Karolina Chojnacka

Škoda Fabia nowej generacji. Wiemy, jak prezentuje się na przedpremierowych szkicach!

Škoda Fabia to jeden z bestsellerów czeskiego producenta, łącznie wyprodukowano ponad 4,7 miliona sztuk tego modelu. W tym roku na drogi wyjedzie już czwarta generacja Fabii. Wiemy, jak będzie wyglądać! Jest efekt „wow”?

Z opublikowanych na kilkanaście dni przed światową premierą nowej Škody Fabii szkiców nadwozia modelu wynika, że samochód charakteryzują dynamiczne i wyraziste linie oraz ostro zarysowane przednie reflektory i tylne światła.

Škoda Fabia nowej generacji

Przeczytaj też: Škoda Enyaq iV – pierwsza jazda. Zaskakujący zastrzyk energii

Widok z przodu ujawnia przednie reflektory i szeroką osłonę chłodnicy z chromowaną ramką o sportowym, ale jednocześnie eleganckim wyglądzie i czarnym żebrowaniem typowym dla modeli marki. Duże koła również podkreślają wyrazisty charakter pojazdu.

Škoda Fabia nowej generacji

Czwarta generacja Škody Fabii będzie o 111 milimetrów dłuższa i 48 milimetrów szersza niż jej poprzedniczka. Po raz pierwszy nowa Fabia będzie oparta na platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, dzięki czemu zyska jeszcze więcej przestrzeni dla pasażerów oraz dodatkowe 50 litrów pojemności bagażnika. Samochód ma być także bardziej aerodynamiczny.  Wydłużony spojler dachowy z bocznymi lamelami, lusterka zewnętrzne o opływowym kształcie i aktywnie regulowane żebrowanie znajdujące się w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku zapewniają niski współczynnik oporu powietrza.

Škoda Fabia nowej generacji

Przeczytaj też: Škoda Octavia Sportline – usportowiony model dla zwykłego Kowalskiego. Może okazać się prawdziwym hitem!

Pozostałe szkice zdradzają wygląd oświetlenia nowej Fabii. Przednie reflektory przypominają ostro cięte bloki lodu i sięgają aż do osłony chłodnicy. Moduł świateł do jazdy dziennej ma kształt litery L i również posiada krystaliczne elementy wykończenia, tak jamo jak płaskie tylne światła dostępne w wersji Full LED.

Škoda Fabia nowej generacji

 Światowa premiera nowej generacji Škody Fabii odbędzie się w maju tego roku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Światowy Dzień Ziemi. Producent samochodów i gwiazdy muzyki podpowiadają, jak dbać o naszą planetę!

Jak stosować przyjazne dla środowiska praktyki w codziennym życiu?

Z okazji Dnia Ziemi Hyundai opublikował film zatytułowany „Na jutro nie będziemy czekać”, z udziałem zespołu BTS, jednego z najpopularniejszych boys bandów na świecie.

W filmie Hyundai i BTS zachęcają do stosowania przyjaznych dla środowiska praktyk w codziennym życiu, podkreślając wizję Hyundaia dotyczącą zrównoważonej przyszłości.

Przeczytaj też: Eco Driving, czyli jak jeździć ekologicznie? Siedem rad, które warto stosować

Członkowie BTS razem z przedstawicielami pokolenia MZ (pokolenie MZ – termin odnoszący się do Millenialsów i konsumentów pokolenia Z) świadomie uczestniczą w działaniach mających na celu usuwanie śmieci z oceanu i ulic, zajmują się pracą w miejskich ogrodach, dokonują zrównoważonych wyborów w modzie i oszczędzają energię. Dodatkowo w celu zadbania o planetę, pokolenie MZ wykorzystuje kubki wielokrotnego użytku do picia oraz prowadzi styl życia „zero waste” – bez odpadów, przynosząc własne torby i słoiki podczas zakupów spożywczych, aby zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych.

Przeczytaj też: Test Hyundai i30 Wagon N Line 1.5 T-GDI, czyli krótka opowieść o kombi, które nie jest nudne

Hyundai i BTS współpracują, aby szerzyć wartości zrównoważonego rozwoju na świecie. Rosnąca świadomość pokolenia MZ na temat tego, jak ich wybory dotyczące stylu życia i decyzje zakupowe wpływają na środowisko, skłoniła ich do poszukiwania bardziej ekologicznych rozwiązań w realizowaniu codziennych potrzeb.

{{ gallery(3246) }}

Najnowsze

Mercedes Concept EQT – premiera już w maju. Z udziałem legendy skateboardingu Tony’ego Hawka

W maju Mercedes zaprezentuje koncepcyjny pojazd, który będzie prekursorem nowej Klasy T w segmencie małych samochodów dostawczych.

Mercedes-Benz Vans zaprezentuje nowy Concept EQT w obszernym programie na platformie medialnej Mercedes me w poniedziałek, 10 maja 2021 r. 

Wg producenta Concept EQT łączy w sobie przestronne i uniwersalne wnętrze z atrakcyjnym wzornictwem i wysokimi standardami Mercedesa w zakresie komfortu, łączności, jakości i bezpieczeństwa.

Zgodnie ze strategią „Najpierw elektryczny”, jako pierwszy powstał pojazd koncepcyjny właśnie w takiej wersji. Klip wideo z legendarnym zawodowym skateboardzistą Tonym Hawkiem, który zostanie udostępniony online na kilku kanałach mediów społecznościowych, dostarczy informacji na temat pojazdu rodzinnego i rekreacyjnego.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Honda HR-V e:HEV – hybrydowy SUV z dwoma silnikami elektrycznymi. Ile KM skrywa pod maską?

Honda na początku tego zaprezentowała nową generację modelu HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a, w którym po raz pierwszy - w standardzie - dostępny jest zaawansowany, dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy e:HEV, gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” - technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną. Co oferuje kierowcy ten układ?

To już trzeci model Hondy z takim emblematem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku i kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy głównych modeli do końca 2022 roku. System hybrydowy zastosowany w modelach e:HEV składa się z dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych połączonych z silnikiem benzynowym, akumulatora litowo-jonowego, przekładni o stałym przełożeniu i inteligentnej jednostki sterującej mocą.  

W Hondzie HR-V e:HEV system ten składa się dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi  131 KM, a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Honda HR-V e:HEV

Przeczytaj też: Honda HR-V Sport 1.5 VTEC Turbo 6MT – coraz piękniejsza

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Honda zapewnia, że HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy – Sport, Normal i Eco. Włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B, ma spowodować silniejsze hamowanie regeneracyjne i dać wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

{{ gallery(3234) }}

HR-V e:HEV wyróżnia się sylwetką typową dla modeli segmentu SUV, stylistycznie nawiązującą do kompaktowego coupe. HR-V e:HEV ma zupełnie nową, dość niespotykaną osłonę chłodnicy. Z tyłu pojawił się modny w ostatnich latach łączony pas pomiędzy światłami, co dodaje sylwetce nowoczesności. Atrakcyjny wygląd SUV-a i estetyczną solidność zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem nowej Hondy HR-V oraz skrócony zwis przedni. Całość jest niezwykle minimalistyczna i nowoczesna.

Minimalistyczna estetyka, widoczna też jest w projekcie deski rozdzielczej. To efekt uporządkowania wnętrza i kokpitu, w którym wszystkie elementy zostały rozmieszczone w przemyślany sposób. Na zdjęciach kabinach wydaje się całkiem przestronna. Poczucie przestrzeni ma potęgować system obiegu powietrza, wykorzystujący otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Ten system delikatnie kieruje strumień wzdłuż okien bocznych w stronę dachu, tworząc zawirowania powietrza obok i nad pasażerami.

Honda HR-V e:HEV

Przeczytaj też: Honda HR-V w mocnej wersji Sport

Dodatkowo użytkownicy Hondy HR-V e:HEV będą cieszyli się najnowszymi rozwiązaniami z zakresu łączności, infotainmentu, bezpieczeństwa oraz nowymi funkcjonalnościami.

Po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V będzie dostępny system kontroli zjazdu ze wzniesienia, który działa już od prędkości 3 km/h. System ten umożliwia skuteczniejszą i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o niskiej przyczepności i stromych zjazdach, zwiększając pewność prowadzenia w od śliskich rampach zewnętrznych parkingów, po pokonywanie górskich, zaśnieżonych dróg.

Nowa Honda HR-V e:HEV wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku.Chętni już mogą zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy: www.formularz-hrv.honda.pl

Najnowsze

Mini John Cooper Works Cabrio – elektryzujący lakier Zesty Yellow i sprint do „setki” w 6,5 sekundy!

Mini pokazało swoje odświeżone modele John Cooper Works oraz John Cooper Works Cabrio. Wiemy, co znajdzie się w wyposażeniu standardowym!

Poza okrągłymi reflektorami diodowymi wyrazisty i purystyczny design podkreśla również powiększona sześciokątna atrapa chłodnicy, która wraz z dużymi otworami bocznymi zapewnia dopływ powietrza do układu napędowego i hamulcowego.

Mini John Cooper Works Cabrio

Wzrok przyciąga również listwa zderzaka, która teraz jest lakierowana w kolorze karoserii – na przykład w nowym wariancie Zesty Yellow, oferowanym wyłącznie w Mini John Cooper Works Cabrio. Nowością są także zmodyfikowane ozdobniki boczne na przednich błotnikach oraz wyjątkowo wyrazisty dyfuzor w nowo zaprojektowanym pasie tylnym obu modeli.

Mini John Cooper Works Cabrio

Pod maską znajdziemy silnik o pojemności 2,0 l z technologią Mini TwinPower Turbo, który jest umieszczony pod maską obu modeli i osiąga maksymalną moc 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. ozpędza on Mini John Cooper Works od zera do 100 km/h w 6,3 sekundy w przypadku standardowej 6‑biegowej skrzyni manualnej i nawet w 6,1 sekundy w przypadku opcjonalnej 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic. Mini John Cooper Works Cabrio depcze mu jednak po piętach. Jego wartości dla standardowego sprintu wynoszą odpowiednio 6,6 i 6,5 sekundy. 

Mini John Cooper Works Cabrio

Opcjonalnie dostępne są 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, między innymi w nowej stylistyce John Cooper Works Circuit Spoke 2-tone.

Do wyposażenia standardowego należy nowo zaprojektowany centralny zestaw wskaźników z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 8,8 cala w stylistyce Black Panel i zintegrowanymi przyciskami systemu audio i ulubionych funkcji.

Mini John Cooper Works Cabrio

Również nowy system obsługi ułatwia intuicyjne sterowanie funkcjami pojazdu, programem audio, nawigacją, komunikacją i aplikacjami. W tym celu dostępne są teraz dynamiczne widżety, które można wybierać na ekranie dotykowym.

Mini John Cooper Works Cabrio

Dla wskaźników na centralnym zestawie wskaźników i dostępnym opcjonalnie wielofunkcyjnym wyświetlaczu wskaźników na kolumnie kierownicy dostępne są dwie różne kolorystyki.

Mini John Cooper Works Cabrio

W trybie „Lounge” powierzchnie ekranu mają relaksujące niebieskie i turkusowe odcienie. Po przełączeniu na tryb „Sport” tło ekranu świeci w kolorze czerwonym i antracytowym. Na życzenie kolorystykę wyświetlaczy można powiązać z oferowanymi standardowo trybami jazdy. 

Najnowsze