszym eksponatem jest rower Slavia z 1899 roku.

Muzeum Škody zostało otwarte w centrum Mladá Boleslav w 1995 roku z okazji 100-lecia powstania firmy.  W 2019 roku muzeum odwiedziło ponad 274 000 gości z całego świata. Po tymczasowym zamknięciu z powodu pandemii COVID-19, muzeum Škody zostało ponownie otwarte w poniedziałek, 3 maja 2021 roku. Zwiedzanie wystawy stałej oraz wystaw czasowych jest teraz także możliwe w formie wycieczek wirtualnych prowadzonych między innymi w języku angielskim.

Muzeum Škody
Muzeum Škody, fot. materiały prasowe / Škoda

Zwiedzający mogą wybrać jedną z przygotowanych tras, podczas której towarzyszą im doświadczeni przewodnicy z muzeum Škody. Do wyboru są:

  • Trasa wideo EVOLUTION, która składa się z trzech filmów oferujących wgląd w bogatą historię Škoda Auto. Pierwszy film jest poświęcony pionierskim latom, począwszy od założenia firmy Laurin & Klement w 1895 roku. Drugi film przedstawia początek ery Škoda Auto w 1925 roku aż do końca lat 80. Trzeci film przedstawia dynamiczny rozwój firmy jako integralnej części Grupy Volkswagen od 1991 roku.
  • Trasa wideo PRECISION zabiera widzów za kulisy muzealnego warsztatu. To tutaj zwiedzający mogą obserwować renowację zabytkowych pojazdów, zobaczyć poszczególne etapy prac i zaangażować się w badania prowadzone przez archiwum Škody.
  • GALERIA TECHNOLOGII będąca częścią wystawy stałej pokazuje, jak fabryka samochodów zmieniała się w czasie – a wraz z nią procesy zachodzące w produkcji. Film koncentruje się na poszczególnych elementach pojazdu, zwłaszcza silnikach i reflektorach.
  • Wycieczka W DUCHU ELEKTROMOBILNOŚCI opowiada historię modeli samochodów elektrycznych Laurin & Klement i Škoda Auto. Przykłady obejmują roadster dla dzieci Škoda Puck z lat 40. XX wieku, ŠKODA Eltra z 1991 roku i jeden z prototypów Škoda Octavia Green E Line. Najnowszy rozdział zrównoważonej mobilności reprezentowany jest przez modele Citigoe iV oraz Škoda Enyaq iV. Ponadto odwiedzający podczas wirtualnej wycieczki dowiedzą się, jak działają nowoczesne silniki elektryczne i akumulatory.
  • Kolejna część wystawy poświęcona jest TRADYCJI marki i przedstawia szczegóły dotyczące historii firmy, takie jak rozwój logo i znaczenie wybranych modeli w jej rozwoju. Trasa wideo opowiada również o historii modeli Škoda Octavia Combi i Škoda 1202, które w tym roku obchodzą 60-lecie istnienia.
  • Wideo KOLEKCJA SAMOCHODÓW PROTOTYPE & SPORT prezentuje wystawę mieszczącą się w starej odlewni. Wśród imponujących eksponatów znajduje się coupé „Ferat”, które zostało wykorzystane w horrorze „Ferat Vampire” (oryginalny tytuł „Upír z Feratu”) 40 lat temu. Ten pojazd jest wyjątkowym przykładem Škody 110 Super Sport, która zadebiutowała w oryginalnej formie 50 lat temu.
  • Trasa wideo 120 YEARS OF ŠKODA MOTORSPORT, pokazująca zaangażowanie marki w sporty motorowe i jej sukcesy na tym polu, będzie dostępna w drugiej połowie 2021 roku.

Więcej informacji można znaleźć na stronie muzeum Škody.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Powstanie film o Janet Guthrie! Legendę wyścigów zagra zdobywczyni Oscara!

Janet Guthrie to pierwsza kobieta, która zakwalifikowała się i wzięła udział w wyścigu Indianapolis 500 i Daytona 500. Teraz jej historia zostanie przeniesiona na kinowy ekran! Powstanie film o Janet Guthrie!

Janet Guthrie jest pierwszą kobietą, która zakwalifikowała się i startowała w Indy 500 i Daytona 500. Guthrie była inżynierem, ale kiedy w 1963 roku odrzucono jej wniosek zostania jedną z pierwszych astronautek-naukowców, postanowiła zostać kierowcą wyścigowym. Starty Guthrie spotkały się z negatywnymi reakcjami męskiej społeczności wyścigowej, ale nie pozwoliła, by powstrzymało to ją przed osiągnięciem wyznaczonego celu. Guthrie ma na swoim koncie ponad 47 wyścigów. Jej kariera wyścigowa rozpoczęła się w Jaguarze XK 120, do którego  sama zbudowała silnik.

Historia Janet Guthrie zostanie przeniesiona na kinowy ekran. Zawodniczkę zagra zdobywczyni Oscara, Hilary Swank. Film powstanie na podstawie książki Stephana Talty „Speed ​​Girl”. W rozmowie z portalem „Deadline” aktorka wyznała:

To niesamowita, prawdziwa historia o upodmiotowieniu kobiet i podążaniu za swoimi marzeniami. Nie mogę się doczekać, aż jej inspirujące życie pojawi się na ekranie.

Data premiery filmu o Janet Guthrie nie jest jeszcze znana.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Projekt Porsche LMDh. Niemiecki producent łączy siły z amerykańską ekipą

Porsche i Team Penske łączą siły w sporcie motorowym i rozpoczynają ścisłą współpracę nad wyścigowym prototypem, czyli Porsche LMDh. Począwszy od 2023 roku pojazdy LMDh wspólnie z tzw. hipersamochodami (LMH) będą reprezentować to, co najlepsze w wyścigach wytrzymałościowych.

Porsche Motorsport oraz zespół Team Penske uzgodniły warunki ścisłej współpracy przy startach nowego pojazdu LMDh, które rozpoczną się w 2023 roku. Ceniona ekipa z USA wspólnie z ekspertami z Weissach będzie obsługiwać fabryczne kampanie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) oraz północnoamerykańskich mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC). Pod szyldem Porsche Penske Motorsport dwa prototypy LMDh staną do rywalizacji o zwycięstwa w klasyfikacjach generalnych, w najwyższych klasach obu serii.

Porsche LMDh
Porsche LMDh, fot. materiały prasowe / Porsche

Umowa pomiędzy producentem samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen a amerykańskim zespołem wyścigowym, założonym w 1966 roku, ma obowiązywać przez kilka lat. Oświadczenie w tej sprawie podpisali Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, Michael Steiner, członek zarządu ds. badań i rozwoju, oraz Roger Penske, prezes Team Penske. Począwszy od 2023 roku pojazdy LMDh wspólnie z tzw. hipersamochodami (LMH) będą reprezentować to, co najlepsze w wyścigach wytrzymałościowych.

Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, wyznał:

Po raz pierwszy w historii Porsche Motorsport nasza firma będzie miała globalny zespół rywalizujący w dwóch największych seriach wyścigowych na świecie. W tym celu utworzymy jego bazy po obu stronach Atlantyku. Pozwoli nam to stworzyć optymalne struktury, których potrzebujemy, by odnosić zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, na przykład w Le Mans czy na torach Daytona i Sebring.

W latach 2006-2008, dzięki Porsche RS Spyder, Team Penske przez 3 lata z rzędu zdobywał wszystkie tytuły w klasie LMP2, wielokrotnie pokonując przy tym szybsze prototypy LMP1. A w latach 70. amerykański zespół odniósł ogromny sukces w serii Can-Am, z udziałem legendarnego Porsche 917. Roger Penske powiedział:

To dzień chwały dla całej naszej organizacji Penske. Od ponad sześciu dekad reprezentujemy Porsche na torze lub w naszych biznesach. Dziedzictwo i sukcesy, które razem odnosiliśmy, nie mają sobie równych w całej naszej historii. Nie mogę się doczekać, kiedy zabierzemy się do pracy. Wspólnie z Porsche tworzymy globalny program wyścigowy, który w przyszłości będzie walczył o zwycięstwa oraz tytuły mistrzowskie.

Porsche Motorsport wraz z Team Penske będzie prowadzić bazę zespołu w USA, zlokalizowaną w siedzibie amerykańskiego zespołu w Mooresville w stanie Karolina Północna.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kulisy pierwszej rundy FIA WEC kobiecym okiem! Zobaczcie wideo!

W pierwszej rundzie FIA WEC, 6-godzinnym wyścigu w Spa, wystartowały aż dwie kobiece ekipy! Zobaczcie, jak wyglądały kulisy wyścigowej rywalizacji kobiecym okiem.

W pierwszej rundzie FIA WEC wystartowały aż dwa kobiece zespoły – Iron Dames, gdzie za kierownicą Ferrari zmieniały się Michelle Gatting, Rahel Frey i Manuela Gostner oraz ekipa Richard Mille Racing, którą reprezentują Sophia Flörsch, Tatiana Calderon i Beitske Visser.

W tegorocznym kalendarzu ELMS jest sześć różnych weekendów wyścigowych. Zaczęło się w Belgii, następnie zawodniczki i zawodnicy będą ścigać się w Portimao (Portugalia), Monzie (Włochy), Le Mans (Francja), Fuji (Japonia) i Bahrajnie.

Zobaczcie, jak wyglądały kulisy wyścigowej rywalizacji kobiecym okiem!

Najnowsze