Kobieta testowała bolid Lotus Renault GP
Kobiety za sterami bolidu F1 to ciągle rzadki widok. Kolejną, która miała szczęście poprowadzić bolid najszybszej serii wyścigowej i wpisała się w kroniki historii jest Maria de Villota, 31-letnia Hiszpanka, córka byłego kierowcy F1 - Emilio de Villoty.
| Kobieta w F1? Czemu nie. |
![]() |
|
fot. Renault
|
Testy dwuletnim modelem Renault – bolidem R29 – odbyły się na torze Paul Ricard we francuskiej Marsylii. Maria bez żadnego problemu pokonała dystans niemal 300 kilometrów, co pozwala na uzyskanie superlicencji potrzebnej do startów w F1.
Zadowolony z postawy zawodniczki był szef zespołu Lotus Renault GP, Eric Boullier, który z uwagą przyglądał się wyczynom zawodniczki.
– Maria wykonała wszystko czego oczekiwaliśmy. Pracowała krok po kroku i osiągnęła całkiem przyzwoite czasy okrążeń. Przez cały dzień nie popełniła najmniejszego błędu.
Zadowolenia nie kryła też sama Maria de Villota.
– Jazdy przebiegły bardzo dobrze, warunki były idealne, a zespół sprawił, że od razu czułam się swobodnie. Przyzwyczajenie się do auta nie zajęło mi wiele czasu i mogłam jechać coraz lepszym tempem.
Cztery dni po testach, manager Hiszpanki poinformował, że stara sie jej znaleźć miejsce w Formule 1 jako kierowcy testowego w sezonie 2012 – czy będzie skuteczny?
Mamy nadzięję, że zobaczymy Marię ponownie na torach F1. Może rzeczywiście już w przyszłym sezonie? Kto wie?
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: