Kobiety wytypowały najlepsze samochody roku 2011
Dziennikarki motoryzacyjne z całego świata ustaliły ranking Światowego Samochodu Kobiet Roku 2011. Na pierwszym miejscu, co jest zaskoczeniem - remis! BMW serii 5 oraz Citroen DS3.
![]() |
fot. BMW
|
![]() |
fot. Citroen
|
Czternaście sędzin wybrało swoją krótką listę samochodów (nie więcej niż siedem aut w kategorii). Głosowanie tajne wyłoniło zwycięzców.
Międzynarodowe biuro rachunkowości, Grant Thornton, badało wyniki napływające z Nowej Zelandii. Paul McCormick, dyrektor biura stwierdził że zwycięzcy w poszczególnych kategoriach nie byli trudni do wyłonienia. Problem stanowiła praktycznie równa ilość punktów dla dwóch głównych liderów: BMW serii 5 oraz Citroena DS3.
– Każdy sędzia głosował zgodnie z jego specjalistyczną wiedzą. Głosy były wyjątkowo zróżnicowane. Podczas gdy niektórzy sędziowie głosowali mocno w jednym segmencie ,w innym starali się nie zabierać zdania.
Tegoroczne trofea będą wykonane w Indiach – pod patronatem indyjskiej sędziny, Renuka Kirpalani. Zostaną one wyeksponowane w biurach zwycięskich firma samochodowych.
Certyfikaty zaprojektowane i wyprodukowane w Anglii przez Peartree Studios w Colerne, zostaną przekazane do przedstawicieli laureatów poszczególnych kategorii.
Sędzia Sandy Myhre z Nowej Zelandii zapowiedziała, że do listy jury w 2012 roku dołączą jeszcze dwie kobiety – po jednej z Chin i Australii.
– Nagrody te są unikalne na całym świecie i zyskują co raz większe uznanie. Zaczęliśmy od ośmiu sędziów w 2009 roku. Za rok liczba ta się podwoi co odzwierciedla znaczenie kobiecej perspektywy dla przemysłu motoryzacyjnego.
Światowy kobiecy rodzinny samochód roku 2011 to dla przykładu Volvo S60, a najbardziej sportowym kobiecym samochodem został Aston Martin Rapide (zaraz przed Audi TT).
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: