
Škoda stworzyła trofea dla zwycięzców Tour de France
20 września uczestnicy 107. Tour de France dotrą do mety na Polach Elizejskich w Paryżu. Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi przez designerów Škody. W tym roku dział projektowy marki już po raz dziesiąty z rzędu był odpowiedzialny za stworzenie kryształowych trofeów.
W tym roku mierzące 60 centymetrów i ważące 4 kilogramy trofea zostały wykonane z zielonego przezroczystego szkła i charakteryzują się prostokątnymi wzorami. Inspiracją do stworzenia tego wyjątkowego projektu był zarówno czeski kubizm, jak i własna interpretacja cyfrowego designu przez artystów.
Peter Olah, projektant Škoda Auto, wyznał:
Tradycyjna czeska sztuka kryształu po raz kolejny zainspirowała nas w tym roku do zaprojektowania trofeów dla zwycięzców Tour de France. Minimalistyczny geometryczny wzór sprawia wrażenie, jakby trofeum wyrastało z siebie. Puchary projektowane przez nas od 2011 roku stały się prawdziwym znakiem rozpoznawczym Tour de France.
Precyzyjne wykończenie geometrycznego wzoru wymaga pewnej ręki doświadczonych ekspertów cięcia szkła. Dzięki profesjonalizmowi rzemieślników załamania światła na szklanej powierzchni pucharu tworzą fascynujący spektakl przecinających się linii, który jest wzmocniony przez interakcję światła i cienia.
107. edycja Tour de France rozpoczęła się 29 sierpnia w Grand Départ w Nicei na południu Francji. 180 kolarzy ma do pokonania 21 etapów, obejmujących łącznie 3470 kilometrów, w tym odcinki płaskie, pagórkowate, górskie oraz jazdę indywidualną na czas. Kryształowe puchary zostaną wręczone najlepszym zawodnikom 20 września na Polach Elizejskich w Paryżu. Jeden z nich, dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej, osobiście wręczy członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu ŠKODA, Alain Favey.
Škoda w tym roku po raz 17. wspiera Tour de France, jako oficjalny partner legendarnego wyścigu. Marka dostarcza 250 pojazdów dla organizacji i kierownictwa wyścigu. Ponadto w peletonie funkcję „czerwonego samochodu” sprawuje m.in. pierwszy w pełni elektryczny SUV Škody – Enyaq iV. Model ten, wyposażony w najnowsze technologie komunikacyjne, pełni podczas kilku etapów rolę mobilnego centrum dowodzenia, z którego dyrektor wyścigu Tour de France, Christian Prudhomme, kieruje wydarzeniem.
Przeczytaj też: Škoda po raz 17. została oficjalnym partnerem Tour de France
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: